• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Share

Test καινούργιων

Test καινούργιων
Aus Österreich mit Liebe!**(Από την Αυστρία με αγάπη!)
Generic SOHO 150
Διαβάστηκε από 13772 αναγνώστες
Το όνομά του φέρνει στο νου τις διάσημες περιοχές σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Χονγκ Κονγκ. Κάτι που μόνο τυχαίο δεν φαίνεται να είναι, αφού το μοντέλο της αυστριακής εταιρείας Generic δείχνει να ταιριάζει απόλυτα στο αστικό περιβάλλον κάθε μεγάλης μητρόπολης ανά τον κόσμο.
Η αυστριακή εταιρεία μοτοσικλετών Generic μετρά μόλις έξι χρόνια ζωής στο παγκόσμιο στερέωμα των δύο τροχών. Όσο νεαρή όμως είναι σε ηλικία, άλλο τόσο δραστήρια και δημιουργική έχει εμφανιστεί αυτό το μικρό χρονικό διάστημα που βρίσκεται σε λειτουργία. Απτή απόδειξη για αυτό, η ίδια της η γκάμα, που περιλαμβάνει ήδη έξι διαφορετικά scooters και δύο μοτοσικλέτες σε κυβισμούς από 50 έως και 125 κυβικά εκατοστά, με τις παραλλαγές των μοντέλων της να φτάνουν συνολικά τις 15! Ήδη εξάγει τα προϊόντα της σε περισσότερες από 30 ευρωπαϊκές χώρες και όπως διαμηνύει και η ίδια, η εξάπλωσή της σε όλες τις ηπείρους αποτελεί άμεσο στόχο της, ενώ στα επόμενα δύο χρόνια άλλα 10 νέα μοντέλα θα κάνουν την εμφάνισή τους. Όπως έχετε ήδη καταλάβει, ειδικότητα της Generic είναι μικρά σε κυβισμό scooters και μοτοσικλέτες με κύριο πεδίο δράσης το αστικό περιβάλλον. Ας πάμε λοιπόν να δούμε μαζί στις επόμενες σελίδες ένα εξ αυτών, το SΟΗΟ, το οποίο παρουσιάζεται ως ένας νέος και ισχυρός ανταγωνιστής στα 150 κ.εκ., δείχνοντας εμπράκτως ότι η εταιρεία από την Αυστρία κινείται με γοργά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.
Σχεδιαστικά: Γέννημα θρέμμα αυστριακό!
Η σχεδίαση του αυστριακού scooter είναι σίγουρα ιδιαίτερη. Δεν προσπαθεί να αντιγράψει τον ανταγωνισμό, αποπνέει φρεσκάδα και δυναμισμό και καταφέρνει να κλέψει τα βλέμματα, είτε αυτά είναι στραμμένα στο εμπρός είτε στο πίσω μέρος του.  Οι γωνίες και οι ακμές δίνουν και παίρνουν πάνω στα ποιοτικά πλαστικά του SOHO και δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά, αφού το σχεδιασμό του έχει επιμεληθεί ο αυστριακός οίκος KISKA, ο ίδιος που έχει σχεδιάσει, μεταξύ άλλων, και τα μοντέλα της ομοεθνούς KTM.  Το εμπρός τμήμα του κυριολεκτικά κατακλύζεται από τα δύο τεράστια φωτιστικά σώματα, που καταλαμβάνουν και το μεγαλύτερο μέρος της μάσκας. Λόγω μεγέθους, θα μπορούσαν άνετα να ανήκουν σε μεγάλη μοτοσικλέτα και αυτή ακριβώς την ψευδαίσθηση δίνουν σε κάποιον που αφηρημένος θα παρατηρήσει το SOHO στον καθρέφτη του αργά το βράδυ.  Ανάμεσά τους βρίσκονται οι ευμεγέθεις αεραγωγοί που στέλνουν φρέσκο αέρα στο ψυγείο του μοτέρ και θυμίζουν στόμα ανοιχτό και έτοιμο να καταπιεί το επόμενο θύμα του: την κίνηση της πόλης!  Το πίσω μέρος του είναι εξίσου μοντέρνο, αν και λιγότερο ριζοσπαστικό σχεδιαστικά και βαδίζει σε παρόμοιο μοτίβο με αυτό του εμπρός.  Ξεχωριστά στοιχεία στη εμφάνιση του SOHO αποτελούν η οπτική "μέση" που έχει δημιουργηθεί μεταξύ εμπρός φωτιστικών σωμάτων και ποδιάς, που το κάνουν να δείχνει ακόμη πιο στενό από ό,τι πραγματικά είναι, αλλά και η σχεδίαση του πατώματος και των σταθερών μαρσπιέ του συνεπιβάτη.  Τα τελευταία έχουν και πρακτικές προεκτάσεις, καθώς βοηθούν τα πόδια να παραμείνουν στη θέση τους χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Εργονομικά: Ταιριάζει σε όλους
