Yamaha YSR50 1986: Το μικροσκοπικό δίχρονο superbike με 8 ίππους

Διαβάστηκε από 1.331 αναγνώστες (23/09/2025)
Το 1986 η Yamaha παρουσίασε στην Ιαπωνία το YSR50, μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε με μικρογραφία της αγωνιστικής YZR500.
2 Φωτογραφίες »

Το 1986 η Yamaha παρουσίασε στην Ιαπωνία το YSR50, μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε με μικρογραφία της αγωνιστικής YZR500.

Το 1986 η YZR500 απέκτησε μικρό αδερφάκι.
Δίχρονος αερόψυκτος κινητήρας 50cc με 8 άλογα.
Σπάνιο στην Ελλάδα κυρίως μέσω παρά εισαγωγών.
Στη παραγωγή μέχρι το 1992.

mototriti Team

Το 1986 η YZR500 απέκτησε μικρό αδερφάκι.

Το 1986 η Yamaha παρουσίασε στην Ιαπωνία το YSR50, μια μοτοσυκλέτα που έμοιαζε με μικρογραφία της αγωνιστικής YZR500. Το νέο μοντέλο εντυπωσίασε με τις αναλογίες του, αφού είχε ύψος σέλας μόλις 650 χιλιοστά, μεταξόνιο 1.050 χιλιοστά και βάρος 75 κιλά, θυμίζοντας «superbike τσέπης». Παρά το μέγεθός του, ήταν μια πλήρης μοτοσυκλέτα με δισκόφρενο μπροστά, ταμπούρο πίσω και κιβώτιο 5 σχέσεων, στοιχεία που το έκαναν να ξεχωρίζει από τα κλασικά 50άρια της εποχής.
 

Δίχρονος αερόψυκτος κινητήρας 50cc με 8 άλογα.

Ο μικρός αερόψυκτος δίχρονος κινητήρας των 49,3 κ.εκ. απέδιδε περίπου 7–8 ίππους, προσφέροντας επιδόσεις που ξεπερνούσαν τις προσδοκίες. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 61 km/h, ενώ με μικρές βελτιώσεις ή αλλαγές στο γρανάζωμα μπορούσε να αγγίξει και τα 70–80 km/h. Η ελαφριά κατασκευή του πολλαπλασίαζε την αίσθηση ταχύτητας, μετατρέποντας το YSR50 σε μια από τις πιο διασκεδαστικές εμπειρίες οδήγησης των 80s. Δεν ήταν λοιπόν απλώς ένα μικρό δίκυκλο, αλλά ένα αυθεντικό mini superbike.
 

Σπάνιο στην Ελλάδα κυρίως μέσω παρά εισαγωγών.

Το Yamaha YSR50 έκανε την εμφάνισή του και στην Ελλάδα, αν και σε πολύ περιορισμένους αριθμούς. Δεν κυκλοφόρησε ποτέ μαζικά, όμως κάποια κομμάτια έφτασαν μέσω παρά εισαγωγών και έγιναν αντικείμενο συζήτησης. Για τα ελληνικά δεδομένα της εποχής –όπου κυριαρχούσαν τα παπιά και τα πιο πρακτικά 50άρια– το YSR50 έμοιαζε παράξενο αλλά εντυπωσιακό. Όσοι το είχαν, ξεχώριζαν αμέσως στον δρόμο, καθώς όλοι μιλούσαν για το μικροσκοπικό «superbike» που τραβούσε βλέμματα σε κάθε του εμφάνιση. Σήμερα, όσα έχουν διασωθεί στη χώρα μας θεωρούνται σπάνια συλλεκτικά κομμάτια, με ιδιαίτερη αξία για τους λάτρεις των κλασικών δίχρονων.
 

Στη παραγωγή μέχρι το 1992.

Η παραγωγή του Yamaha YSR50 διήρκεσε έως το 1992, με διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς κάθε χρονιά, από το κλασικό λευκό-κόκκινο μέχρι τις εκδόσεις μπλε-κίτρινο, λευκό-μπλε, μαύρο-γκρι και μαύρο-κίτρινο. Οι παραλλαγές αυτές σήμερα βοηθούν στη χρονολόγηση των μοντέλων και προσθέτουν συλλεκτική αξία. Το YSR50 παραμένει μέχρι σήμερα ένα θρυλικό δίχρονο, που απέδειξε ότι δεν χρειάζεται κυβισμός για να απολαύσεις την ουσία της μοτοσυκλέτας. Ένα pocket bike θα έλεγε κανείς που άφησε πίσω του μια κληρονομιά που ακόμη γοητεύει τους φίλους της μοτοσυκλέτας.
 

LYBEROPOULOS