net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

R1200GS - Multistrada 1200 – Super Ténéré 1200

H παρουσίαση των Yamaha Super Ténéré και Ducati Multistrada 1200 αλλά και η ανανέωση του BMW R1200GS, ανακατεύει τη τράπουλα στο παιχνίδι για τη κυριαρχία σε μια από τις πιο εμπορικές κατηγορίες μοτοσικλετών. Γερμανία, Ιταλία και Ιαπωνία, διασταυρώνου τα ξίφη τους σε μια άτυπη μάχη για την επικράτηση.

 
ΒΜW R1200GS

H μοτοσικλέτα που έχει «καπαρώσει» την πρώτη θέση των πωλήσεων στη κατηγορία και θεωρείτε από πολλούς όχι μόνο ένα καταξιωμένο μοντέλο στα on-off, αλλά μία από τις καλύτερες all-round προτάσεις ανεξαρτήτως κυβισμού. Έχοντας καταφέρει αυτά, αλλά χωρίς να επαναπαύεται στις δάφνες της, η BMW ανανέωσε το GS, προτιμώντας όμως να κάνει κάποιες ουσιαστικές αλλαγές στα «έσω» παρά να διακινδυνεύσει μια ριζική αλλαγή και στα «έξω». Προκειμένου να «προλάβει» τον ανταγωνισμό στο θέμα της ισχύος, σχεδίασε ένα νέο κινητήρα βασισμένο σε αυτό του HP2, ο οποίος χρησιμοποιεί δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους, έναντι του ενός που είχε το προηγούμενο μοντέλο. Το αποτέλεσμα ήταν αν αυξηθεί η ισχύς κατά 5%, φθάνοντας τους 110 ίππους στις 7.750σ.α.λ. και τα 12,2 κιλά ροπής στις 6.000σ.α.λ. Όφελος υπάρχει επίσης και στο εύρος λειτουργίας του boxer κινητήρα, με το κόκκινο να έχει μετατοπιστεί 500σ.α.λ. ψηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, στις 8.500σ.α.λ. Σε ότι αφορά στις υπόλοιπες αλλαγές, έχει βελτιωθεί ο μηχανισμός ρύθμισης της ζελατίνας καθ ύψος και έχουν προστεθεί νέες επιλογές στο «χρωματολόγιο».

Digital προίκα…

Πρώτη διδάξασα σε αυτό το τομέα η BMW, συνεχίζει τη καλή της παράδοση και στο GS, το οποίο μπορεί να εξοπλιστεί προαιρετικά με:

-Integral ABS
-Enduro ESA (Ηλεκτρονική ρύθμιση αναρτήσεων)
-ΑSC (Η κατά BMW εφαρμογή του anti-spin)
-RDC (Παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών σε πραγματικό χρόνο

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τύπος: 4T, 2K boxer, υγρ/ψ, 4βαλβ
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.170
Κύλινδροι/βαλβίδες: 2/-4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 12,2
Τροφοδοσία: Ψεκασμός BMS-K
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 20

Πλαίσιο/αναρτήσεις/φρένα

Τύπος: Ατσάλινο, τριγωνικό, σωληνωτό
Ανάρτηση Ε: Telelever
Διαδρομή (χλστ.): 190
Ανάρτηση Π: Paralever
Διαδρομή (χλστ.): 200
Φρένα Ε: 2Δ, 305χλστ.
Φρένα Π: 1Δ, 265χλστ.
Βάρος (κιλά): 203

Τροχοί - Ελαστικά

Ελαστικά Ε: 100/80-19
Ελαστικά Π: 150/70-17

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.): 2.210
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.507
Ύψος σέλας (χλστ.): 850

Ducati Multistrada 1200

Μετά από μήνες αναμονής και σωρεία εικασιών και υποθέσεων, το Multistrada 1200 είναι γεγονός, με την επίσημη παρουσίαση του να γίνεται στην έκθεση του Μιλάνου. Το μόνο που έχει διατηρήσει η μοτοσικλέτα κοινό με τη προκάτοχο της, είναι το όνομα, αφού πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο σε όλους τους τομείς. O χαρακτήρας είναι από τους πλέον ασφάλτινους στη κατηγορία, με τους τροχούς 17 ιντσών, τα ελαστικά και τις σχεδόν street αναρτήσεις να συνηγορούν σε αυτό. Ο κινητήρας είναι ο υγρόψυκτος τετραβάλβιδος L2 που κινεί και το streetfighter και στη συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 150 ίππους και 12 κιλά ροπής στις 9.250 και 7.500σ.α.λ. αντιστοίχως. Το πλαίσιο είναι υβριδικό και αποτελεί συνδυασμό ατσάλινου χωροδικτυώματος και αλουμινένιας βάσης, ενώ αξίζει να αναφερθεί και η ύπαρξη συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης που παραπέμπει σε sport καταστάσεις. Η μοτοσικλέτα θα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις (βασική, ABS, S και Touring) με διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού η κάθε μια.

