BMW: Πατέντα Blow aero από F1 στις μοτοσυκλέτες της

Η ιδέα των ανεμιστήρων για βελτίωση της κάθετης δύναμης δεν είναι καινούργια. Πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του Ά60 από τον Jim Hall και τη Chaparral, και επανήλθε δυναμικά από τον Gordon Murray με τη
3 Φωτογραφίες »

Η ιδέα των ανεμιστήρων για βελτίωση της κάθετης δύναμης δεν είναι καινούργια. Πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του Ά60 από τον Jim Hall και τη Chaparral, και επανήλθε δυναμικά από τον Gordon Murray με τη θρυλική Brabham BT46B στη Formula 1, και πρόσφατα με το υπερ-αυτοκίνητο GMA T.50

Ακροφύσια υψηλής πίεσης με ώθηση τύπου jet
Τουρμπίνα που μπορεί να παράξει μέχρι 2 τόνους δύναμης αέρα
Εκτόξευση αέρα για φρενάρισμα αλλά και επιτάχυνση
Ελεγχόμενη ροή αέρα για καλύτερη πρόσφυση και ασφάλεια

Ακροφύσια υψηλής πίεσης με ώθηση τύπου jet

Η BMW εργάζεται πάνω σε ένα νέο, ενεργό αεροδυναμικό σύστημα που βασίζεται σε μια εσωτερική τουρμπίνα υψηλής πίεσης, η οποία κατευθύνει τον αέρα μέσω καναλιών σε συγκεκριμένα σημεία της μοτοσυκλέτας ώστε να προσφέρει βελτιωμένη πρόσφυση και σταθερότητα, ειδικά στις στροφές. Συγκεκριμένα 

Τουρμπίνα που μπορεί να παράξει μέχρι 2 τόνους δύναμης αέρα

Η ιδέα της τουρμπίνας για βελτίωση της κάθετης δύναμης δεν είναι καινούργια. Πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του Ά60 από τον Jim Hall και τη Chaparral, και επανήλθε δυναμικά από τον Gordon Murray με τη θρυλική Brabham BT46B στη Formula 1, και πρόσφατα με το υπερ-αυτοκίνητο GMA T.50, που χρησιμοποιεί ανεμιστήρα 7.000 σ.α.λ. για παραγωγή 485 κιλών κάθετης δύναμης.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η περίπτωση του ηλεκτρικού McMurtry Spéirling, που παράγει 2 τόνους κάθετης δύναμης μέσω της τουρμπίνας – αρκετά ώστε να αναποδογυρίσει το αυτοκίνητο και να το στηρίξει στην… οροφή!

Εκτόξευση αέρα για φρενάρισμα αλλά και επιτάχυνση

Η BMW δεν στοχεύει σε τόσο ακραία σενάρια. Σύμφωνα με τα νέα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, εξετάζει ένα σύστημα με μια τουρμπίνα εσωτερικά τοποθετημένη, η οποία θα αναρροφά αέρα και θα τον διοχετεύει μέσω καναλιών σε κατευθυνόμενα ακροφύσια. Αυτά τα ακροφύσια μπορούν να ρυθμίζονται ώστε να εκτοξεύουν αέρα: Προς τα πίσω για βελτίωση της επιτάχυνσης ,προς τα εμπρός για ενίσχυση της επιβράδυνσης, προς τα πάνω για αυξημένη κάθετη δύναμη και προς τα πλάγια για υποβοήθηση στις στροφές.

Ελεγχόμενη ροή αέρα για καλύτερη πρόσφυση και ασφάλεια

Το σύστημα ενδέχεται να συνεργάζεται με αισθητήρες κλίσης και IMU, ώστε να προσαρμόζει δυναμικά τη ροή του αέρα ανάλογα με τη γωνία κλίσης, την επιτάχυνση ή την πέδηση. Αντί για στιγμιαία «έκρηξη» πίεσης όπως στο παλιό σύστημα ασφαλείας της Bosch (με αέριο airbag), η BMW στοχεύει σε συνεχή και ελεγχόμενη ροή αέρα, ώστε να προλαμβάνει την απώλεια πρόσφυσης αντί να τη διορθώνει εκ των υστέρων.

Το μέλλον της αεροδυναμικής σε δύο τροχούς μόλις απέκτησε «ώθηση».

BEST BUY
PROION