Αρχίζοντας από τα πιο εμπορικά μοντέλα, η
BMW πουλούσε το R1200 GS ADVENTURE το 2010 στα 14.827 ευρώ και ο αντικαταστάτης του (R1250 GS ADVENTURE) πωλούταν το 2019 στα 19.900 ευρώ, έχοντας μια αύξηση τιμής κατά +34,21 %. Σίγουρα μιλάμε για ένα ανανεωμένο μοντέλο (R1250 GS) με πολλά καινοτόμα στοιχεία και εξοπλισμό πάνω του, που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια επιπλέον αύξηση στην τιμή του. Τις ίδιες αυξητικές τάσεις διαπιστώνουμε και σε ένα άλλο μοντέλο της BMW, το F800 R, που το 2010 πουλιόταν στα 8.128 ευρώ και το 2019 η τιμή του ήταν στα 9.900 ευρώ (αύξηση +21,80 %).
Η
Honda που είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά -31,73 % μέσα στην δεκαετία, ακολούθησε μια διαφορετική τιμολογιακή πολιτική για το best seller της στην κατηγορία των scooter, με το SH 300i ABS TOP BOX. Η τιμή του παρέμεινε αμετάβλητη και το 2010 και το 2019, ενώ για το μικρότερο SH 150i ABS TOP BOX, η τιμή του αυξήθηκε κατά 12,08% (2019 vs 2010).
Η
Kasawaki σε 3 μοντέλα της που πουλούσε και το 2010 και το 2019, οι τιμές της αυξήθηκαν, με το VERSYS 650 ABS να παίρνει μια αύξηση +9,31 %, το GTR 1400 ABS να έχει μια αύξηση +26,68 % και το ZZR 1400 ABS μια αύξηση +31,11%.
Η
Kymco στο scooter της το AGILITY 125, αύξησε την τιμή του (2019 vs 2010) κατά +11,80 %, όπως ακριβώς έπραξε και η Piaggio με το VESPA GTS 300 SUPER, αυξάνοντας την τιμή του κατά +11,80%. Παρόμοια τιμολογιακή πολιτική ακολούθησε και η Sym, αυξάνοντας τις τιμές στα scooter της, SYMPHONY 50, SYMPHONY 125 και CITYCOM 300, που πουλούσε και το 2010 και το 2019 κατά +15,38%, +14,75% και +4,58%, αντίστοιχα.
Ίδιες αυξητικές τάσεις στη τιμή τους είχαν και 3 μοντέλα της
Suzuki, το DL 650 V-STROM ABS με αύξηση +19,75%, το BURGMAN 400 με αύξηση +13,65% και το GSXR 1000 ABS με αύξηση +28,58%. Τέλος, την ίδια τιμολογιακή πολιτική ακολούθησε και η Yamaha για 2 μοντέλα της που πουλούσε καθΆ όλη την διάρκεια της δεκαετίας που μας πέρασε. Στο T MAX 500 η τιμή του αυξήθηκε κατά +8,68% ενώ για το sport tourer FJR 1300 ABS, η τιμή του αυξήθηκε κατά +13,57%. Σίγουρα και στην περίπτωση του T-MAX μιλάμε για ένα ανανεωμένο μοντέλο (T MAX 530 ABS) με πολλά καινοτόμα στοιχεία και εξοπλισμό πάνω του, που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν μια επιπλέον αύξηση στην τιμή του.
Στον αντίποδα, υπήρχαν κάποια μοντέλα (κυρίως μη εμπορικά) που είδαν την τιμή τους να μειώνεται, όπως το Aprilia RS 125 (μείωση -6,97% σε σύγκριση με την τιμή που είχε στην αρχή της δεκαετίας), το Honda GL 1800 Goldwing ABS (με μείωση -10,32%), και το παρωχημένο Peugeot Satelis 500 (με μείωση -28,62%).
