net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

To βίντεο που δείχνει τη λειτουργία της ανάρτησης σε συνθήκες πίστας.

Παίζοντας με τις ρυθμίσεις και αλλάζοντας τη θέση των αμορτισέρ ο Smith κατάφερε η ανάρτηση του να έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Το τελικό στάδιο της ανάρτησης που σχεδίασε και μετά από πολλές δοκιμές κατασκεύασε ο Laurence Smith, στο Yamaha R1.

Εδώ τo έντονα τροποποιημένο σασί της Yamaha ώστε να τοποθετηθεί η νέα του εμπρόσθια ανάρτηση.

Yamaha R1 με ανάρτηση δοκών αλουμινίου

Ο αυστραλός Laurence Smith σχεδίασε και κατασκεύασε μια ανάρτηση για το Yamaha R1 που βασίζεται σε αντίστοιχες κλασσικών κατασκευών, αλλά σε πολύ πιο εξελιγμένη μορφή.

 
Έχοντας απόλυτη εμπειρία στο αντικείμενο ως ιδιοκτήτης της εταιρείας SuspensionSmith που εδρεύει στην Αυστραλία, ο Laurence Smith απλά αναρωτήθηκε γιατί οι αναρτήσεις με δοκούς στήριξης που έχουμε δει σε κλασσικές κατασκευές όπως η Harley Davidson και η Indian, δεν υπάρχουν και σε super sport μοτοσικλέτες. Και μην βιαστείτε να απαντήσετε ότι δεν είναι ικανές γιατί απλά η κατασκευή αλλά και το σχετικό βίντεο θα σας διαψεύσουν.
Μπορεί η πολύπλοκη εμπρός ανάρτηση του Smith να έχει ιδιαίτερα αυξημένο κόστος σε σχέση με τα απλά αμορτισέρ/ελατήρια που χρησιμοποιούνται τώρα από όλους ανεξαιρέτως του κατασκευαστές, όμως όσο η φαντασία και το μεράκι κάποιων ανθρώπων δεν σταματά, τόσο θα βλέπουμε όμορφες κατασκευές και εντυπωσιακές δημιουργίες.

Το project ξεκίνησε το 2009 σε ένα FZR400 με κινητήρα από CBR ώστε να έχει το απαιτούμενο γκάζι που ήθελε ο Laurence Smith, ενώ στο Yamaha R1 του 2004 στο οποίο εφάρμοσε το τελικό σχέδιο αναγκάστηκε να κάνει σοβαρές μετατροπές στο πλαίσιο, και όχι μόνο.
Ο Smith εξηγεί ότι μετά από πολλές δοκιμές τόσο στην πίστα όσο και στον υπολογιστή (χρησιμοποιώντας ειδικό software) δικαίως οι εταιρείες δεν χρησιμοποιούν τέτοιου τύπου αναρτήσεις σε super-sport μοντέλα, αφού λόγω της κατασκευής τους δεν έχουν την αίσθηση και την αμεσότητα που είναι άκρως απαραίτητη. Αυτή χάνεται λόγω των πολλών εξαρτημάτων, τόσο κατά τη λειτουργία της ανάρτησης στην απλή κίνηση της μοτοσικλέτας όσο και κατά το φρενάρισμα αυτής, με αποτέλεσμα να μην φτάνει ποτέ στα χέρια του αναβάτη.

Το πρόβλημα του το έλυσε παίζοντας με τις ρυθμίσεις, αλλάζοντας την κλίση των δοκών και των ελατηρίων/αμορτισέρ, και τέλος βελτιώνοντας το δέσιμο της ανάρτησης με το υπόλοιπο σασί. Ακόμη και ο ίδιος βέβαια μαρτυρά ότι η ανάρτηση που σχεδίασε δεν είναι τέλεια, όμως είναι η νύχτα με τη μέρα, σε σχέση με τις κλασσικές του είδους.

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