Ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες: Νέα μορφή διασκέδασης σε δυο τροχούς;

Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα σύγχρονο κεφάλαιο της ιστορίας των δυο τροχών, με ένθερμους υποστηρικτές και παθιασμένους πολέμιους.
Μέγιστη ροπή από ρελαντί.
Σχεδόν μηδενικές μηχανικές απώλειες.
Οι θερμικοί κινητήρες έχουν ταυτότητα.
Ήχος, κραδασμοί, κιβώτιο σε συνδέουν με τη μοτοσυκλέτα.
Μέγιστη ροπή από ρελαντί.
Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αποτελούν ένα σύγχρονο κεφάλαιο της ιστορίας των δυο τροχών, με ένθερμους υποστηρικτές και παθιασμένους πολέμιους. ¶σχετα με την προσωπική άποψη κάθε ατόμου ωστόσο, υπάρχουν κάποια δεδομένα και σε αυτά θέλουμε στρέψουμε την προσοχή μας με αυτό το άρθρο. Η λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων έχει κάποια χαρακτηριστικά που σίγουρα κάνουν διασκεδαστική τη χρήση τους, πόσο μάλλον επάνω σε μια μοτοσυκλέτα, σε ένα ελαφρύ όχημα δηλαδή μου μας αφήνει να βιώσουμε την αίσθηση της επιτάχυνσης το μέγιστο βαθμό. Ένα βασικό χαρακτηριστικό των ηλεκτροκινητήρων είναι η απόδοση της ροπής αμέσως μόλις ανοίξεις το γκάζι. Αυτό συμβαίνει λόγω της απουσίας κιβωτίου ταχυτήτων, σε συνδυασμό με τη λειτουργική ανάγκη του θερμικού κινητήρα να ανεβάσει στροφές για να αποδώσει τη ροπή του. Όταν λοιπόν ανοίξεις το γκάζι σε μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, το «τράβηγμα» της ροπής έρχεται διασκεδαστικά απότομα, με αποτέλεσμα να επιταχύνεις καθώς ένα τεράστιο-παιδικό- χαμόγελο σχηματίζεται μέσα στο κράνος σου.
Σχεδόν μηδενικές μηχανικές απώλειες.
Την ίδια στιγμή, ένα βασικό μειονέκτημα των θερμικών κινητήρων είναι πως βασίζονται στην ταυτόχρονη λειτουργία πολλών μηχανικών εξαρτημάτων τα οποία απορροφούν την ιπποδύναμη που παράγεται στο στρόφαλο και τη στέλνουν στην τελική μετάδοση αρκετά μειωμένη. Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες ξεχωρίζουν και για την απλότητα της κατασκευής τους. Με σαφώς λιγότερα κινούμενα μέρη σε σχέση με έναν θερμικό κινητήρα, οι μηχανικές απώλειες μειώνονται σημαντικά. Δεν υπάρχουν πιστόνια, βαλβίδες, στροφαλοφόροι ή πολύπλοκα κιβώτια ταχυτήτων, γεγονός που σημαίνει λιγότερες τριβές και μεγαλύτερη απόδοση. Έτσι, μεγαλύτερο ποσοστό της ενέργειας φτάνει απευθείας στον τροχό. Παράλληλα, η μειωμένη πολυπλοκότητα περιορίζει την απαραίτητη συντήρηση. Για πολλούς αναβάτες, αυτή η μηχανολογική απλοποίηση αποτελεί σημαντικό κομμάτι της νέας μορφής διασκέδασης που προσφέρουν οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Οι θερμικοί κινητήρες έχουν ταυτότητα.
Από την άλλη πλευρά, αυτός ο τρόπος λειτουργίας που περιγράψαμε παραπάνω αποτελεί και την ταυτότητα που φέρει κάθε κινητήρας. Σχεδόν κάθε εξάρτημα προδίδει κάτι μοναδικό σε ένα σύνολο που, από τη στιγμή που θα παραχθεί, έχει ένα δικό του ξεχωριστό τρόπο λειτουργίας. Ο αριθμός των κυλίνδρων, η διάταξη, η μέγιστη απόδοση ιπποδύναμης και ροπής είναι αυτά που δίνουν την ιδιαίτερη αίσθηση σε κάθε μοτοσυκλέτα, ενώ παράλληλα κάνουν τον αναβάτη να νιώθει ότι αυτό που οδηγεί έχει μια κατασκευαστική υπογραφή. Στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, μπορεί η απόδοση της δύναμης να είναι πιο άμεση και με λιγότερες απώλειες, η κατασκευαστική δομή όμως είναι παρόμοια με αποτέλεσμα το μόνο που αλλάζει να είναι η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα. Με απλά λόγια, μπορεί να έχεις λιγότερη η περισσότερη δύναμη, η αίσθηση όμως από μοτοσυκλέτα σε μοτοσυκλέτα θα είναι παρόμοια.
Ήχος, κραδασμοί, κιβώτιο σε συνδέουν με τη μοτοσυκλέτα.
Αν το καλοσκεφτούμε, η λειτουργία ενός θερμικού κινητήρα μοιάζει πολύ με αυτή του ανθρώπινου σώματος. Έχει ανάγκη να «ανασαίνει» καθώς δουλεύει, θερμαίνεται όταν λειτουργεί υπό πίεση για αρκετή ώρα και αν ξεπεράσει το όριο του θα έχει συνέπειες. Αυτή μπορεί να είναι μια πλευρά της εικόνας που θέλει τους μοτοσυκλετιστές να προσδίδουν ανθρώπινα χαρακτηριστικά στις μοτοσυκλέτες τους, δημιουργώντας μια σχέση που ξεπερνά τη λογική της μετακίνησης. Ο αναβάτης «ακούει» τον κινητήρα, αντιλαμβάνεται τους κραδασμούς και συγχρονίζεται με τις αλλαγές ταχυτήτων, σαν να πρόκειται για έναν ζωντανό οργανισμό. Αυτή η αλληλεπίδραση γεννά εμπιστοσύνη, συναίσθημα και μια μορφή δεσμού που δύσκολα περιγράφεται με αριθμούς.

