Οι μοτοσυκλέτες cruisers και γενικότερα, οι μεγάλες, πομπώδεις κατασκευές της Αμερικανικής σχολής είναι ασκήσεις μεγεθών, κυβισμού και υπερβολής. Φυσικά, στην κατηγορία κυριαρχούν οι Harley-Davidson και Indian, το 2004 όμως η Triumph αποπειράθηκε να κερδίσει μερίδα των πωλήσεων, αλλά και μεγάλη δόση προσοχής γύρω από το όνομά της. Τα διαπιστευτήριά της, η νέα Rocket III.
Κυβισμός… μικρού φορτηγού!
Ο κινητήρας του Rocket III φώναζε… Αμερική: Με κυβισμό 2,3 λίτρων από μόλις 3 κυλίνδρους, ήταν τότε –και τώρα- ο μεγαλύτερος σε κυβισμό κινητήρας μοτοσυκλέτας παραγωγής και συνδύαζε την «No replacement for displacement» φιλοσοφία των Αμερικανών, με την τρικύλινδρη ταυτότητα της Triumph. Ο κινητήρας απέδιδε, σύμφωνα με το εργοστάσιο, 148 ίππους και 20 ολόκληρα κιλά ροπής στον πίσω τροχό, μεγέθη που απαίτησαν την χρήση πίσω ελαστικού διάστασης 240/50-16. Για την εποχή, ήταν το μεγαλύτερο ελαστικό μοτοσυκλέτας, σε όλο τον κόσμο. Το...κτήνος ζύγιζε 362 κιλά!
«Λεβιάθαν» σε δύο τροχούς
Η Rocket III ήταν μία πληθωρική μοτοσυκλέτα από την πρώτη στιγμή. Στην παρθενική γενιά της, ο εντυπωσιακός κινητήρας υποσχόταν καταιγιστικές επιδόσεις, όμως το όλο στήσιμο της μοτοσυκλέτας «ήθελε λίγο δουλειά ακόμα», όπως λέμε και στην καθομιλουμένη. Η κατάσταση βελτιώθηκε πολύ το 2009, όταν η μοτοσυκλέτα ανανεώθηκε και βελτιώθηκε σε σημαντικό βαθμό. Με αρχοντική κύλιση, αδιαμφισβήτητο στυλ και πολυτέλεια, η Rocket ΙΙΙ απέκτησε αρκετούς οπαδούς.
Δύσκολη, αλλά και μοναδική περίπτωση
Το Αμερικανικό κοινό cruiser μοτοσυκλέτας είναι ένα από τα δυσκολότερα να το ικανοποιήσεις: Έχοντας «απορρίψει» την υδρόψυκτη, μοντέρνα V-Rod της Harley-Davidson, ήταν εξαιρετικά δύσκολο να αποδεχθούν μία Βρετανική, τρικύλινδρη, υδρόψυκτη μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Η Rocket III κατάφερε όμως να εξασφαλίσει αρκετούς σκληροπυρηνικούς οπαδούς, ενώ έγινε αγαπητή κυρίως για την διαφορετικότητά της. Παραμένει πάντως η μεγαλύτερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα παραγωγής, κάτι που από μόνο του είναι ξεχωριστό. Μία Rocket III είναι ένα πολύ ιδιαίτερο θέαμα αν την δείτε από κοντά: Πολύ μεγαλύτερη και πιο επιβλητική από ότι περιμένετε να είναι, με τον 3κύλινδρο να δεσπόζει στο κέντρο, είναι μία μοτοσυκλέτα με την δική της υπογραφή στην ιστορία των cruisers.