Το αυστριακό scooter δείχνει αρκετά μικροκαμωμένο όταν το κοιτάζεις από σχετική απόσταση. Αν πλησιάσεις όμως κοντά του, εύκολα καταλαβαίνεις ότι οι διαστάσεις του κινούνται κοντά στο άνω άκρο της κατηγορίας, κάτι που μόνο θετικό θα μπορούσα να χαρακτηρίσω για τα 185 εκατοστά του κορμιού μου. Ο χώρος για τον αναβάτη είναι προσεκτικά μελετημένος και δημιουργεί ένα αίσθημα ευρυχωρίας. Υπάρχει άπλετος χώρος για να βολέψω τα πόδια μου, το τιμόνι βρίσκεται ψηλά και σχετικά μακριά από το θώρακα και τα χέρια μου πέφτουν φυσικά πάνω σε αυτό. Ακόμη και αν το ύψος σας πλησιάζει το 1,90 μ. δεν νομίζω να αντιμετωπίσετε πρόβλημα χώρων με το SOHO, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πιο βραχύσωμοι αναβάτες και αναβάτριες θα νιώσουν άβολα.  Η επενδυμένη με αντιολισθητικό υλικό σέλα είναι επίσης μεγάλη σε μέγεθος και διαθέτει σκληρό αφρώδες. Λόγω σχήματος, τοποθετεί το σώμα σε ένα συγκεκριμένο σημείο και δεν το αφήνει να αλλάξει θέση πάνω της, κάτι που σε κάποιους άρεσε και σε κάποιους άλλους όχι. Η Generic έχει προνοήσει και για τη μεταφορά συνεπιβάτη, με το μερίδιο της σέλας που του αναλογεί, να ικανοποιεί σε μέγεθος. Ο τελευταίος κάθεται λίγο ψηλότερα από τον αναβάτη και κατηφορικά και έχει στη διάθεσή του τις χειρολαβές της πρακτικής σχάρας για να στηρίζεται. Το μόνο πρόβλημα που ίσως αντιμετωπίσει, είναι τα σχετικά μικρά σε μέγεθος σταθερά μαρσπιέ, που επιτρέπουν μόνο ανάλογα σε μέγεθος πόδια να βολευτούν πάνω τους. Όσον αφορά στους χώρους για αντικείμενα, το SOHO παρουσιάζεται φειδωλό, αφού το μόνο τμήμα όπου μπορείτε να τοποθετήσετε κάτι με ασφάλεια βρίσκεται κάτω από τη σέλα και επαρκεί για κάποια μικρά αντικείμενα. Η εικόνα συμπληρώνεται από ένα γάντζο στην ποδιά για τα ψώνια της ημέρας. 
Μηχανικά: Σίγουρες λύσεις 
Συμβατικές είναι οι λύσεις που έχει χρησιμοποιήσει η Generic όσον αφορά στα μηχανικά μέρη του SOHO. Ο υγρόψυκτος κινητήρας των 150 κ.εκ. καταφέρνει και περνά τις προδιαγραφές ρύπων με τη χρήση καρμπιρατέρ, αποδίδοντας παράλληλα 13 ίππους. Για την ανάρτηση του μπροστινού τροχού έχει χρησιμοποιηθεί ένα συμβατικό πιρούνι, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ. Ο κινητήρας παίζει κλασικά το ρόλο του ψαλιδιού και συνδυάζεται με μπράτσο στη δεξιά μεριά για ακόμη μεγαλύτερη ακαμψία. Το πλαίσιο δεν θα μπορούσε επίσης να ξεφύγει από τις επιταγές της μόδας στα scooter και είναι ατσάλινο μονής ραχοκοκαλιάς.
Στο δρόμο 
Στο δρόμο, το SOHO παρουσιάζεται αρκετά ευχάριστο. Το υγρόψυκτο μοτέρ λειτουργεί πολιτισμένα, παράγει ελάχιστο θόρυβο και επιταχύνει ζωηρά το συνδυασμένο βάρος scooter και αναβάτη. Σίγουρα, λόγω κυβισμού, δεν θα αφήσει πύρινες λωρίδες στην άσφαλτο ξεκινώντας από τα φανάρια. Ωστόσο, δεν θα αφήσει ούτε τον αναβάτη του να νιώσει ανασφαλής κατά την επιτάχυνση, ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα, και θα ξεκολλήσει γρήγορα από τα αυτοκίνητα που το ακολουθούν, αναπτύσσοντας ικανοποιητική ταχύτητα.  Τα 100 χλμ./ώρα έρχονται εύκολα στο κοντέρ και μπορούν να μείνουν εκεί ακόμη και σε ελαφρά ανωφέρεια. Πάντως, μην περιμένετε και πολλά από εκεί και πάνω, κάτι απόλυτα φυσιολογικό για μοτέρ αυτού του κυβισμού. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτά ρυθμισμένες, αλλά δεν κοπανάνε στις λακκούβες και δεν αντιδρούν ξερά στα σαμαράκια των ελληνικών δρόμων. Τα φρένα διαθέτουν την απαραίτητη δύναμη για να σταματήσουν με ασφάλεια το SOHO, αν και το μπροστινό υπολείπεται σε αίσθηση.  Μέσα στην κίνηση, το μικρό scooter δεν θα προβληματίσει. Είναι καλοζυγισμένο, έχει ελαφριά αίσθηση και θα φτάσει γρήγορα στο φανάρι, ακόμη και αν βρει μπροστά του αρκετά σταματημένα αυτοκίνητα. Σε πιο ανοιχτό δρόμο θα κινηθεί με τους όχι και τόσο γοργούς ρυθμούς που επιβάλλει το μικρό του μοτέρ, ικανοποιώντας τον αναβάτη του με το αίσθημα ασφάλειας και ακαμψίας που παρέχει. Το μόνο ουσιαστικό ατόπημα που εντόπισα έχει να κάνει με την επιλογή των ελαστικών από την αυστριακή εταιρεία. Είναι πολύ σκληρά και στους ελληνικούς αστικούς δρόμους δεν προσφέρουν την απαιτούμενη πρόσφυση, ειδικά στο βρεγμένο. Η άμεση αντικατάστασή τους θεωρείται απαραίτητη, ώστε να μην του στοιχίζει πόντους στην ενεργητική ασφάλεια.
Εντός πόλης το Generic βρίσκεται στο στοιχείο του και κινείται ιδιαίτερα γρήγορα.



