• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test μεταχειρισμένων

Test μεταχειρισμένων
Husaberg FΕ 450e
Εύκολο γκάζι
Όταν αναφέρεται κανείς στο χώρο του Enduro, δεν μπορεί να παραλείψει τη σουηδική σχολή και φυσικά τη Husaberg όσον αφορά τις εξειδικευμένες μοτοσικλέτες της.
Μόνο οι Σουηδοί καταφέρνουν να συνδυάσουν το απόλυτο γκάζι και την ομαλή απόδοση της ισχύος σε τόσο συμπαγείς διαστάσεις, κατασκευάζοντας μία εξωπραγματική μοτοσικλέτα με μικό βάρος και αγωνιστική γεωμετρία για να κινείσαι στο χώμα σε πρωτόγνωρους ρυθμούς.
Πρόκειται για μία εταιρεία που έχει δείξει ιδιαίτερη ευαισθησία στο συγκεκριμένο χώρο και έχει αποδείξει ότι κατασκευάζει αποκλειστικά αγωνιστικές μοτοσικλέτες. Στην απαιτητική κατηγορία των 450κ.εκ., το νέο Husaberg παρουσιάζεται ανανεωμένο, με βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε βασικά σημεία για να γίνει ακόμη καλύτερο από τον πρόγονό του. Ο κινητήρας του είναι εφοδιασμένος με νέα κεφαλή. Τα επανασχεδιασμένα πλήκτρα διαθέτουν ρουλεμάν, που μειώνουν σημαντικά τις τριβές τους, αυξάνοντας κατά αυτό τον τρόπο την αξιοπιστία του μοτέρ. Η φλάντζα στο λάστιχο της εισαγωγής είναι νέα και παρέχει καλύτερη στεγανοποίηση. Το καρμπιρατέρ προέρχεται από την Keihin και είναι MX FCR των 39 χιλ. Επίσης, είναι εξοπλισμένο με αισθητήρα TPS στοιχείο, που εξασφαλίζει την καλύτερη απόκρισή του στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού. Τα μπουτόν του choke και του hot start βρίσκονται από την αριστερή πλευρά του καρμπιρατέρ και απαιτούν προσοχή στην ενεργοποίησή τους για να μην καεί κανείς στην εξάτμιση. Το καπάκι του μοτέρ από την πλευρά του συμπλέκτη είναι διαιρούμενο γεγονός που διευκολύνει την αλλαγή των δίσκων. Νέα είναι η καμπάνα του συμπλέκτη που έχει ακόμη πιο συμπαγείς διαστάσεις και μικρότερο βάρος, ενώ έχει ενισχυθεί κατάλληλα ο επιλογέας των σχέσεων του κιβωτίου. Το πλαίσιο του διατηρεί την φιλοσοφία της σχεδίασης της εταιρείας. Είναι ατσάλινο, μονής δοκού η οποία έχει τετραγωνική διατομή και φέρει ενσωματωμένο το φιλτροκούτι του μονοκύλινδρου μοτέρ. Στον τομέα των αναρτήσεων για άλλη μία χρονιά είναι εξοπλισμένο με πιρούνι και μονό αμορτισέρ της WP. Το πιρούνι έχει διάμετρο 48χιλ. και είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Ανανεωμένη είναι και η νέα ηλεκτρονική μονάδα ης Kokusan. Φέτος δεν διαθέτει διπλό χάρτη και μπουτόν επιλογής στο χειριστήριο μιας και οι τεχνικοί της εταιρείας δεν το έκριναν απαραίτητο λόγο του νέου καρμπιρατέρ και του TPS. Ενισχύθηκε σε κατάλληλα σημεία το ψαλίδι και απέκτησε νέο οδηγό αλυσίδας. Η μοτοσικλέτα της δοκιμής ήταν εξοπλισμένη με σκριπ και χούφτες Hebo που δεν συμπεριλαμβάνονται στον στάνταρτ εξοπλισμό. Αναβαθμίστηκε η πίσω ανάρτηση που παραμένει τύπου PDS και πλέον διαθέτει διαφορετικές ρυθμίσεις. Οι ζάντες προέρχονται από τη Excel φορούν ελαστικά της Michelin. Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα φορούσε εμπρός Michelin και πίσω Maxxis.