SYM: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Honda: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Piaggio: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Yamaha: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

KYMCO: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Daytona: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Aprilia: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Kawasaki: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Suzuki: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

BMW: Προσφερόμενα μοντέλα ανά κατηγορία κυβικών και τιμή (2010 vs 2019)

Οι εταιρείες στο μικροσκόπιο

Ενδιαφέρον, έχει και η ανάλυση των προσφερόμενων μοντέλων που είχαν οι εισαγωγικές εταιρείες στην φαρέτρα τους και σε ποιες κατηγορίες (κυβικών εκατοστών και χρημάτων) υπαγόντουσαν στην αρχή της δεκαετίας (2010) αλλά και στο τέλος αυτής (2019).

Αρχίζοντας από τ
ην πρωταθλήτρια των ταξινομήσεων για την τελευταία δεκαετία, SYM, βλέπουμε ότι ενώ το 2010 η γκάμα της εστίαζε στα μικρά κυβικά έως τα 200κε, ενώ το 2019 η γκάμα της επεκτάθηκε και καλύπτει μεγαλύτερο εύρος και μπορεί να καλύψει περισσότερες αγοραστικές ανάγκες (που προφανώς μεταφράζεται και σε περισσότερες πωλήσεις για την εταιρεία).


Η Honda προσέφερε καθΆ όλη την διάρκεια της δεκαετίας μια ευρεία γκάμα μοντέλων για να καλύψει σχεδόν όλες τις ανάγκες του απαιτητικού αγοραστικού κοινού της. Οι διαφορές που εντοπίζονται είναι ότι η εταιρεία πλέον εστιάζει περισσότερο την προσοχή της στα μικρά κυβικά (έως 200κε) και σε τιμές που κυμαίνονται μεταξύ των 2000-4000ευρώ (10 μοντέλα προσφερόντουσαν το 2019 έναντι 6 το 2010). Επίσης μια ακόμα αξιοπρόσεκτη αλλαγή στην γκάμα της Honda είναι η παρουσία περισσότερων μοντέλων στην ανοδική & εμπορική κατηγορία των 401-500κε, με παρουσία 5 μοντέλων το 2019 σε σχέση με το 1 μοντέλο που πρόσφερε το 2010 σε αυτή την κατηγορία, όπως επίσης και ο τετραπλασιασμός των προσφερόμενων μοντέλων στην κατηγορία των 251-300κε (1 μοντέλο πρόσφερε το 2010 και το 2019 πρόσφερε 4).


H Piaggio συρρίκνωσε την παρουσία της στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαετία, μειώνοντας την γκάμα της κατά -58,6%. Στην κατηγορία των κυβικών έως 200κε μείωσε τα μοντέλα της (από 16 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 7), έμεινε χωρίς εκπρόσωπο στην κατηγορία των 201-250κε & 351-400κε, και υποδιπλασίασε την παρουσία της στη κατηγορία 251-300κε (από 4 που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 2).


Η Yamaha δεν μείωσε καθόλου τον αριθμό των μοντέλων της στην ελληνική αγορά, και είναι η μοναδική εταιρεία που έχει κάποια εκπρόσωπο σε όλες τις κατηγορίες των κυβικών εκατοστών το 2019, σε αντίθεση με το 2010 που ήταν απούσα σε 2 κατηγορίες.  Αύξησε την παρουσία της στην κατηγορία έως 200κε (από 16 που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 18), μείωσε την παρουσία της στην κατηγορία 201-250κε (από 6 που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε μόνο 2), και ένταξε 3 νέα μοντέλα στην κατηγορία των 251-300κε & 301-400κε. Επίσης, στην κατηγορία των 751-1000κε (από τις πιο δημοφιλείς στην Ευρώπη), αύξησε σημαντικά την παρουσία της (από 4 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 7), ενώ στην μεγαλύτερη κατηγορία κυβικών (1001κε και πάνω), μείωσε την παρουσία της από 6 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, σε μόλις 2 το 2019.


Η Kymco παρόλο που είχε και εκείνη μια μείωση στα μοντέλα που πρόσφερε στην ελληνική αγορά στις αρχές και στο τέλος της δεκαετίας, το 2019 διεύρυνε την παρουσία της σε κατηγορίες που πριν δεν είχε παρουσία (κατηγορίες κυβικών εκατοστών 301-350κε και 351-400κε). Η σημαντικότερη μείωση μοντέλων πραγματοποιήθηκε στην ιδιαίτερα δημοφιλή κατηγορία (κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης) των κυβικών εκατοστών έως 200κε (και στο εύρος τιμών έως 2000ευρώ), όπου η εταιρεία πρόσφερε το 2010 23 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 11.


Η Daytona εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την οικονομική κρίση και την παγκόσμια τάση της αγοράς για φτηνά και αξιόπιστα δίκυκλα κυρίως στην κατηγορία 301-351 κυβικών εκατοστών. Η εταιρεία στην αρχή της δεκαετίας είχε μόνο 4 μοντέλα να προσφέρει στο αγοραστικό κοινό (όλα ήταν έως 200κε) και το 2019 διεύρυνε την γκάμα της έτσι ώστε να καλύψει περισσότερες ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Αποτέλεσμα της στρατηγικής αυτής, είναι η κατάκτηση της κορυφής  σε ταξινομήσεις (μόλις σε ένα χρόνο από την παρουσία της) της κατηγορίας των μοτοσυκλετών (Τ310) στην ελληνική αγορά.


