Μεγαλύτερη ροπή, μικρότερη κατανάλωση

Υπερτροφοδότηση: Από την H2 στην H2 SX

Δες τώρα τι αλλαγές χρειάστηκε να κάνει η Kawasaki στον κινητήρα του H2 πριν τον βάλει στην H2 SX.

Η Kawasaki παρουσίασε πριν λίγο καιρό τη νέα υπερτροφοδοτούμενη touring H2 SX η οποία, όπως υποδηλώνει το όνομά της είναι βασισμένη στην supersport Η2. Επειδή όμως οι απαιτήσεις από τον κινητήρα είναι διαφορετικές σε μια μοτοσυκλέτα που προορίζεται για μεγάλα ταξίδια, έπρεπε να γίνουν αλλαγές. Η υπερτροφοδότηση είναι μια εναλλακτική, αν ο κατασκευαστής δεν θέλει να πάει σε πολλά κυβικά και να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα το βάρος και τις διαστάσεις του κινητήρα.   

Η μεγαλύτερη αλλαγή έχει να κάνει με τον λόγο συμπίεσης που από το 8.5:1 στο Η2, έχει ανέβει στο 11.2:1. Η μεγαλύτερη συμπίεση δίνει άμεση ροπή στις χαμηλές στροφές και όταν συνδυαστεί με υπερσυμπιεστή μπορεί να δώσει την απαραίτητη δύναμη ψηλά. Επίσης, η κατανάλωση καυσίμου επηρεάζεται από τη συμπίεση και συγκεκριμένα η μικρότερη συμπίεση οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση, κάτι που δεν είναι επιθυμητό σε μια μοτοσυκλέτα τουρισμού.

Οι αλλαγές, συνεχίζονται στο χρονισμό των βαλβίδων και τη διάμετρο των αυλών εισαγωγής, η οποία είναι λίγο μικρότερη στο SX, με στόχο την ταχύτερη πλήρωση του κυλίνδρου στις μεσαίες στροφές. Εκεί δηλαδή που οι μηχανικοί της Kawasaki πιστεύουν ότι θα λειτουργεί πιο συχνά ο κινητήρας.