Tracer 7 2026: Η Yamaha φέρνει το Y-AMT στην sport-touring κατηγορία

Η νέα χρονιά φέρνει μεγάλες αλλαγές στη γκάμα της Yamaha, με την Tracer 7 του 2026 να γίνεται το επόμενο μοντέλο που αποκτά την τεχνολογία Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission).
Η Tracer 7 αποκτά ημιαυτόματο κιβώτιο Y-AMT για το 2026
Πώς λειτουργεί το Y-AMT: Ημιαυτόματο χωρίς περίπλοκη τεχνολογία
Τέσσερις εκδόσεις Y-AMT, με ισχύ 72 ή 47 ίππων και χειροκίνητες εναλλακτικές
Y-AMT: Ίσως ακολουθήσουν τα R7,R9,XSR και Ténéré
YAMAHA: Μόνο αν είναι MAX κυριαρχεί!
Η Tracer 7 αποκτά ημιαυτόματο κιβώτιο Y-AMT για το 2026
Η νέα χρονιά φέρνει μεγάλες αλλαγές στη γκάμα της Yamaha, με την Tracer 7 του 2026 να γίνεται το επόμενο μοντέλο που αποκτά την τεχνολογία Y-AMT (Yamaha Automated Manual Transmission). Πρόκειται για ένα ημιαυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, το οποίο συνδυάζει τη λειτουργία ενός συμβατικού μηχανικού συστήματος μετάδοσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αλλαγή ταχυτήτων και συμπλέκτη. Η νέα Tracer 7 εμφανίστηκε ήδη σε ευρωπαϊκά έγγραφα έγκρισης τύπου με τέσσερις παραλλαγές που φέρουν την ένδειξη “m6a”, υποδηλώνοντας την ύπαρξη του Y-AMT. Οι εκδόσεις αυτές θα συνυπάρχουν με τις χειροκίνητες “m6”, οι οποίες παραμένουν κανονικά διαθέσιμες για το 2026. Το σύστημα είναι ήδη γνωστό από τα MT-09, MT-07 και Tracer 9, και η εφαρμογή του στην Tracer 7 δεν απαιτεί επιπλέον αλλαγές, καθώς βασίζεται στον ίδιο δικύλινδρο κινητήρα και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική.
Πώς λειτουργεί το Y-AMT: Ημιαυτόματο χωρίς περίπλοκη τεχνολογία
Το σύστημα της Yamaha βασίζεται στο στάνταρ κιβώτιο έξι ταχυτήτων, προσθέτοντας δύο ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές – έναν για τον συμπλέκτη και έναν για το τύμπανο αλλαγής ταχυτήτων – και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου. Το Y-AMT δέχεται εντολές από το ride-by-wire γκάζι, τον αισθητήρα ταχυτήτων, την ταχύτητα του οχήματος και τα πλήκτρα αλλαγής ταχυτήτων στο αριστερό clip-on. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τρεις επιλογές λειτουργίας: δύο αυτόματες (D και D+) και μία χειροκίνητη (MT). Η λειτουργία D προσφέρει ομαλές αλλαγές και χαμηλή κατανάλωση, ενώ η D+ κρατά περισσότερο τις στροφές για αυξημένη απόδοση. Στο MT mode, ο αναβάτης ελέγχει τις αλλαγές μέσω ενός διακόπτη για τα ανεβάσματα και ενός κουμπιού για τα κατεβάσματα, όλα από το αριστερό χέρι. Η σχεδίαση είναι εργονομική και δεν απαιτεί κανέναν παραδοσιακό λεβιέ ή μανέτα.
Τέσσερις εκδόσεις Y-AMT, με ισχύ 72 ή 47 ίππων και χειροκίνητες εναλλακτικές
Σύμφωνα με τα έγγραφα έγκρισης, η νέα Tracer 7 Y-AMT θα διατεθεί σε τέσσερις εκδόσεις: δύο βασικές και δύο Tracer 7 GT με βαλίτσες. Κάθε έκδοση θα προσφέρεται είτε με την πλήρη απόδοση των 72 ίππων, είτε σε περιορισμένη έκδοση με 47 ίππους για συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς (A2 δίπλωμα). Οι ίδιες ακριβώς εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες και με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, προσφέροντας στους αναβάτες την επιλογή που τους ταιριάζει. Αξιοσημείωτο είναι ότι η Tracer 7 μόλις ανανεώθηκε για το 2025, με νέα σχεδίαση, βελτιωμένες αναρτήσεις και φρένα, και εισαγωγή του ride-by-wire, απαραίτητου για το Y-AMT. Ωστόσο, η Yamaha αποφάσισε να κρατήσει το ημιαυτόματο κιβώτιο για το μοντέλο του 2026, το οποίο δεν αναμένεται να αλλάξει σε άλλους τομείς. Το βάρος της έκδοσης Y-AMT αυξάνεται ελαφρώς: 206 κιλά για τη βασική και 214 κιλά για τη GT με τις βαλίτσες, έναντι 203 και 212 κιλών αντίστοιχα για τις χειροκίνητες.
Y-AMT: Ίσως ακολουθήσουν τα R7,R9,XSR και Ténéré
Η εφαρμογή του Y-AMT στην Tracer 7 ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω διάδοσή του και σε άλλα μοντέλα της Yamaha. Ήδη έχουν προσαρμοστεί τόσο ο δικύλινδρος κινητήρας της MT-07 όσο και ο τρικύλινδρος της MT-09. Με βάση αυτά, θεωρείται πολύ πιθανό να δούμε το Y-AMT σύντομα και σε μοντέλα όπως τα YZF-R7, YZF-R9, XSR700, XSR900, ακόμη και στην Ténéré 700, εφόσον οι ανάγκες της αγοράς και το κόστος παραγωγής το επιτρέψουν. Η στρατηγική της Yamaha δείχνει πως το Y-AMT δεν είναι απλώς ένα πείραμα. Αντίθετα, αποτελεί πλέον σταθερό τμήμα της τεχνολογικής εξέλιξης της εταιρείας, ειδικά για μοντέλα που απευθύνονται σε ευρύτερο κοινό ή αναβάτες που αναζητούν ευκολία χωρίς να θυσιάζουν την απόδοση. Η Tracer 7, με τον sport-touring χαρακτήρα της, δείχνει να ταιριάζει ιδανικά στη φιλοσοφία του συστήματος.