Benelli TreK: Κατασκοπευτικές φωτογραφίες από το νέο Adventure με τρικύλινδρο 125 ίππων
|

Μετά από μια δεκαετία, η Benelli επαναφέρει τρικύλινδρο κινητήρα στη γκάμα της. Το νέο TreK βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών γύρω από το Pesaro, αποτελώντας ένα από τα πιο φιλόδοξα project της ιταλικής φίρμας.
Η Benelli επιστρέφει στους τρικύλινδρους κινητήρες
Νέος κινητήρας με αυτόματο κιβώτιο AMT
Σχεδίαση προσανατολισμένη για το δρόμο
Πιθανόν να το δούμε το 2027
mototriti Team
BENELLI: Νέες τιμές για TRK702 και TRK702X!
Η Benelli επιστρέφει στους τρικύλινδρους κινητήρες
Μετά από μια δεκαετία, η Benelli επαναφέρει τρικύλινδρο κινητήρα στη γκάμα της. Το νέο TreK βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών γύρω από το Pesaro, αποτελώντας ένα από τα πιο φιλόδοξα project της ιταλικής φίρμας. Ο κινητήρας του είναι πλήρως νέος και η ισχύς του εκτιμάται στους 125 ίππους, στοιχείο που παραπέμπει στο ιστορικό TreK 1130 του παρελθόντος. Η ονομασία φαίνεται πως επιστρέφει για να συνδέσει την παράδοση με τη σύγχρονη τεχνολογία. Η Benelli, μέλος του ομίλου QJ Motor εδώ και περίπου 20 χρόνια, συνεχίζει να σχεδιάζει και να αναπτύσσει τα μοντέλα της στην Ιταλία, ενώ αξιοποιεί την παραγωγική ισχύ της Κίνας. Αυτή η συνεργασία επιτρέπει την εξέλιξη νέων πλατφορμών, αλλά ταυτόχρονα δίνει στους Ιταλούς τον έλεγχο της σχεδίασης και της ταυτότητας των μοντέλων τους.
Νέος κινητήρας με αυτόματο κιβώτιο AMT
Το νέο TreK δεν μοιράζεται κινητήρα ή πλαίσιο με υπάρχον κινεζικό μοντέλο, όπως συνέβη στο TRK 902 που βασίζεται στο QJ Motor SRT 900 SX. Πρόκειται για μια ανεξάρτητη εξέλιξη, με ολοκαίνουργιο τρικύλινδρο κινητήρα που δοκιμάζεται για πρώτη φορά σε πρωτότυπα. Πατέντες που κατατέθηκαν από την QJ Motor αποκάλυψαν την ύπαρξη ενός αυτόματου κιβωτίου AMT (Automated Manual Transmission), το οποίο φαίνεται να εφαρμόζεται εδώ. Οι πρώτες φωτογραφίες από τα πρωτότυπα δείχνουν ότι λείπει ο κλασικός λεβιές ταχυτήτων, ένδειξη ότι οι αλλαγές πραγματοποιούνται ηλεκτρομηχανικά. Ο συμπλέκτης εξακολουθεί να υπάρχει, πιθανότατα μόνο για την εκκίνηση. Το σύστημα AMT, αν εφαρμοστεί στην παραγωγή, θα διαφοροποιήσει σημαντικά το TreK από τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές, φέρνοντας εμπειρία πιο κοντά σε αυτή ενός αυτοκινήτου, αλλά με τη δυναμική ενός Adventure.
Σχεδίαση προσανατολισμένη για το δρόμο
Η νέα μοτοσυκλέτα δεν αποτελεί συνέχεια του TreK 1130, αλλά μια πλήρως νέα ανάπτυξη. Ο κινητήρας εδράζεται σε καινούριο πλαίσιο με χυτό αλουμινένιο υποπλαίσιο, ενώ η γεωμετρία δείχνει σαφή προσανατολισμό στην οδήγηση δρόμου. Ο 19άρης εμπρός τροχός, οι αναρτήσεις μεγάλου εύρους και τα ογκώδη ελαστικά επιβεβαιώνουν τον χαρακτήρα Adventure, με προτεραιότητα στην τουριστική χρήση.
Η Benelli έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο δημιουργίας «X» έκδοσης, με περισσότερες δυνατότητες εκτός ασφάλτου. Η πρακτική αυτή ακολουθεί τη φιλοσοφία της εταιρείας στα TRK, όπου οι εκδόσεις X διαφοροποιούνται από τα πιο δρόμου προσανατολισμένα μοντέλα. Έτσι, το νέο TreK ενδέχεται να εμφανιστεί σε δύο παραλλαγές: μια καθαρά touring Adventure και μια πιο off-road.
Πιθανόν να το δούμε το 2027
Παρά τις δοκιμές που έχουν ξεκινήσει, το νέο TreK βρίσκεται ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο ανάπτυξης. Πολλά εξαρτήματα των πρωτοτύπων φαίνονται προσωρινά, ενώ η εργονομία για οδηγό και συνεπιβάτη δεν έχει οριστικοποιηθεί. ΓιΆ αυτό, μια εμπορική διάθεση μέσα στο 2026 θεωρείται απίθανη. Πιο ρεαλιστικό σενάριο είναι το 2027, με ενδιάμεσο σταθμό πιθανή παρουσίαση concept στο EICMA.
Η Benelli δείχνει να χρησιμοποιεί την Triumph Tiger 900 GT ως σημείο αναφοράς. Αυτό σημαίνει ότι η στόχευση αφορά τόσο στην κατηγορία ισχύος (100–125 ίπποι) όσο και στην τιμολογιακή τοποθέτηση. Αν τοποθετηθεί στρατηγικά, το νέο TreK μπορεί να αποτελέσει σοβαρή πρόταση απέναντι σε ευρωπαϊκά Adventure μεσαίας κατηγορίας, αξιοποιώντας την εμπειρία της μάρκας στην τουριστική χρήση.