2021 και ακόμα οι μπαριέρες σε κόβουν στα δύο (+video)

Αντί να σώζουν προκαλούν ατυχήματα. Αν οι μπαριέρες δεν έχουν τοποθετηθεί με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, τότε αντί να προστατεύουν ζωές λειτουργούν σαν λεπίδες που περιμένουν το επόμενο θύμα. Τι πιστεύετε εσείς για τις μπαριέρες;

Πρόκειται για ένα από τα πάγια αιτήματα των μοτοσυκλετιστών σε ολόκληρο τον κόσμο, οι μπαριέρες ασφαλείας να λαμβάνουν υπόψη τους και τους αναβάτες δικύκλων. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, με αποτέλεσμα σε πολλές των περιπτώσεων  η πρόσκρουση πάνω σε μια μπαρίερα να οδηγεί σε σοβαρό τραυματισμό ή ακόμα χειρότερα σε θάνατο. Ο κίνδυνος τραυματισμού ενός μοτοσικλετιστή που συγκρούεται με μια μπαριέρα είναι πολύ υψηλός σε σύγκριση με αυτούς που ταξιδεύουν με αυτοκίνητο και καταδεικνύει την ανάγκη για ένα νέο νομοσχέδιο με πρώτη προτεραιότητα την οδική ασφάλεια των αναβατών.

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »


 Η ΛΕΜΟΤ στις 22 Σεπτεμβρίου 2021 ώρα 18.00 στη λεωφόρο Βουλιαγμένης 540, θα πραγματοποιήσει δράση  για την οδική ασφάλεια των μοτοσυκλετιστών, αναδεικνύοντας την επικινδυνότητα που συνιστούν οι μπαριέρες που τοποθέτησε πρόσφατα η Περιφέρεια Αττικής στη διαχωριστική νησίδα της λεωφόρου Βουλιαγμένης.  

1 στα 3 ατυχήματα καταλήγει σε μπαρίερα
Τα στατιστικά στοιχεία των ατυχημάτων με μοτοσυκλέτα είναι αποκαλυπτικά, καθώς το 33% από αυτά καταλήγουν στις προστατευτικές μπαριέρες που βρίσκονται σε πολλά σημεία των δρόμων. Τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες, συμβαίνουν σε στροφές που έχουν μπαριέρες. Επίσης ο κίνδυνος τραυματισμού και θανάτου σε ατυχήματα είναι πολύ υψηλός στις εθνικές οδούς. Σε ατυχήματα που συμβαίνουν στην εθνική και γενικά σε δρόμους που είναι κατά κύριο λόγο ευθείες, ακόμα και η κλασική σχεδίαση μιας μπαριέρας συμβάλει υπέρ της ασφάλειας των αναβατών, αφού ουσιαστικά η πρόσκρουση σε αυτές γίνεται με πολύ μικρή γωνία. Όμως σε καμπές αυτοκινητόδρομων αλλά και στις εισόδους και εξόδους αυτών η εικόνα είναι διαφορετική, αφού οι πιθανότητες να χάσει ο οδηγός τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας, εξαιτίας των καιρικών συνθηκών ή λόγω υπερεκτίμησης των ικανοτήτων του, είναι μεγαλύτερη. Σε αυτές τις περιπτώσεις , οι μπαριέρες συμβάλλουν αρνητικά στην έκβαση του ατυχήματος  και είναι απόλυτη προτεραιότητα η βελτίωση ή η αντικατάσταση τους.  
 
Το 37% των ατυχημάτων σε μπαριέρα είναι θανατηφόρα και το 40% καταλήγει σε σοβαρό τραυματισμό  
Το πρόβλημα με την υπάρχουσα υποδομή είναι πως έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει στα οχήματα που εμπλέκονται σε ατύχημα να φεύγουν εκτός δρόμου, ωστόσο στην ιδιαίτερη περίπτωση του δικύκλου ο αναβάτης, αλλά και η μηχανή του, χωρούν να περάσουν ή να σφηνώσουν από κάτω, δημιουργώντας έτσι δύο προβλήματα. Αφενός δεν επιτελούν το έργο για το οποίο υποτίθεται πως σχεδιάστηκαν, μα πιο σοβαρός και απειλητικός είναι ο κίνδυνος να χτυπήσει ο αναβάτης στις κάθετες δοκούς που στηρίζουν τις μπαριέρες και οι οποίες λειτουργούν ως τεράστιες λεπίδες μπροστά σε ένα ανθρώπινο σώμα που πέφτει με ταχύτητα επάνω τους.
Ως αποτέλεσμα, το 37% των ατυχημάτων σε μπαριέρα είναι θανατηφόρα και το 40% από αυτά εμπεριέχει τραυματισμό, νούμερα εξαιρετικά υψηλά που καταδεικνύουν το μέγεθος το προβλήματος.  Επίσης μετά από ατύχημα δεν τις αντικαθιστούν και γίνονται δύο φορές πιο επικίνδυνες, αφού δεν τηρούν πια καμία προδιαγραφή ασφαλείας. Οι πιο συνηθισμένοι τραυματισμοί στα ατυχήματα που ο αναβάτης χτυπάει στην μπαριέρα είναι τα πόδια, το κεφάλι, το στήθος και η λεκάνη. Όλες οι μελέτες δείχνουν ότι υπάρχει πολύ υψηλός κίνδυνος να σκοτωθούν ή να τραυματιστούν σοβαρά όταν οι μοτοσικλετιστές συγκρουστούν με τις μπαριέρες.
 