Ηλεκτρονικός πόλεμος!

Στο χορό του «gadgetάδικου ανταγωνισμού» μπαίνει και η Ducati, προσφέροντας για το Multistrada τα εξής:

-DTC (Traction control, κοινό για όλες τις εκδόσεις)
-Δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χαρτογραφήσεων (κοινή για όλες τις εκδόσεις)
-ABS (έκδοση ABS, S & Touring)
-DES (ηλεκτρονική ρύθμιση των αναρτήσεων, έκδοση S & Touring)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τύπος: 4T, L2, υγρ/ψ, 4βαλβ
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.198,4
Κύλινδροι/βαλβίδες: 2/-4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 150/9.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 12/7.500
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Mitsubishi
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 20

Πλαίσιο/αναρτήσεις/φρένα

Τύπος: Υβριδικό, συνδυασμός ατσάλινου χωροδικτυώματος και βάσης αλουμινίου
Ανάρτηση Ε: Tηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χλστ.): Δ.Α.
Ανάρτηση Π: Μονό αμορτισέρ
Διαδρομή (χλστ.): Δ.Α.
Φρένα Ε: 2Δ, 320χλστ.
Φρένα Π: 1Δ, 245χλστ.
Βάρος (κιλά): 189 (βασική έκδοση, κενή)

Τροχοί - Ελαστικά

Ελαστικά Ε: 120/70-17
Ελαστικά Π: 190/55-17

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.): Δ.Α.
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.530
Ύψος σέλας (χλστ.): 850

Yamaha Super Ténéré

Όπως και το Multistrada, το Super Ténéré συζητιόταν καιρό πριν από τη παρουσίαση του, η οποία έγινε μόλις πριν από μερικές ημέρες στην έκθεση μοτοσικλέτας της Κωνσταντινούπολης. Δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας 1200κ.εκ. με απόδοση 110 ίππους και πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων είναι τα «highlights» του νέου μοντέλου, το οποίο για το 2010 θα διατίθεται μόνο μέσω παραγγελίας στο διαδίκτυο, σε μία έκδοση με extra «περιπετειώδη» εξοπλισμό. Άλλα στοιχεία που αξίζει να αναφερθούν, είναι η τελική μετάδοση με άξονα ώστε οι ταξιδιώτες της υδρογείου να μην ασχολούνται με τη συντήρηση, η περίεργη επιλογή της τοποθέτηση μονού ψυγείου πλευρικά της μοτοσικλέτας στη αριστερή μεριά, καθώς και το προσεγμένο «στήσιμο» σύμφωνα πάντα με τη Yamaha, που θέλει το κινητήρα όσο το δυνατόν πιο μπροστά και το ψαλίδι όσο το δυνατόν μεγαλύτερο σε μήκος. Τέλος, τα ανά 270 μοίρες διαστήματα ανάφλεξης του δικύλινδρου σε σειρά κινητήρα, προσδίδουν καλύτερη πρόσφυση στο πίσω τροχό αλλά και αίσθηση V2.

Φορτωμένο με ηλεκτρονικά!

Φυσικά το Super Ténéré δεν θα μπορούσε να υπολείπεται στο τομέα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, με τη Yamaha να εξοπλίζει το νέο της μοντέλο με:

-YCC-T (Το ηλεκτρονικά ελέγχομε γκάζι της Yamaha)
-Τraction control (Σε συνεργασία με το YCC-T και δύο modes ΤC1 & TC2)
-Δυνατότητα επιλογής διαφορετικών χαρτογραφήσεων στο κινητήρα (Sport mode & Touring mode)
-ΑΒS (εξελιγμένο ειδικά για εκτός δρόμου οδήγηση)

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας

Τύπος: 4T, 2Κ υγρ/ψ, 4βαλβ
Κυβισμός (κ.εκ.): 1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες: 2/-4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 110/7.250
Ροπή (kgm/σ.α.λ.): 11,6/6.000
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Ρεζερβουάρ (λίτρα): 23

Πλαίσιο/αναρτήσεις/φρένα

Τύπος: Ατσάλινο διπλό
Ανάρτηση Ε: Tηλεσκοπικό πιρούνι
Διαδρομή (χλστ.): 190
Ανάρτηση Π: Μονό αμορτισέρ
Διαδρομή (χλστ.): 190
Φρένα Ε: 2Δ, 310χλστ.
Φρένα Π: 1Δ, 282χλστ.
Βάρος (κιλά): 261 (γεμάτη)

Τροχοί - Ελαστικά

Ελαστικά Ε: 110/80-19
Ελαστικά Π: 150/70-17

Διαστάσεις

Μήκος (χλστ.): 2.250
Μεταξόνιο (χλστ.): 1.540
Ύψος σέλας (χλστ.): 845-870

 

?????????? - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