Παρότι η προειδοποίηση με τα φώτα μπορεί να έχει θετική πρόθεση, ο νόμος την αντιμετωπίζει ως μη επιτρεπτή τροποποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς άλλων.
Το <<σινιάλο>> δεν επιτρέπεται από τον ΚΟΚ
Η <<αλληλεγγύη>> θα κοστίσει πρόστιμο 80 ευρώ
Ο νόμος θεωρεί μη επιτρεπτή την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς των άλλων
Τι ισχύει για τη χρήση φώτων πορείας γενικότερα
Το <<σινιάλο>> δεν επιτρέπεται από τον ΚΟΚ
Η ανταλλαγή «ειδοποιήσεων» μεταξύ οδηγών με αναβόσβημα των φώτων – γνωστό και ως “παίζω τη μεγάλη σκάλα” – είναι μια πρακτική που συναντάται συχνά στους ελληνικούς δρόμους. Είτε πρόκειται για ενημέρωση σχετικά με μπλόκο της Τροχαίας, κάμερες ταχύτητας ή ατύχημα μπροστά, η πρόθεση των οδηγών είναι, κατά βάση, αλληλέγγυα.
Ωστόσο, αυτό το «σινιάλο» μπορεί να δημιουργήσει νομικά προβλήματα, καθώς δεν επιτρέπεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
Η <<αλληλεγγύη>> θα κοστίσει πρόστιμο 80 ευρώ
Σύμφωνα με το άρθρο 36 του ΚΟΚ, απαγορεύεται η χρήση φώτων για σύντομη ειδοποίηση προς αντίθετα διερχόμενα οχήματα, όπως:
· Αναβόσβημα φώτων πορείας (μεγάλη σκάλα)
· Εναλλαγή κοντών-μακρινών φώτων για προειδοποίηση
Η πράξη αυτή θεωρείται παραβίαση και μπορεί να επιφέρει διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ αν εντοπιστεί από τις Αρχές.
Ο νόμος θεωρεί μη επιτρεπτή την αλλαγή οδηγικής συμπεριφοράς των άλλων
Παρότι η προειδοποίηση με τα φώτα μπορεί να έχει θετική πρόθεση, ο νόμος την αντιμετωπίζει ως μη επιτρεπτή τροποποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς άλλων. Η Τροχαία υποστηρίζει ότι τέτοιες πρακτικές δεν προάγουν τη συνεπή εφαρμογή του ΚΟΚ, ειδικά σε περιπτώσεις υπέρβασης ταχύτητας ή ελέγχων.
Η ενέργεια μπορεί, επίσης, να καλύψει παραβάτες ή να παραπλανήσει άλλους οδηγούς, κάτι που ενέχει κινδύνους.
Τι ισχύει για τη χρήση φώτων πορείας γενικότερα
Τα μεγάλα φώτα δεν επιτρέπεται να είναι αναμμένα:
Εντός κατοικημένων περιοχών, όταν υπάρχει επαρκής φωτισμός
Εκτός κατοικημένων περιοχών, όταν η ορατότητα είναι 100 μέτρα ή και περισσότερο
Όταν ενοχλούν ή θαμπώνουν άλλους οδηγούς, ακόμα κι αν χρησιμοποιούνται «ορθά»
Σε κάθε περίπτωση, οι οδηγοί οφείλουν να ρυθμίζουν τη λειτουργία των φώτων τους με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προκαλούν σύγχυση ή τυφλώνουν το αντίθετο ρεύμα.