Οι μπαριέρες τα πιο επικίνδυνα προστατευτικά
Σε μια σύγκρουση με μοτοσυκλέτα, οι αιχμηρές άκρες και οι γωνίες καθώς και τα σημεία συγκόλλησης στις μπαριέρες, έχουν μεγάλη σημασία για την έκβαση των τραυματισμών. Οι περισσότερες μελέτες δείχνουν χαμηλότερο κίνδυνο τραυματισμού για συγκρούσεις με φράγματα από σκυρόδεμα σε σύγκριση με τις μπαριέρες W και τα καλωδιακά φράγματα, που χρησιμοποιούνται σε κάποιες χώρες. Σημαντική είναι και η απόσταση τοποθέτησης των μπαριερών από το δρόμο, τόσο για την αποφυγή ατυχημάτων όσο και για τον κίνδυνο τραυματισμών. Μάλιστα ιδιαίτερο ρόλο παίζει η ζώνη ανάκτησης που επιτρέπει στον αναβάτη να κάνει αποτρεπτικές ενέργειες εάν κάτι αναπάντεχο του συμβεί στο δρόμο. Είναι προφανές ότι η επέκταση της μπαριέρας κοντά στο οδόστρωμα, δίνει περισσότερες συγκρούσεις και περισσότερους τραυματισμούς.
 
Υπάρχουν λύσεις αλλά βάζουν το κόστος πάνω από τη ζωή
Εάν οι ίδιες οι μπαριέρες είναι πιο επικίνδυνες από αυτό που έχουν σχεδιαστεί για να προστατεύουν, καλύτερα να μην εγκατασταθούν και αυτό γιατί  όσο περισσότερα εμπόδια είναι εγκατεστημένα χωρίς τις σωστές προδιαγραφές, τόσο περισσότεροι μοτοσικλετιστές θα σκοτωθούν και θα τραυματιστούν σοβαρά σε ατυχήματα με μπαριέρες. Η λύση είναι απλή και σχετικά οικονομική. Προσαρμόζεται ένα ενιαίο κομμάτι (μέταλλο ή πλαστικό) στο κάτω μέρος της μπαριέρας, γεμίζοντας έτσι το κενό με μια επιφάνεια που δεν επιτρέπει στο σώμα να περάσει από κάτω, ούτε αφήνει τις όρθιες δοκούς στήριξης εκτεθειμένες να απειλούν με τραυματισμό τους αναβάτες.  Ή ακόμα καλύτερα το  εξελιγμένο σύστημα με μπάρες ασφαλείας που συνδυάζονται με περιστρεφόμενα «βαρέλια» και έχει παρουσιάσει τον τελευταίο καιρό η Νοτιοκορεάτικη ΕΤΙ. Οι περιστρεφόμενοι κύλινδροι του Roller System καταφέρνουν να απορροφούν ακόμα μεγαλύτερη ενέργεια κατά την πρόσκρουση, αφού μπορούν και να περιστρέφονται γύρω από τον άξονα τους. Όλα αυτά μπορεί να εφαρμοστούν, όπως στη γειτονική Ιταλία, σε κάθε νέο δρόμο που πρόκειται να κατασκευαστεί, ή να προσαρμοστούν οι υπάρχοντες δρόμοι με την ανανέωση των μπαριέρων σε δρόμους όπου έχουν σημειωθεί ατυχήματα με τραυματισμό ή θάνατο δικυκλιστή από μπαριέρα τα τελευταία χρόνια. Όμως οι κυβερνήσεις εδώ στηρίζονται στο γεγονός ότι πρόκειται απλώς για ευρωπαϊκή οδηγία που δεν είναι υποχρεωτική και έτσι αναβάλουν επΆ αόριστον τις εργασίες αναβάθμισης, καθώς φαίνεται ότι  παίζει μεγαλύτερο ρόλο να διατηρείται το κόστος χαμηλά από την αξία της ανθρώπινης ζωής.
 
 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το στο facebook »