• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Piaggio X8 200
Dress for success
piaggio, piaggio, piaggio x8 200 - Στην απαιτητική κατηγορία των scooter, το νέο X8 200 εισβάλει καλοντυμένο, με εκπληκτική 
εμφάνιση, εντυπωσιακά αξεσουάρ, πλήρη 
περιφερειακό εξοπλισμό και με βασικό 
ατού το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο του, 
που είναι ενιαίος με το πορτμπαγκάζ. H παράδοση της Piaggio στην κατασκευή scooter αποτελεί
H παράδοση της Piaggio στην κατασκευή scooter αποτελεί "παλιά μου τέχνη κόσκινο" για την εταιρεία, που τα τελευταία χρόνια έχει εκπλήξει το μοτοσικλετιστικό κοινό με τις χλιδάτες προτάσεις της.
Στην απαιτητική κατηγορία των scooter, το νέο X8 200 εισβάλει καλοντυμένο, με εκπληκτική εμφάνιση, εντυπωσιακά αξεσουάρ, πλήρη περιφερειακό εξοπλισμό και με βασικό ατού το μεγάλο αποθηκευτικό χώρο του, που είναι ενιαίος με το πορτμπαγκάζ.
Ο εξοπλισμός των scooter της έχει αναβαθμιστεί σε σημαντικό επίπεδο, ξεφεύγοντας από τα συνηθισμένα πρότυπα της κατηγορίας, ενώ έχει αλλάξει ριζικά και η σχεδίαση αυτών, όπου πλέον γίνονται φανερές οι επιρροές της εταιρείας από το χώρο του αυτοκινήτου. Το νέο X8 200 αποτελεί την πιο πρόσφατη «λιχουδιά» της, που συνδυάζει την πολυτέλεια και την άνεση με τις επιδόσεις και την ευχρηστία. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό scooter που δεν περνάει απαρατήρητο, στοχεύοντας να κινήσει το πρωτοκλασάτο κοινό του με ένα μοναδικό τρόπο. Κάτω από το ακριβό κουστούμι των πλαστικών είναι κρυμμένο το νέο, ατσάλινο, διπλό σωληνωτό πλαίσιό του. Το συμβατικό πιρούνι έχει διάμετρο 35 χιλ. και διαδρομή 94 χιλ. Το πίσω σύστημα διαθέτει δύο αμορτισέρ που ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου σε τέσσερις θέσεις. Στο πλαίσιο φιλοξενείται ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος κινητήρας, που έχει χωρητικότητα 198 κ.εκ. και διαστάσεις 72x48.6 χιλ. Η τροφοδοσία του γίνεται με καρμπιρατέρ Walbro WVF ή Keihin CVEK-30 από το ρεζερβουάρ των 12 λίτρων (ρεζέρβα 1.8 λίτρα) και η εκκίνησή του πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο με μίζα. Οι χυτές του ζάντες έχουν διαστάσεις 14 και 12 ιντσών, εμπρός και πίσω, αντίστοιχα, και είναι εξοπλισμένες με ελαστικά της Pirelli. Το σύστημα πέδησης διαθέτει δίσκο 260 χιλ. εμπρός και δίσκο 240 χιλ. πίσω, που φορούν δαγκάνα δύο εμβόλων με γλίστρα. Βασικό ατού αποτελεί ο μεγάλος αποθηκευτικός του χώρος, ο οποίος είναι ενιαίος με το πορτμπαγκάζ. Εκεί θα χωρέσουν δύο κράνη τύπου jet, καθώς επίσης και κάποια μικροαντικείμενα. Το ταμπλό των οργάνων είναι πλήρες στις ενδείξεις του. Φέρει ολικό και μερικό χιλιομετρητή, αναλογικό ρολόι, δείκτη θερμοκρασίας και βενζίνης, που συνοδεύονται από ενδεικτικές λυχνίες για τη ρεζέρβα, τη χαμηλή πίεση λαδιού, το