ΜΟΝΤΕΛΑ | 2010 | 2019 | Δ% |
APRILIA TUONO 1000 FACTORY | 14800 | 19060 | 28,78% |
APRLIA RS 125 | 5020 | 4670 | -6,97% |
BMW F800 R | 8128 | 9900 | 21,80% |
BMW R1200 GS ADVENTURE (2010) | 14827 |
|
|
BMW R1250 GS ADVENTURE (2019) | 19900 | 34,21% |
DUCATI MONSTER 696 (2010) | 8990 |
|
|
DUCATI MONSTER 797 (2019) | 9950 | 10,68% |
DUCATI MONSTER 1100 (2010) | 12490 |
|
|
DUCATI MONSTER 1200 (2019) | 16200 | 29,70% |
HARLEY DAVIDSON XL 1200 SPORTSTER ROADSTER | 13900 | 13890 | -0,07% |
HONDA CBF 125 | 2340 | 2820 | 20,51% |
HONDA GL 1800 GOLDWING ABS | 31000 | 27800 | -10,32% |
HONDA SH 150i ABS TOP BOX | 3560 | 3990 | 12,08% |
HONDA SH 300i ABS TOP BOX | 5430 | 5430 | 0,00% |
HUSQVARNA TE 250 | 8350 | 9690 | 16,05% |
KAWASAKI VERSYS 650 ABS | 7950 | 8690 | 9,31% |
KAWASAKI GTR 1400 ABS | 14990 | 18990 | 26,68% |
KAWASAKI ZZR 1400 ABS | 13950 | 18290 | 31,11% |
KTM 250 SX | 7490 | 8690 | 16,02% |
KYMCO AGILITY 125 | 1695 | 1895 | 11,80% |
MOTO GUZZI V7 | 8110 | 8980 | 10,73% |
PEUGEOT SATELIS 500 | 5450 | 3890 | -28,62% |
PIAGGIO VESPA GTS 300 SUPER | 4330 | 4560 | 5,31% |
SUZUKI DL 650 V-STROM ABS | 7595 | 9095 | 19,75% |
SUZUKI BURGMAN 400 | 6595 | 7495 | 13,65% |
SUZUKI GSXR 1000 ABS | 13995 | 17995 | 28,58% |
SYM SYMPHONY 50 | 1495 | 1725 | 15,38% |
SYM SYMPHONY 125 | 1695 | 1945 | 14,75% |
SYM CITYCOM 300 | 3820 | 3995 | 4,58% |
TRIUMPH TIGER 1050 ABS (2010) | 12490 |
|
|
TRIUMPH TIGER 1200 XRX (2019) | 17590 | 40,83% |
YAMAHA YZ 250F | 8250 | 9600 | 16,36% |
YAMAHA T MAX 500 ABS (2010) | 10950 |
|
|
YAMAHA T MAX 530 ABS (2019) | 11900 | 8,68% |
YAMAHA FJR 1300 ABS | 19900 | 22600 | 13,57% |
Γενικότερα, διαπιστώνεται ότι
οι περισσότερες εταιρείες προέβησαν σε αυξήσεις στον τιμοκατάλογο τους κατά την διάρκεια της δεκαετίας (2010 vs 2019), κάτι το οποίο είναι απόλυτα φυσιολογικό, μιας και η αγορά εξελίσσεται, τα μοντέλα εξελίσσονται και βελτιστοποιούνται, τα λειτουργικά & διαχειριστικά κόστη αυξάνονται και βέβαια να μην ξεχνάμε ότι μέσα στην δεκαετία υπήρξαν 2 αυξήσεις στο συντελεστή ΦΠΑ, η μια το 2010 (από 21% πήγε στο 23%) και η δεύτερη το 2016 (από το 23% πήγε στο 24%).
Επιπροσθέτως, έχει ενδιαφέρον να δούμε και τον παρακάτω συγκριτικό πίνακα, όπου βλέπουμε και εδώ τις αυξητικές τάσεις των τιμών στα καινούργια μοντέλα που αντικαθιστούσαν κάποια παλαιότερα που δεν παράγονται πλέον. Αφορά μοντέλα που ο καταναλωτής έβρισκε στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας/δικύκλου το 2010 και τώρα στο τέλος της δεκαετίας, βρίσκει παρεμφερείς (αν όχι παρόμοιες) προτάσεις (στην ίδια κατηγορία).
