Κάθε μέρα οικονομία ή γκάζια όποτε γουστάρεις;

Κάθε μέρα οικονομία ή γκάζια όποτε γουστάρεις;

Μπορεί οι νέοι κινητήρες με τα πολλά άλογα να είναι ελκυστικοί, όμως με την τιμή της βενζίνης στα ύψη, η διαφορά στις επιδόσεις κοστίζει ακόμα και τώρα αρκετά. Εσύ κοιτάς την κατανάλωση ή κυνηγάς μονάχα τις επιδόσεις;

Μήπως η τιμή της βενζίνης άλλαξε τον τρόπο που σκεφτόμαστε; Κάποτε αγοράζαμε χωρίς πολύ σκέψη όσες επιδόσεις άντεχε η τσέπη μας, τώρα όμως ο λογαριασμός έρχεται μετά. Τι άλλαξε λοιπόν στον τρόπο που διαλέγουμε μοτοσυκλέτα; Τη γρήγορη ή την οικονομική; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν κοιτάζεις την κατανάλωση κερδίζεις 35 ευρώ το μήνα

Κάνοντας πρόχειρους υπολογισμούς, το 1 λίτρο καυσίμου κάθε 100 χιλιόμετρα, αντιστοιχεί σε 150 λίτρα το χρόνο, το οποίο μεταφράζεται σε σχεδόν 240 ευρώ επιβάρυνση στη βενζίνη. Σε βάθος πενταετίας φτάνει τα 1200 ευρώ. Αξίζει για να έχεις καλύτερες επιδόσεις; Η πρώτη σκέψη σε οδηγεί στο να πάρεις το μεγαλύτερο μοντέλο με το δυνατότερο μοτέρ. Αυτό που δεν βάζεις στην εξίσωση είναι ότι το γκάζι είναι γλυκό και πως θα το κυνηγάς περισσότερο. Έτσι το 1 λίτρο που αναφέραμε πιο πάνω μπορεί άνετα να γίνει 2 ή ακόμα και 3 λίτρα στην πράξη. Η διαφορά στο καύσιμο ανά έτος μπορεί να φτάσει στα 720 ευρώ, δηλαδή σχεδόν 2 παραπάνω γεμίσματα του ρεζερβουάρ το μήνα.

Τα άλογα κοστίζουν περίπου 130-140 ευρώ το ένα

Στο κυνήγι της μεγαλύτερης ιπποδύναμης, αυξάνεται εξίσου και η τιμή απόκτησης ενός μοντέλου. Η αναλογία τιμής ανά ίππο μας δείχνει ότι κάθε άλογο κοστίζει κατά μέσο όρο 140 ευρώ, που σημαίνει ότι αν θέλουμε 10 ίππους περισσότερους και κατά συνέπεια καλύτερες επιδόσεις, η επιβάρυνση θα φτάσει περίπου τα 1400 ευρώ. Οι επιδόσεις δεν κοστίζουν μόνο σε καύσιμο και κατανάλωση, αλλά βαραίνουν την τσέπη του αναβάτη και κατά την αγορά του μοντέλου.
 

Χρυσή τομή οι μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού

Δύσκολα αλλάζει η συνήθεια που βάζει το πάθος πρώτο κατά την αγορά. Στην επιλογή ενός μοντέλου με 70 ή ενός άλλου με 100 ίππους, η προτίμηση για το δεύτερο είναι σχεδόν βέβαιη. Είναι σίγουρο όμως ότι θα καίει και περισσότερο. Η ισχυρότερη απόδοση του κινητήρα με τους περισσότερους ίππους, δεν θα έπρεπε να μας παρασύρει. Όσο οικονομικό και να είναι ένα γρήγορο μοντέλο, συγκριτικά με 5 ή και 10 χρόνια πριν, σίγουρα στοιχίζει παραπάνω σε καύσιμο, απ ότι ένα άλλο μοντέλο με μικρότερο κινητήρα. Μπορεί να θέλουμε 100 ίππους, όμως και οι 70 είναι επαρκέστατοι και φυσικά καίνε λιγότερο. Το θέμα είναι πόσες επιδόσεις είμαστε διατεθειμένοι να θυσιάσουμε ώστε να πετύχουμε μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Οι μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού καταφέρνουν να πετύχουν την απόλυτη ισορροπία μεταξύ κατανάλωσης και επιδόσεων.
 

Η μοτοσυκλέτα είναι σπορ απόλαυσης και ως τέτοιο δεν καλουπώνεται

Η κατανάλωση στις μοτοσυκλέτες δεν ενδιαφέρει καν τους πολλούς. Αποτελεί ένα όχημα αναψυχής και μια έννοια σαν την «μέση κατανάλωση καυσίμου» για ένα δίκυκλο δεν έχει και τόσο μεγάλη σημασία. Αρκετοί αναβάτες κάνουν λόγο για… κατάντια, όταν η μέτρηση κατανάλωσης σε μοτοσυκλέτα ή δίκυκλο πέσει στο τραπέζι της συζήτησης. Αυτό καταδεικνύει ότι από την μία, για πολλούς χρήστες του δρόμου η μοτοσυκλέτα είναι ένα «εξ ορισμού οικονομικό» όχημα, από την άλλη συνοδεύεται από επιχειρήματα περί της μοτοσυκλέτας ως «όχημα οδηγικής απόλαυσης, στο οποίο δεν έχει νόημα να μετρήσεις πόσα καίει, αφού το ευχαριστιέσαι».