• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Piaggio Liberty 200
Χωρίς περιορισμούς
Το νέο Liberty 200, είναι πιο μεγάλο, πιο όμορφο, πιο σύγχρονο και το σημαντικότερο όλων
Το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας των Liberty, με αναλλοίωτο τον ξεχωριστό χαρακτήρα του και τις μεγάλες του δυνατότητες, αποκτά μια πιο φρέσκια εμφάνιση και 50 κ.εκ. επιπλέον. Αποχαιρετήστε το Liberty 150 και υποδεχτείτε το νέο μέλος της οικογένειας, Liberty 200.
Αν κρίνει κανείς από τις 350.000 πωλήσεις των Liberty, παγκοσμίως, από το 1995 που πρωτοπαρουσιάστηκαν στην αγορά, μπορεί να κατανοήσει εύκολα ότι πρόκειται για μια μεγάλη εμπορική επιτυχία της Piaggio. Ποιος ο λόγος λοιπόν να αλλάξει μια επιτυχημένη συνταγή αφού έχει γίνει τόσο αποδεκτή από το ευρύ κοινό; Μα, βέβαια, για να γίνει καλύτερη. Και απ' ό,τι φαίνεται, η ιταλική εταιρεία τα καταφέρνει πολύ καλά στο συγκεκριμένο τομέα, αφού θεωρείται ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές scooter σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ανανέωση της σειράς Liberty, βέβαια, συμπίπτει και με την υποχρεωτική εναρμόνιση όλων των μοτοσικλετών και scooter της αγοράς με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για την προστασία του περιβάλλοντος, Euro 2. Γεγονός όχι τυχαίο, αλλά αντιθέτως μια πολύ καλή ευκαιρία για την Piaggio και εν γένει για όλους τους κατασκευαστές δικύκλων, να προγραμματίσουν την παρουσίαση των νέων μοντέλων τους. Το νέο Liberty 200, όπως και τα υπόλοιπα δύο νέα μοντέλα της οικογένειας Liberty, είναι πιο μεγάλο, πιο όμορφο, πιο σύγχρονο και το σημαντικότερο όλων, ακόμη πιο ασφαλές και σίγουρο από τον προκάτοχό του. Με δυνατότερα φώτα, μεγαλύτερες διαστάσεις ελαστικών και ισχυρότερο κινητήρα, διατηρεί τον ίδιο στόχο, της γρήγορης και σβέλτης μετακίνησης μέσα στην πόλη, αλλά "ξανοίγει" τις δυνατότητές του και σε μια μικρή εκδρομή ή μια εξόρμηση στην κοντινότερη παραλία. Ο νέος κινητήρας του Liberty 200 δεν είναι άλλος από το γνωστό Leader της Piaggio, η συνολική χωρητικότητα του οποίου έχει ανέβει στα 197,9 κ.εκ. Οι νέες διαστάσεις του αερόψυκτου μονοκύλινδρου κινητήρα είναι διάμετρος x διαδρομή, 72 x 48,6 χιλ., και ο λόγος συμπίεσης βρίσκεται στο 9,5:1. Οι δύο βαλβίδες του κινούνται από έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο και η τροφοδοσία επιτυγχάνεται μέσω καρμπιρατέρ. Η εκκίνηση του μοτέρ γίνεται μόνο με μίζα, ενώ για τη ψύξη του, πέρα των ψυκτρών, φροντίζει μια φτερωτή, που είναι τοποθετημένη στο δεξί μέρος του. Οι επιδόσεις του υπερ-κυβισμένου Leader, είναι 12,5 ίπποι/6.750 σ.α.λ και 1,72 kgm/5.250 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω τροχό επιτυγχάνεται με τη γνωστή συνταγή ενός ιμάντα συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης και ενός αυτόματου φυγοκεντρικού συμπλέκτη, ξηρού τύπου.