ΜΟΝΤΕΛΑ | 2010 | 2019 | Δ% |
BMW F 800 GS | 9889 |
| 28,43% |
BMW F 850 GS |
| 12700 |
HONDA VARADERO 1000 ABS | 12050 |
| 24,40% |
HONDA AFRICA CRF 1000 ABS |
| 14990 |
SUZUKI SFV 650 GLADIUS | 6795 |
| 1,47% |
SUZUKI SV 650 ABS |
| 6895 |
SYM CITYCOM 300 | 3820 |
| 28,14% |
SYM CRUISYM 300 |
| 4895 |
KYMCO DOWNTOWN 300 | 4690 |
| 14,93% |
KYMCO DOWNTOWN 350 |
| 5390 |
KAWASAKI ER 6N ABS | 7340 |
| 8,86% |
KAWASAKI NINJA 650 ABS |
| 7990 |
YAMAHA TDM 900ABS | 9480 |
| 17,61% |
YAMAHA TRACER 900 |
| 11150 |
Η
BMW προσέφερε στο αγοραστικό κοινό το 2010 το on-off μοντέλο της (F 800GS) στα 9889 ευρώ, ενώ το 2019, η BMW προσφέρει το ανανεωμένο F 850 GS στα 12700 ευρώ έχοντας μια τιμή, αυξημένη κατά +28,43 %. Το ίδιο συμβαίνει και με την Honda, η οποία το 2010 πουλούσε ένα από τα best seller της κατηγορίας Adventure (on-off), το VARADERO 1000 ABS, στα 12050 ευρώ. Το 2019, το αγοραστικό κοινό έχει να επιλέξει το καινούργιο AFRICA CRF 1000 ABS στα 14990 ευρώ, μια τιμή που είναι αυξημένη κατά +24,40%.
Η
SYM το 2010 προσέφερε το scooter CITYCOM 300 στα 3820 ευρώ, ενώ το 2019 πρόσφερε το ανανεωμένο CRUISYM 300 στα 4.895 ευρώ (μια αύξηση +28,14%). Ίδιο σκηνικό και με την Kymco όπου το αξιόπιστο DOWNTOWN 300 το πουλούσε στις αρχές της δεκαετίας στην τιμή των 4690 ευρώ, ενώ το DOWNTOWN 350 πουλιέται το 2019 στα 5390 ευρώ (μια αύξηση +14,93 %). H Kawasaki είχε στην αγορά το μοντέρνο γυμνό (τότε) ER 6N ABS και η τιμή του ήταν στα 7340 ευρώ, και εν έτη 2019 η εταιρεία πρόσφερε στο αγοραστικό του κοινό, το ανανεωμένο NINJA 650 ABS στην τιμή των 7990 ευρώ (μια αύξηση της τάξης του +8,86 %). Τέλος, η Yamaha με το best seller TDM 900ABS το πουλούσε τότε στην τιμή των 9480 ευρώ και τώρα ο καταναλωτής μπορεί να επιλέξει το καινούργιο TRACER 900 στα 11150 ευρώ (μια αύξηση 17,61%).
Εν αντίθεση με τις άλλες εταιρείες, η
Suzuki κατάφερε και διατήρησε την τιμή στα ίδια επίπεδα για ένα μοντέλο της (το αξιόλογο αλλά παρεξηγημένο) SFV 650 GLADIUS. Η εν λόγω μοτοσυκλέτα κόστιζε το 2010, 6795 ευρώ και το 2019 η Suzuki κοστολογούσε το καινούργιο SV 650 ABS στα 6895 ευρώ (μια ελαφριά αύξηση της τάξης του 1,47%).