H Aprilia είχε την μεγαλύτερη μείωση από τις εταιρείες που βρίσκονται στο τοπ 10 των πωλήσεων της δεκαετίας, μιας και το 2010 η εταιρεία πρόσφερε στο αγοραστικό κοινό 32 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 13 μοντέλα. Η εταιρεία έπαψε να εκπροσωπείται στην κατηγορία των κυβικών εκατοστών 201-250κε και 251-300κε (είχε αξιόλογες προτάσεις scooter σε αυτή την κατηγορία), όπως επίσης και στις κατηγορίες κυβικών εκατοστών 401-500κε και 501-750κε.


Η Kawasaki είχε τον ίδιο σχεδόν αριθμό μοντέλων που πρόσφερε στην ελληνική αγορά το 2010 και το 2019 (27 έναντι 28). Η κυριότερη διαφορά είναι η παρουσία περισσότερων μοντέλων στην κατηγορία των 251-300κε, με παρουσία 3 μοντέλων το 2019 σε σχέση με κανένα που πρόσφερε το 2010 σε αυτή την κατηγορία, όπως επίσης και στην κατηγορία 351-400κε (κανένα μοντέλο δεν πρόσφερε το 2010 και το 2019 πρόσφερε 2).


Όσον αφορά την Suzuki, η εταιρεία βλέπουμε ότι μείωσε σημαντικά την παρουσία της στην κατηγορίες κυβικών εκατοστών 501-750κε και εκείνη των 1000κε και άνω. Στην πρώτη κατηγορία το 2010 η εταιρία πρόσφερε 8 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 3 μοντέλα, ενώ για την δεύτερη κατηγορία το 2010 η Suzuki είχε 3 μοντέλα να καλύψει τα αγοραστικές ανησυχίες των καταναλωτών, ενώ το 2019 είχε μόνο ένα μοντέλο προς διάθεση σε αυτή την κατηγορία.


Τέλος, η BMW πάντοτε πρόσφερε μοντέλα premium στο αγοραστικό κοινό όλα τα προηγούμενα χρόνια για αυτό και δεν είχε ποτέ στην γκάμα της μοντέλα μικρότερα των 500κε (στην σύγχρονη ιστορία της εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις) όπως επίσης και θεωρούνταν πολύ ακριβά. Αποτέλεσμα αυτών, ήταν το 2010 η εταιρεία να προσφέρει  9 μοντέλα και η πλειονότητα των προτάσεων της (4 σε σύνολο) να είναι πάνω από τα 1000κε (και να κοστίζουν πάνω από τα 12.000 ευρώ). Το 2019, και αφού αφουγκράστηκε την παγκόσμια αγορά (οικονομική κρίση και την παγκόσμια τάση της αγοράς για φτηνά και αξιόπιστα δίκυκλα κυρίως στην κατηγορία 301-351 κυβικών εκατοστών), πρόσφερε μοντέλα στην συγκεκριμένη (ανοδική & εμπορική) κατηγορία. Η εταιρεία το 2010 δεν είχε κανένα εκπρόσωπο στις μικρότερες κατηγορίες κυβικών εκατοστών (αλλά και κόστους τιμών) και το 2019 πρόσφερε 3 μοντέλα στις κατηγορίες 301-350κε & 351-400κε. Επίσης, αύξησε τις επιλογές του αγοραστικού κοινού στην κατηγορία των 751-1000κε, όπου το 2010 πρόσφερε 2 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε 5 μοντέλα (και σε διάφορες εκδόσεις και σε διάφορα εύρη τιμών).


Επιπλέον, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι το 2010 υπήρχαν ενδιαφέρουσες προτάσεις για το αγοραστικό κοινό, κάτι το οποίο στο τέλος της δεκαετίας δεν το συναντάμε. Παραδείγματος χάριν, το 2010 υπήρχαν 3 αξιόλογα μοντέλα της Suzuki, το Bandit 1250S ABS, το μικρό αδελφάκι του (το 650S ABS), και το GSR 600 ABS που προσφερόντουσαν στις εκπληκτικές τιμές των 7995 ευρώ το πρώτο, στα 5995ευρώ το δεύτερο και το τρίτο αντίστοιχα. Επίσης τo εκπληκτικό Aprilia Tuono 1000R πουλιόταν στα 10850 ευρώ, το αξιόλογο Cagiva Raptor 650 στα 4950 ευρώ, το δε value for money Kawasaki KLE 500 στα 5290 ευρώ. Σίγουρα οι εποχές αλλάζουν, και σίγουρα οι διάφορες κρίσεις (οικονομικές, περιβαλλοντικές και προσφάτως υγειονομικές) αναθεωρούν τις αγοραστικές προτιμήσεις των αγοραστών αλλά και των στρατηγικών κινήσεων των κατασκευαστών.
 
Γενικότερα, διαπιστώνουμε ότι κάποιες εταιρείες εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τα νέα δεδομένα που δημιουργήθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης και πρόσφεραν στο καταναλωτικό κοινό, περισσότερες και οικονομικότερες προτάσεις, αυξάνοντας το μερίδιο τους στην αγορά. Επίσης αξιοπρόσεκτο είναι η ανυπαρξία πολλών επιλογών στην αναδυομένη κατηγορία των 301-350κε (και σε δεύτερο βαθμό στην κατηγορία 351-400κε), όπως επίσης και την σχεδόν παντελή ανυπαρξία ηλεκτροκινήτων μοντέλων στην αγορά, σε αντίθεση με την αγορά του αυτοκινήτου, όπου δειλά-δειλά εμφανίζονται αρκετοί κατασκευαστές που προσφέρουν κάποια αμιγώς κινούμενα ηλεκτρικά οχήματα. 
 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