immomiliser, τον κινητήρα, την ανοικτή πόρτα του πίσω ντουλαπιού, τα φλας, καθώς και τη μεσαία και μεγάλη σκάλα των φώτων. Επίσης, διαθέτει ένα πλαστικό αδιάβροχο κάλυμμα για τη σέλα, πλαϊνό και κεντρικό σταντ και παροχή ρεύματος 12V. Η σχεδίαση της σέλας φροντίζει περισσότερο για την άνεση του οδηγού και λιγότερο για του αναβάτη, κρίνοντας από τις διαστάσεις της και μόνο. Μεγάλες διαστάσεις έχει ο ανεμοθώρακας, όπως επίσης και οι καθρέφτες του μοντέλου, που έχουν λογικές διαστάσεις. Τις καλύτερες εντυπώσεις κερδίζουν τα φωτιστικά σώματα, η σχεδίαση των οποίων παραπέμπει στο χώρο του αυτοκινήτου. Παράλληλα η χαμηλή τιμή του (3.750 Ευρώ) αποτελεί πόλο έλξης για κάθε ενδιαφερόμενο, σε συνδυασμό με τους μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους του και το καλό φινίρισμα των πλαστικών τμημάτων του. Το νέο X8 200 στοχεύει στην άνεση των αναβατών, και τα καταφέρνει πολύ καλά, τουλάχιστον όσον αφορά τον οδηγό. Ο κορμός του βρίσκεται σε όρθια θέση στη χαμηλή σέλα, που έχει ανατομική σχεδίαση, επιτρέποντάς του να πατά με ευκολία στο οδόστρωμα, χωρίς να χρειάζεται να μετατοπίζει το σώμα του. Τα χέρια του βρίσκονται τοποθετημένα σε λογικό ύψος και πέφτουν πάνω στο στενό τιμόνι, που διαθέτει εργονομικά χειριστήρια. Από την άλλη πλευρά, ο συνεπιβάτης είναι περιορισμένος πάνω στο τμήμα της σέλας που του αναλογεί και ενοχλείται ιδιαίτερα από τη μεγάλη πλαστική χειρολαβή. Επίσης, οι εσοχές της ποδιάς πάνω στις οποίες τοποθετεί τα πόδια του βρίσκονται σε άβολη θέση, ενώ λόγω ανεπαρκής στήριξής του ταλαιπωρείται και η μέση του. Αν υπήρχε κάποιο sissy bar, ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Ολοκληρώνοντας τον τομέα της άνεσης, όταν ο οδηγός πατά στο οδόστρωμα, λερώνεται από τα παπούτσια του συνεπιβάτη, λόγω της θέσης που βρίσκονται στις εσοχές της ποδιάς. Ας δούμε όμως πώς τα καταφέρνει στο δρόμο το μεγάλο scooter. Ο τετράχρονος κινητήρας παίρνει εύκολα μπροστά, αν και χρειάζεται να ασκηθεί έντονη πίεση στην αριστερή μανέτα για να ενεργοποιηθεί η διαδικασία της εκκίνησης. Μόλις ξεκινήσεις, τα 157 κιλά του κάνουν φτερά και το αισθάνεσαι σαν “πουπουλάκι” που υπακούει σε κάθε εντολή σου. Σε ήπιους ρυθμούς καθημερινής μετακίνησης, σε ξαφνιάζει με τον τρόπο που ελίσσεται στην πυκνή κυκλοφορία. Ωστόσο, αν πέσεις σε μποτιλιάρισμα, επανεμφανίζονται οι μεγαλοπρεπείς διαστάσεις του, και το μεγάλο κόψιμο τιμονιού δεν σου επιτρέπει να ξεγλιστρήσεις ανάμεσα από τις ουρές των οχημάτων. Επίσης, η χαμηλή θέση του κεντρικού σταντ, όπως επίσης και ο μικρός πίσω τροχός, βάζουν τα όρια σε όσους κόβουν κίνηση από τα πεζοδρόμια… Ο τετράχρονος κινητήρας του εμφανίζει την ισχύ των 21 ίππων από τις μεσαίες στροφές, με γραμμικό τρόπο. Κατά την επιτάχυνση καθυστερεί αισθητά στο άμεσο άνοιγμα