Το πλαίσιο του Liberty 200
αποτελείται από ατσάλινους σωλήνες στρογγυλής διατομής και αναρτάται σε ένα τηλεσκοπικό, υδραυλικό πιρούνι εμπρός, διαμέτρου 32 χιλ. και διαδρομής 76 χιλ., και σε ένα υδραυλικό αμορτισέρ πίσω.Το τελευταίο έχει διαδρομή 85,5 χιλ. και δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης σε τέσσερις διαφορετικές θέσεις. Επίσης, το Liberty 200 είναι εφοδιασμένο με τροχούς κατασκευασμένους από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, με διαστάσεις 2.15x16'' εμπρός, και 2.75x14'' πίσω. Οι διαστάσεις των ελαστικών έχουν αυξηθεί, με το εμπρός να έχει διάσταση από 80/80, 100/80 -σε σχέση πάντα με το Liberty 150- και το πίσω να πλέον φαρδύτερο και με μικρότερο προφίλ, με διάσταση από 110/80 σε 120/70. Στον τομέα της επιβράδυνσης, δεν συναντάμε κάποια αλλαγή, επομένως το πακέτο των φρένων του παραμένει ως είχε, με ένα δίσκο των 220 χιλ. εμπρός, που συνεργάζεται με μια διέμβολη δαγκάνα με αντικριστά έμβολα, και με ένα ταμπούρο των 140 χιλ. πίσω. Άνετο και βολικό Η θέση οδήγησης του Liberty 200 τοποθετεί το σώμα σε σωστή και βολική θέση. Τα χέρια πέφτουν στο τιμόνι σε σωστές γωνίες, ομοίως και τα κάτω άκρα, που μάλιστα έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους. Η νέα, χαμηλότερη σέλα κάνει το χειρισμό του Liberty 200 ευκολότερο, αφού μετατοπίζει το κέντρο βάρους του συνόλου χαμηλότερα και επιτρέπει στα πόδια την καλύτερη και πιο σίγουρη επαφή τους με το οδόστρωμα. Μοναδική παρατήρηση αποτελεί το γεγονός ότι οι ψηλότεροι αναβάτες ίσως να δυσκολευτούν λίγο στους αργούς και επιτόπιους ελιγμούς, διότι τα γόνατά τους θα εμποδίζουν την ελεύθερη κίνηση του τιμονιού. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά με τη σκέψη, και κρατάει άμεσα, σταθερό ρελαντί. Ανοίγοντας τέρμα το γκάζι, το νέο μοντέλο επιταχύνει αστραπιαία, και με διάρκεια, μέχρι και τα 70 χλμ./ώρα. Χαρακτηριστική είναι η λειτουργία του διβάλβιδου μοτέρ, και σίγουρα ένα πιο έμπειρο αυτί θα αναγνωρίσει εύκολα το χαρακτηριστικό και σχετικά αργό "δούλεμά" του. Ωστόσο, αν και οι στροφές του δεν ανεβαίνουν πολύ γρήγορα, δεν ισχύει το ίδιο και για τα χιλιόμετρα. Το νέο Liberty 200 ειδικεύεται στις εκκινήσεις από τα φανάρια και αυτό οφείλεται, όπως είπαμε και πριν, στο ιδιαίτερο "τράβηγμα" των “λιγο-βάλβιδων” κινητήρων από χαμηλά. Η τελική του ταχύτητα βρίσκεται λίγο πάνω από τα 115 χλμ./ώρα και η συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο την ισχύ του κινητήρα. Η οδική συμπεριφορά του Liberty είναι επίσης εξαιρετική και δεν επηρεάζεται αρνητικά, ακόμα και αν στη σέλα του υπάρχει και δεύτερο άτομο. Το γεγονός αυτό οφείλεται κυρίως στους μεγάλους τροχούς, το στιβαρό πλαίσιο, τις σφιχτές αναρτήσεις, αλλά και το νέο, ελαφρώς μεγαλύτερο, μεταξόνιο. Οι μεγάλοι τροχοί προσδίδουν στο νέο scooter της Piaggio πολύ καλή κατευθυντικότητα και σταθερότητα σε μεγάλες ταχύτητες. Επίσης, περνούν με ευκολία πάνω από λακκούβες και κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ σε καμία περίπτωση δεν θα στερήσουν την ευελιξία του συνόλου σε πιο χαμηλές ταχύτητες. Στο τελευταίο φέρει οπωσδήποτε ευθύνη το μικρό βάρος του (105 κιλά), όπως και το χαμηλό κέντρο βάρους του scooter. Οι αναρτήσεις λειτουργούν πολύ καλά και θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν από μέτριας σκληρότητας έως σκληρές, χωρίς να επηρεάζουν όμως σε καμία περίπτωση την άνεση των αναβατών. Στις υψηλές ταχύτητες, το νέο Liberty είναι πολύ σταθερό, ακόμα και σε στροφές, και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που εκπλήσσει. Τα φρένα παρέχουν ικανοποιητική ισχύ, ωστόσο, το πίσω δεν διακρίνεται για τη δύναμή του, ενώ το εμπρός έχει μέτρια αίσθηση. Στο μποτιλιάρισμα και την πυκνή κίνηση, δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα, χάρη στις μικρές του διαστάσεις. Το τιμόνι του "κόβει" πολύ και οι καθρέπτες του δεν θα δυσκολέψουν ιδιαίτερα στις μανούβρες ανάμεσα από τα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Το νέο Piaggio Liberty 200 αποτελεί πραγματικά μία από τις καλύτερες λύσεις στο πρόβλημα της καθημερινής μετακίνησης. Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα scooter με πολύ καλές επιδόσεις, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, ευκολία στη χρήση και χαμηλή τιμή. Μήπως όλα τα προηγούμενα είναι αυτά που ακριβώς ψάχνετε…;