Το διαφανές ρεζερβουάρ είναι πρακτικό για να ελέγχει κανείς άμεσα και εύκολα τη στάθμη του καυσίμου κατά τη διάρκεια του αγώνα ή της προπόνησης. Χωρίς αμφιβολία το ανανεωμένο FE 450e αποτελεί μία εξειδικευμένη μοτοσικλέτα Enduro που στοχεύει στις κορυφαίες επιδόσεις. Η τιμή του είναι υψηλή προσπαθώντας να δικαιολογήσει τον ακριβό περιφερειακό εξοπλισμό του. Το FE 650 είναι μία μοτοσικλέτα τύπου που έχει ως στόχο την εξειδικευμένη χρήση της. Κατά συνέπεια δεν θα μπορούσε να ξεφεύγει από την καθαρόαιμη φιλοσοφία της εταιρείας. Η θέση οδήγησης είναι αυστηρά σχεδιασμένη στα πρότυπα της χωμάτινης σχολής. Τα κάτω άκρα πέφτουν σε βολική θέση στα φαρδιά μαρσπιέ ενώ τα χέρια βρίσκουν τη θέση τους στο υψηλό τιμόνι. Η σέλα φθάνει μέχρι τη σέλα του ρεζερβουάρ είναι εντελώς επίπεδη, λεπτή και σκληρή επιτρέποντάς σου να κινείσαι με ευκολία ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Ο κινητήρας παίρνει μπροστά με τη σκέψη χωρίς την χρήση του choke ακόμη και όταν είναι κρύος. Από τις πρώτες κούφιες γκαζιές που ρίχνεις καταλαβαίνεις τις προθέσεις του μοτέρ που αγωνιά να επιδείξει τις χάρες του. Ο συμπλέκτης είναι μαλακός, σχεδόν αέρινος στη χρήση του και συνεργάζεται άψογα με το κιβώτιο των 6 σχέσεων. Οι πρώτες δύο σχέσεις είναι κοντές ενώ οι υπόλοιπες είναι πιο μακριές και οι ενδείξεις στο ψηφιακό ταχύμετρο εναλλάσσονται σχεδόν με τον ίδιο ρυθμό με τον οποίο αυξάνονται οι στροφές του μοτέρ. Η απόκριση του μοτέρ σο άνοιγμα του γκαζιού δεν είναι ακαριαία χωρίς αυτό να σημαίνει ότι καθυστερεί. Είναι ελαστικός και τραβάει δυναμικά από το ρελαντί, παράλληλα όμως είναι γραμμικός χωρίς να σε κουράζει και να σου μακραίνει τα χέρια σε κάθε χούφτωμα του γκαζιού. Πέμπτη σχέση θα βάλεις στο χώμα μόνο σε κάποια βατή φλαταδούρα εκτός και αν η κλάση σου σε βάζει ανάμεσα στους διεθνείς πρωταθλητές του enduro, εφόσον το ταχύμετρο δεν διστάζει να ξεπεράσει τα 150χλμ./ώρα. Στις υψηλές στροφές οι κραδασμοί κάνουν αισθητή την παρουσία του και γίνονται ιδιαίτερα έντονοι στο τιμόνι και τα μαρσπιέ. Το ατσάλινο πλαίσιό του είναι το πρώτο στοιχείο που αποσπάει την προσοχή σου. Η Σουηδική αρχιτεκτονική δεν αφήνει κανένα περιθώριο στην εμφάνιση ταλαντώσεων. Είναι στιβαρό και δένει αρμονικά με το πακέτο των αναρτήσεων. Αναμφισβήτητα είναι πολύ μικρό το ποσοστό των αναβατών που μπορούν να εξαντλήσουν τα όριά του. Οι απότομες αλλαγές κατεύθυνσης γίνονται με ευκολία χάρη στην κατάλληλη γεωμετρία του και μόνο στις πολύ υψηλές ταχύτητες εμφανίζει μία διαμήκη ταλάντωση. Παρόλα αυτά είναι σχεδόν απίθανο αναβάτες να κινηθούν με ταχύτητα άνω των 150χλμ./ώρα σε καθαρόαιμο αγωνιστικό τερέν. Το στοιχείο που σε κερδίζει σε κάθε μοτοσικλέτα της Husaberg είναι το καλοστημένο σύνολο των αναρτήσεων. Τόσο το πιρούνι όσο και το πίσω αμορτισέρ είναι ελαφρώς σκληρά ωστόσο δεν φέρεις κανένα παράπονο όσον αφορά τον τρόπο που καταπίνουν τα σαμάρια, τα λούκια και κάθε ιδιαιτερότητα του χωμάτινου τερέν σαν να στρώνουν μαγικό χαλί. Κατά συνέπεια η ισχύς μετατρέπεται σε ωφέλιμη ώθηση με τον πιο σωστό τρόπο χωρίς να μεταφέρονται στο πλαίσιο ταλαντώσεις που να σε αναγκάζουν να διορθώνεις συνεχώς χάνοντας τον ρυθμό σου. Το πιρούνι βυθίζεται προοδευτικά ακόμη και στις απότομες επιβραδύνσεις ενώ από την άλλη πλευρά δεν υστερεί στα άλματα μετρίου μεγέθους. Όποιος ξεμείνει σε κάποια διαδρομή και αναγκαστεί να οδηγήσει σούρουπο ή νύχτα θα αντιληφθεί ότι τα φώτα του είναι ισχυρά και αποτελούν ένα επιπλέον ατού του καθαρόαιμου FE 450. Το χειριστήριο του ψηφιακού οργάνου είναι πρακτικό και εξοικειώνεσαι άμεσα με τη χρήση του. Σε γενικές γραμμές το νέο FE 450 κερδίζει τις εντυπώσεις με ο σφιχτοδεμένο σύνολο του πλαισίου και των αναρτήσεων όπου σε συνδυασμό με την ομαλή απόδοση του ισχυρού μοτέρ, αποτελούν μία ολοκληρωμένη πρόταση για τον απαιτητικό αναβάτη.