του γκαζιού, γεγονός που βάζει φρένο στις εκρηκτικές εκκινήσεις. Το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο όταν κινείσαι με συνεπιβάτη ή όταν ξεκινήσεις σε ανηφόρα. Όταν κινείσαι με ταχύτητες μεταξύ 40-90 χλμ./ώρα, έχεις τη δυνατότητα να εκτελείς προσπεράσεις με ασφάλεια, μιας και ο κινητήρας βρίσκεται στο πιο ζωντανό φάσμα λειτουργίας του. Πάνω από τα 100 χλμ./ώρα, οι ενδείξεις ανεβαίνουν ομαλά στο αναλογικό ταχύμετρο, ενώ η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 130 χλμ./ώρα στην ευθεία, ενώ σε ελαφρά κατωφέρεια θα προστεθούν επιπλέον 7 χλμ. στο κοντέρ του. Η προστασία που παρέχει ο ανεμοθώρακας είναι επαρκής όσον αφορά την πίεση του αέρα που ασκείται στο στήθος σου, μιας και το κράνος σου παραμένει εκτεθειμένο. Μέτρια είναι η σκληρότητα των αναρτήσεών του, με αποτέλεσμα όταν κινείσαι σε φυσιολογικούς ρυθμούς, να συνδυάζει το καλό κράτημα με την άνεση. Συνεργάζονται πλήρως με το ατσάλινο πλαίσιο, ενισχύοντας κατά αυτό τον τρόπο τη στιβαρότητα του συνόλου. Μόνο αν κινηθείς σε υψηλές ταχύτητες και σε ανοιχτές διαδρομές θα κάνουν την εμφάνισή τους μικρές ταλαντώσεις, κυρίως κατά την απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, δηλώνοντας κατά αυτό τον τρόπο ότι το X8 δεν συμπαθεί τη σπορ οδήγηση. Σ' αυτά τα όρια, νιώθεις ότι το X8 200 πλέει, ιδίως αν περάσεις από κάποια εγκάρσια τομή του ή γιαμπ, γεγονός που οφείλεται στις αναρτήσεις του. Καλές εντυπώσεις αφήνει το σύστημα πέδησης, το οποίο ακολουθεί την κλασική διάταξη, χωρίς να είναι εφοδιασμένο με ABS ή κάποιο άλλο σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Τα δύο δισκόφρενα είναι ισχυρά (το πίσω ακόμη πιο ισχυρό), με ικανοποιητική προοδευτικότητα και αίσθηση. Καταφέρνεις να επιβραδύνεις με ασφάλεια, αλλά η δεξιά μανέτα απαιτεί πολύ περισσότερη πίεση. Κατά το παρκάρισμα, πρακτικό θεωρείται το κεντρικό σταντ, προκειμένου να στηρίξεις εύκολα το Piaggio. Από την άλλη πλευρά, το πλαϊνό σταντ τοποθετείται αφού κατέβεις από τη σέλα, και αυτό γιατί έχει ισχυρό ελατήριο επαναφοράς, που είναι πιθανό να κλείσει προτού το στηρίξει κατάλληλα. Τα φώτα του είναι ισχυρά και δεν αφήνουν κανένα παράπονο κατά τη νυχτερινή οδήγηση. Εξίσου καλοί είναι και οι μεγάλοι καθρέφτες του, που είναι τοποθετημένοι σε σωστή θέση, παρέχοντας καλό οπτικό πεδίο. Πρακτικό είναι το μπουτόν με το οποίο μπορείς να ανοίξεις κατευθείαν το “πορτμπαγκάζ”, αν και μετά δυσκολεύεσαι να το κλείσεις με το χέρι. Σε γενικές γραμμές, το νέο X8 200 αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση από την Piaggio, που δεν θα απογοητεύσει τον αναβάτη που ψάχνει κάτι πρακτικό για την καθημερινή του μετακίνηση. Η τιμή του είναι χαμηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας και ο εξοπλισμός του ικανοποιητικός.