Καλλίγραμμο το τελείωμα της ουράς. Η μικρή σχάρα είναι αρκετά χρήσιμη, με τις χειρολαβές για το συνεπιβάτη να βρίσκονται στο σωστό σημείο.

Ο πίνακας οργάνων του SOHO είναι ευανάγνωστος, αλλά η σχεδιαστική του λιτότητα δεν ταιριάζει με την υπόλοιπη εντυπωσιακή κατασκευή. Απουσιάζει η ένδειξη πίεσης του λαδιού.

Ο ιδιαίτερος σχεδιασμός του αυστριασκού scooter συνεχίζεται και στην ποδιά αλλά και στα μαρσπιε του συνεπιβάτη.

Τα ελαστικά του SOHO είναι κατασκευασμένα από nylon και τα βρίσκουν σκούρα με την ελλιπή πρόσφυση των ελληνικών δρόμων. Ένα πιο μαλακό ζευγάρι από… καουτσούκ θα αναδείξει ακόμη περισσότερο την καλή συμπεριφορά και ευελιξία του.

Το μοτέρ παρουσιάζεται αρκετά ζωηρό και πολιτισμένο στη λειτουργία του. Στο τέρμα άνοιγμα του γκαζιού, κάποιοι υψίσυχνοι κραδασμοί μεταδίδονται στη σέλα, οι οποίοι όμως υποχωρούν όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Τα φρένα διαθέτουν ικανοποιητική ισχύ για τις ταχύτητες που αναπτύσσει το scooter της Generic. Το εμπρός υπολείπεται ελαφρώς σε αίσθηση, αλλά είναι προοδευτικό.

Αιχμηρή εμφάνιση και πρωτότυπη σχεδίαση στο εμπρός μέρος, που κάνει το SOHO να δείχνει ακόμη πιο στενό από ό,τι πραγματικά είναι.

Αν και σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίζει την πυκνή κίνηση και το αστικό περιβάλλον το scooter της Generic δεν θα δυσανασχετήσει ούτε σε δρόμο με στροφές. Είναι υπάκουο, αλλάζει κατεύθυνση γρήγορα και θα δείξει τα όριά του με άκρως φιλικό τρόπο.

Αυτός είναι και ο μόνος διαθέσιμος χώρος που υπάρχει στο SOHO για να τοποθετήσετε κάποια μικροπράγματα με ασφάλεια. Δεν βρήκα jet κράνος που να χωρά.

Τα χειριστήρια είναι τυπικά σε σχεδιασμό και βρίσκονται στις σωστές θέσεις πέραν αυτού για την επιλογή σκάλας που απαιτεί εξοικείωση.

Συμπέρασμα
Νέος παίχτης
Το SOHO αποτελεί ένα scooter που απευθύνεται στο νεανικό κοινό της Ευρώπης και, σύμφωνα με τα… επεκτατικά πλάνα της Generic, όχι μόνο! Ποιοτικό και ξεχωριστό σχεδιαστικά, θα καταφέρει να τραβήξει πάνω του τα βλέμματα όπου και να σταθεί και θα βολέψει πάσης φύσεως σωματότυπο στη σέλα του.
Μέσα στην κίνηση των μεγαλουπόλεων θα νιώσει στο στοιχείο του και θα επιτεθεί με… μένος στο μποτιλιάρισμα, φτάνοντας γρήγορα και ξεκούραστα στο σημείο προορισμού. Σε πιο ανοιχτές διαδρομές θα κινηθεί αξιοπρεπώς ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα του, ενώ δεν θα πει όχι και σε πολύ κοντινές εξορμήσεις εκτός των τειχών, αρκεί να υπάρχει λίγη υπομονή. Αν είχε και περισσότερους χώρους….
 
 Aus Österreich mit Liebe!**(Από την Αυστρία με αγάπη!)
Τιμή- Τεχνικά χαρακτηριστικά- Πλαίσιο-Αναρτήσεις-Φρένα- Εξοπλισμός- Βαθμολογία