Όσον αφορά τις γκάμες των μοτοσυκλετών/δικύκλων στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαετία, διαπιστώνεται ότι οι κάποιες εισαγωγικές εταιρείες προέβησαν σε
μειώσεις των μοντέλων τους που προσφέρουν στην ελληνική αγορά και κάποιες άλλες προέβησαν σε αυξήσεις των προσφερόμενων μοντέλων τους. Πιο συγκεκριμένα, για τις τοπ 10 εταιρείες σε πωλήσεις στην δεκαετία που μας πέρασε, βλέπουμε ότι η SYM αύξησε τα μοντέλα της από τα 18 που πρόσφερε το 2010, στα 30 το 2019 (μια αύξηση +66,7%) κάτι που προφανώς και ανταμείφτηκε με την πρωτιά της στην ελληνική αγορά την τελευταία δεκαετία. Επίσης η Daytona που είχε μόνο 4 μοντέλα στην γκάμα της το 2010, το 2019 πρόσφερε στο αγοραστικό κοινό 19 μοντέλα (εντυπωσιακή αύξηση +375 %), κάτι που της έδωσε για το 2019 και την πρωτιά στην κατηγορία των μοτοσυκλετών με το Τ310.
| ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΝΤΕΛΩΝ* |
|
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | 2010 | 2019 | Δ% |
SYM | 18 | 30 | 66,70% |
HONDA | 33 | 39 | 18,20% |
PIAGGIO | 29 | 12 | -58,60% |
ΥΑΜΑΗΑ | 41 | 41 | 0,00% |
KYMCO | 27 | 18 | -33,30% |
DAYTONA | 4 | 19 | 375,00% |
APRILIA | 32 | 13 | -59,40% |
KAWASAKI | 27 | 28 | 3,70% |
SUZUKI | 22 | 15 | -31,80% |
BMW | 9 | 13 | 44,40% |
* -Δεν συμπεριλαμβάνονται τα ATV οχήματα |
-Δεν περιλαμβάνονται οι επιπλέον διάφορες εκδόσεις του ίδιου μοντέλου δικύκλου/μοτοσυκλέτας που μπορεί να |
προσφέρονται στην Ελληνική αγορά |
Η
Honda προσέφερε το 2010, 33 μοντέλα ενώ το 2019 προσέφερε 39 (αύξηση +18,2%), η
Piaggio προσέφερε 29 μοντέλα το 2010 ενώ το 2019 προσέφερε 12 (μείωση -58,6%), η
Yamaha προσέφερε τον ίδιο αριθμό μοντέλων και το 2010 και το 2019 (41), η Kymco προσέφερε 27 μοντέλα το 2010 ενώ το 2019 προσέφερε 18 (μείωση -33,3%), και η
Daytona προσέφερε μόλις 4 μοντέλα το 2010 ενώ το 2019 προσέφερε 19 μοντέλα (αύξηση +375 %). Συνεχίζοντας, η
Aprilia είχε την μεγαλύτερη μείωση από τις εταιρείες που βρίσκονται στο τοπ 10 των πωλήσεων της δεκαετίας, μιας και το 2010 η εταιρεία πρόσφερε στο αγοραστικό κοινό 32 μοντέλα, ενώ το 2019 πρόσφερε μόνο 13 (μείωση -59,4%). Η
Kawasaki είχε τον ίδιο σχεδόν αριθμό μοντέλων που πρόσφερε στην ελληνική αγορά και το 2010 και το 2019 (27 έναντι 28), η δε
Suzuki μείωσε τον αριθμό των προσφερόμενων μοντέλων της κατά 7 τεμάχια (το 2010 πρόσφερε 22 μοντέλα, σε αντίθεση με το 2019 που πρόσφερε 15). Η 10
η ΒMW είχε μια αύξηση των προσφερόμενων μοντέλων στην ελληνική αγορά το 2019, σε σχέση με το 2010 (9 μοντέλα πρόσφερε το 2010 και 13 πρόσφερε το 2019).
Τέλος, άξιο αναφοράς, είναι η αύξηση της γκάμας των μοντέλων που πρόσφερε η εταιρεία Benelli την τελευταία δεκαετία (από 1 μοντέλο που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 6), όπως επίσης και της Royal Enfield (2 μοντέλα που πρόσφερε το 2010, το 2019 πρόσφερε 6), κάτι το οποίο είναι και ενδεικτικό των νέων τάσεων που θα επικρατήσουν από τις κατασκευάστριες εταιρίες στα νέα δεδομένα της παγκόσμιας προσφοράς & ζήτησης μοτοσυκλετών/δικύκλων και θα επηρεάσει και την ελληνική αγορά.