BMW Titan: Το πιο εξωπραγματικό R1300 R που έχει υπάρξει ποτέ
|

Η BMW παρουσίασε ένα concept που φέρει το όνομα Titan και βασίζεται στο νέο R1300 R, προκαλώντας αίσθηση στον κόσμο των δύο τροχών. Πρόκειται για μια δημιουργία εκτός εμπορικού προγράμματος, καρπός εσωτερικής συνεργασίας σχεδιαστών και μηχανικών της εταιρείας, με αισθητική και τεχνικά χαρακτηριστικά που θυμίζουν περισσότερο «Skunk Works» πρότζεκτ αεροναυπηγικής παρά παραγωγικό street bike.
Οι σχεδιαστές της BMW αφέθηκαν ελεύθεροι και γεννήθηκε το Titan
Ο γνωστός boxer των 1.300 κ.εκ. με σύστημα NOS
Wilbers ανάρτηση, Akrapovic τιτανλιου και Magura φρένα HC3
Titan: Ένα one-off concept που αναρωτιέσαι γιατί δεν θα βγει στην παραγωγή
Οι σχεδιαστές της BMW αφέθηκαν ελεύθεροι και γεννήθηκε το Titan
Η BMW παρουσίασε ένα concept που φέρει το όνομα Titan και βασίζεται στο νέο R1300 R, προκαλώντας αίσθηση στον κόσμο των δύο τροχών. Πρόκειται για μια δημιουργία εκτός εμπορικού προγράμματος, καρπός εσωτερικής συνεργασίας σχεδιαστών και μηχανικών της εταιρείας, με αισθητική και τεχνικά χαρακτηριστικά που θυμίζουν περισσότερο «Skunk Works» πρότζεκτ αεροναυπηγικής παρά παραγωγικό street bike. Το Titan παίρνει ως βάση το ολοκαίνουργιο R1300 R, τη δυνατότερη γυμνή μοτοσυκλέτα που έχει παρουσιάσει ποτέ η BMW, και το μεταμορφώνει σε μια μηχανή με φουτουριστικό look, ενισχυμένες επιδόσεις και ριζικά διαφορετικό χαρακτήρα. Είναι ξεκάθαρα μια επίδειξη δύναμης, τεχνογνωσίας και δημιουργικής τόλμης από τους ανθρώπους πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας.
Ο γνωστός boxer των 1.300 κ.εκ. με σύστημα NOS
Στην καρδιά του Titan χτυπά ο γνώριμος δικύλινδρος boxer κινητήρας 1.300 κ.εκ. του νέου R1300 R. Στην εργοστασιακή του μορφή, αυτός αποδίδει 143 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ., καθιστώντας τον τον πιο ισχυρό boxer που έχει βγει από τις γραμμές της BMW. Ωστόσο, στο Titan, η απόδοση έχει αυξηθεί, χωρίς η BMW να αποκαλύπτει τους ακριβείς αριθμούς. Η μετάδοση έχει δεχτεί μηχανολογικές επεμβάσεις, με ενισχυμένο κιβώτιο και τροποποιημένη μετάδοση με άξονα, φτιαγμένα για να αντέχουν πολύ μεγαλύτερη πίεση. Όλα αυτά συνδυάζονται με ένα σύστημα NOS (νιτρούχου οξειδίου), που είναι τοποθετημένο ανάμεσα στους δύο τιτανίου τελικούς της εξάτμισης και ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού. Το Titan είναι, δηλαδή, μια BMW με “boost mode” – κάτι εντελώς εκτός των συνηθισμένων δεδομένων της μάρκας.
Wilbers ανάρτηση, Akrapovic τιτανλιου και Magura φρένα HC3
Το πλαίσιο του Titan έχει ανασχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες. Στην ανάρτηση συναντάμε σύστημα της Wilbers, με εκτεταμένο ψαλίδι πίσω και ρυθμιζόμενο setup που διαφέρει από το stock R1300 R. Το όλο σύνολο ενισχύεται με διπλή εξάτμιση Akrapovic από τιτάνιο, όχι μόνο για το βάρος και την εμφάνιση, αλλά κυρίως για τις υψηλές απαιτήσεις σε ψύξη και ροή. Η πέδηση έχει ανατεθεί στη Magura, με το σύστημα HC3 να εξοπλίζει το εμπρός φρένο, προσφέροντας ακριβή αίσθηση και την απόλυτη δυνατότητα ελέγχου υπό πίεση. Δεν πρόκειται για απλή επιλογή aftermarket, αλλά για καθαρά αγωνιστικό εξοπλισμό, σχεδιασμένο για υψηλές απαιτήσεις και χρήση υπό πλήρες φορτίο ισχύος. Από τις εργονομικές λεπτομέρειες ξεχωρίζουν οι χειρολαβές DI Lock-on, που προσφέρουν άμεση πρόσφυση, ενώ αναβαθμισμένα είναι και τα χειριστήρια στο τιμόνι. Το Titan δείχνει να προορίζεται όχι για ταξίδι, αλλά για επίθεση.
Titan: Ένα one-off concept που αναρωτιέσαι γιατί δεν θα βγει στην παραγωγή
Το Titan δεν είναι μοντέλο παραγωγής – τουλάχιστον προς το παρόν. Είναι μια σχεδιαστική και μηχανολογική άσκηση που δείχνει τι μπορεί να πετύχει η BMW όταν σπάει τα όρια της δικής της σοβαρότητας. Με εμφάνιση που θυμίζει cyberpunk μηχανή του μέλλοντος και επιδόσεις που ακουμπούν τον χώρο του drag racing, το Titan προκαλεί ερωτήματα για το αν θα μπορούσε να γίνει μια νέα «M»-σειρά στον κόσμο των naked roadsters. Η BMW δεν έχει ανακοινώσει σχέδια εμπορικής διάθεσης, αλλά η ύπαρξη του concept Titan λειτουργεί σαν δήλωση. Δείχνει ότι οι παραδοσιακοί κατασκευαστές premium μοτοσυκλετών δεν μένουν αμέτοχοι στην εποχή των θεαματικών ειδικών κατασκευών και της ακραίας τεχνολογίας. Το Titan είναι μια επιθετική οπτική πρόταση για το πού μπορεί να φτάσει η μοτοσυκλέτα των επόμενων ετών, ειδικά όταν συνδυάζεται με μηχανική ακρίβεια και ακραία αισθητική.