• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αυτό ήταν το Gilera CX125 - δείτε το και σε φωτογραφία χωρίς... τα ρούχα του.

Αυτό ήταν το Gilera CX125 - δείτε το και σε φωτογραφία χωρίς... τα ρούχα του.

Αυτό ήταν το Gilera CX125 - δείτε το και σε φωτογραφία χωρίς... τα ρούχα του.

Gilera CX125: Αθεράπευτα φουτουριστικό

 

Μία από τις πιο ιδιαίτερες δημιουργίες της Gilera, η CX125 είχε ένα πολύ προχωρημένο σχέδιο και ενδιαφέρουσες τεχνικές λύσεις, για μια μοτοσυκλέτα μόλις 125 κυβικών!

Η Gilera ήταν μια τεράστια μάρκα στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, με πολλά σημαντικά μοντέλα και αγωνιστικές επιτυχίες. Στην δεκαετία του 1990, που χαρακτηρίστηκε από το ιδιαίτερο στυλ της σε όλα τα επίπεδα, η Gilera αποφάσισε να παρουσιάσει το CX125, μια πολύ μοντέρνα και ενδιαφέρουσα από κάθε άποψη, προσέγγιση σε street μοτοσυκλέτα 125 κυβικών. Με το σχέδιό της και τον πολύ δυνατό δίχρονο κινητήρα της, η CX125 ήταν μια μοτοσυκλέτα που απευθυνόταν σε νέους της εποχής ασκώντας πολύ έντονη γοητεία.

Από πού να αρχίσουμε; Ας πιάσουμε την εμφάνιση. Το έντονα σφηνοειδές σχήμα, η αεροδυναμική προσέγγιση και οι δύο δισκοειδείς τροχοί που φαίνονταν σαν να αιωρούνται, προκάλεσαν αίσθηση. Η CX125 ήταν δημιούργημα της πένας του Federico Martini, ο οποίος ήταν υπεύθυνος και για την Bimota DB1. Κοινό χαρακτηριστικό των δύο μοντέλων, το fairing που αγκάλιαζε πλήρως την μοτοσυκλέτα, συμβάλλοντας στην ιδιαίτερη εμφάνιση και την «καθαρή» αεροδυναμική.

Ωστόσο, η CX125 δεν ήταν μόνο εμφάνιση. Κάτω από το προσεγμένο κοστούμι της, φιλοξενούταν ένας «θυμωμένος» δίχρονος κινητήρας 125 κ.εκ. που έφτανε μέχρι και τους 35 ίππους απόδοσης, έχοντας να κινήσει μια μοτοσυκλέτα 120 κιλών –σκεφτείτε ότι οι σημερινές 300άρες naked και sports κυμαίνονται κοντά στους 40 ίππους και τα 160 τουλάχιστον κιλά, κάνοντας την σύγκριση ανάλογα-…

Η CX125 έφερε ένα νεωτεριστικό και διαφορετικό εμπρός σύστημα, που χρησιμοποιούσε έναν βραχίονα στήριξης του τροχού, ο οποίος συνδεόταν με ένα μονό «αμορτισέρ-καλάμι» που αναλάμβανε την απόσβεση. Μέσα από αυτό το σύστημα, μπόρεσε να πετύχει την ιδιαίτερη εμφάνισή της, επιδεικνύοντας παράλληλα και μια ανεπτυγμένη τεχνολογικά λύση. Πίσω, ένα μονόμπρατσο ψαλίδι αναλάμβανε την ανάρτηση, ενώ η CX έφερε δισκόφρενα εμπρός και πίσω, τοποθετημένα εξωφρενικά κοντά στα κέντρα των τροχών!

Η μοτοσυκλέτα εντυπωσίασε στις πρώτες τις εμφανίσεις, ωστόσο δεν κατάφερε να ξεχωρίσει ιδιαίτερα στο οδηγικό επίπεδο. Παρά το ότι χαρακτηρίστηκε με πολύ καλή οδηγική συμπεριφορά, οι δημοσιογράφοι και οι αναβάτες της εποχής απλά θεώρησαν ότι η CX125 δεν ήταν τόσο ξεχωριστή όσο άφηνε να εννοηθεί, στο δρόμο.

Ωστόσο, 28 χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση, η CX125 αξίζει μια ιδιαίτερη μνεία ως μια «θαραλλέα» μοτοσυκλέτα για νέους αναβάτες. Σκεφτείτε να παρουσιαζόταν στην εποχή μας κάτι τέτοιο! Το πιθανότερο είναι ότι η αποδοχή θα ήταν ακόμα πιο δύσκολη…