• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test μπίλιες Dr. Pulley: Σημαντικά πιο γρήγορο το Beverly

Τοποθετούμε μπίλιες της Dr. Pulley σε Piaggio Beverly 300 και μετράμε επιδόσεις. Θα δούμε διαφορά;

Μάθε πως θα ελέγξεις τη μοτοσυκλέτα σου

Ενδεικτική τιμή: 24 ευρώ

Kοινοποίησε το »

 

Το να αντικαταστήσουμε τα εργοστασιακά αντίβαρα τροχαλίας, τις γνωστές σε όλους “μπίλιες” με after market είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους και οικονομικούς τρόπους για να βελτιώσουμε τις επιδόσεις του scooter μας. Και όταν λέμε επιδόσεις δεν εννοούμε μόνο τις επιταχύνσεις από στάση, αλλά και τις ρεπρίζ. Τι είναι όμως τα αντίβαρα και για ποιο λόγο υπάρχουν;

Όπως ξέρουμε τα scooter δεν έχουν παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων αλλά CVT συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Οι “μπίλιες” βρίσκονται μέσα στην φυγοκεντρική τροχαλία η οποία είναι τοποθετημένη στο εμπρός μέρος της κάσας της μετάδοσης. Η αλλαγή της σχέσης μετάδοσης του scooter, αλλάξει εξαιτίας της κίνησης των αντίβαρων μέσα στη μπιλιοθήκη, οπότε και η αντικατάστασή τους επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας της μετάδοσης και άρα τις επιδόσεις.

Οι μπίλιες της Dr. Pulley έχουν πολυγωνικό σχήμα σε αντίθεση με τις εργοστασιακές που είναι κυλινδρικές. Έτσι, δεν φυγοκεντρίζονται με κύλιση, αλλά με σύρσιμο και αυτός είναι ο λόγος που στα Αγγλικά λέγονται “Sliders” και όχι “Rollers”. Αυτό τους δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις εργοστασιακές μπίλιες: Στα ίδια γραμμάρια βάρους δίνουν μεγαλύτερο εύρος σχέσεων και ουσιαστικά κάνουν το κιβώτιο πιο κοντό χαμηλά και πιο μακρύ ψηλά.

Το υλικό κατασκευής τους είναι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο νάιλον, το οποίο είναι αυτολιπαινόμενο και επιτρέπει στις μπίλιες να κινούνται ελεύθερα μέσα στη μπιλιοθήκη κάνοντας έτσι πιο άμεση την απόκριση του CVT κιβωτίου. Σύμφωνα με τη Dr. Pulley, οι μπίλιες της αντέχουν περισσότερο σε σχέση με τις εργοστασιακές, ενώ παράλληλα διατηρούν χαμηλότερη θερμοκρασία λειτουργίας χάρη στο υλικό τριβής τους.

Για να διαπιστώσουμε στην πράξη τις διαφορές επιλέξαμε τις μπίλιες 12 γραμμαρίων της Dr. Pulley για να αντικαταστήσουμε τις αντίστοιχες εργοστασιακές σε ένα Piaggio Beverly 300. Δεν θα μέναμε όμως απλά στην αίσθηση που δίνουν κατά την οδήγηση, αλλά θα επιστρατεύαμε το V-Box προκειμένου να έχουμε αδιάψευστες αποδείξεις και ολοκληρωμένη εικόνα. Σε αυτό το σημείο πρέπει να ευχαριστήσουμε την Πατμανίδης Α.Ε. που μας προμήθευσε με το κατάλληλο σετ της Dr. Pulley και το κατάστημα Moto Katsigiannis για την τοποθέτηση.

Ωραία η θεωρία και οι υποσχέσεις όμως η αποτελεσματικότητα κρίνεται στην πράξη και τα νούμερα έδειξαν βελτίωση στην επιτάχυνση από στάση και τις ρεπρίζ, αλλά και αύξηση της τελικής. Πιο συγκεκριμένα τα πρώτα πενήντα χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 3,4 δευτερόλεπτα, όταν με τις εργοστασιακές μπίλιες χρειάζονταν 3,6. Αντίστοιχα για το 0-100 μετρήσαμε 11,9 δευτερόλεπτα, όταν με το εργοστασιακό set up το Beverly χρειάστηκε 12,36. Και περνάμε στις ρεπρίζ, όπου έχουμε σημαντική βελτίωση στο 40-80 με 4,7 δευτερόλεπτα, δηλαδή πάνω από μισό δευτερόλεπτο ταχύτερα σε σχέση με τις εργοστασιακές μπίλιες. Μια πολύ μικρή διαφορά της τάξεως του 1/10 του δευτερολέπτου υπέρ της Dr. Pulley είδαμε και στο 50-100 για το οποίο χρειάστηκαν 8,7 δευτερόλεπτα. Τέλος, είδαμε και την τελική να αυξάνεται κατά 5 χιλιόμετρα την ώρα με το V-Box να δείχνει 130, ενώ μικρή μείωση μετρήσαμε και στην κατανάλωση καθώς με το εργοστασιακό set up, κυμαινόταν στα 3,9 λίτρα / 100 χλμ, ενώ με τις μπίλιες είδαμε 3,32.

Μέτρηση (δλ.) Dr. Pulley Εργοστασιακά
0-50 3,4 3,6
0-100 11,9 12,36
40-80 4,7 5,3
50-100 8,7 8,85
Τελική ταχύτητα (χλμ/ώρα) 130 125
Κατανάλωση (λ. / 100 χλμ) 3,32 3,9

Με ένα μικρό αντίτιμο είδαμε βελτίωση σε όλους τους τομείς χάρη στις μπίλιες της Dr. Pulley. Έχουμε λοιπόν να κάνουμε ξεκάθαρα με ένα προϊόν βελτίωσης και όχι απλά με ένα ανταλλακτικό.

Επίσημος εισαγωγέας στην Ελλάδα Πατμανίδης Α.Ε.
Διαθέσιμο από επιλεγμένους συνεργάτες πανελλαδικά.

Δήμητρος 15, Ακαδημία Πλάτωνος, Αθήνα

Τηλ.: 210 5141807, 210 5157906

Kοινοποίησε το »