Ποιά ήταν η Kawasaki H2 750 Mach IV `Σαμουράι`

Ποιά ήταν η Kawasaki H2 750 Mach IV `Σαμουράι`

Η δεκαετία του 1970 λογίζεται από πολλούς ως η χρυσή εποχή της μοτοσυκλέτας. Είναι μια εποχή γεμάτη θρύλους, τεχνολογικά προχωρήματα και υπερβολές. Ένας από τους θρύλους του τότε ήταν η Kawasaki Η2 Mach IV, αλλιώς γνωστή ως “Widowmaker”.

Το ψευδώνυμο από μόνο του λέει πολλά πράγματα, καθώς το Widowmaker σε μια ελεύθερη μετάφραση μπορεί να αποδωθεί ως “αυτός που δημιουργεί χήρες”. Τι ήταν όμως η H2 Mach IV και γιατί ήταν τόσο επικίνδυνη;



Στις αρχές της δεκαετίας του `70 όλοι οι κατασκευαστές άρχισαν να βγάζουν μοτοσυκλέτες των 750cc στις γκάμες τους. Η Norton είχε την Commando, η MV Agusta είχε την 750S, η Honda την CB750 και πάει λέγοντας.

Η Kawasaki δεν έμεινε αμέτοχη σε αυτό το παιχνίδι και μάλιστα πήγε ένα βήμα παραπέρα, δημιουργώντας την ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής που είχε δει μέχρι τότε ο κόσμος.


 

Στόχος η ωμή απόδοση


O κινητήρας της H2 ήταν τρικύλινδρος 748cc και απέδιδε 74 ίππους στις 6.800 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να έρχεται στις 6.500 σ.α.λ. (77,4 Nm), αλλά ένα μεγάλο μέρος της ήταν ήδη διαθέσιμο από τις 3.500 σ.α.λ. Τα κιλά ανά ίππο ήταν μόλις 2,6 κάτι που κάνει απευθείας εμφανές ότι η Kawasaki H2 Mach IV μπορούσε να επιταχύνει σαν το διάολο και με μια τελική στα 190 χλμ./ώρα ήταν η ταχύτερη μοτοσυκλέτα που υπήρχε στο δρόμο. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, η Triumph Trident Triple (που ήταν ο πιο άμεσος ανταγωνισμός) μπορούσε να αποδώσει 58 ίππους.  

Ο σχεδιασμός της μοτοσυκλέτας ήταν στοχοπροσηλωμένος στην ταχύτητα – και μόνο εκεί. Το πρόβλημα ξεκινούσε από το ίδιο το πλαίσιο. Το ελαφρύ, ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο δεν ήταν αρκετό για να διαχειριστεί την δύναμη του κινητήρα. «Λύγιζε» στις στροφές, κούναγε στις μεγάλες ταχύτητες και έκανε το να βρεις αλλά το να ακολουθήσεις μια γραμμή κάτι αδύνατο. Η Kawasaki είχε προσθέσει δύο σταμπιλιζατέρ τιμονιού, αλλά αυτά δεν κάνανε κάποια ιδιαίτερη διαφορά. Πέρα από αυτό, το κέντρο βάρους ήταν αρκετά προς τα πίσω, το οποίο – συνδυαζόμενο με ένα κοντό ψαλίδι – έκανε τη μοτοσυκλέτα να κοιτά τον ουρανό πολύ συχνά, αν ο αναβάτης άνοιγε λίγο απότομα το γκάζι.

Στα χέρια ενός έμπειρου και γρήγορου αναβάτη η Kawasaki Η2 Mach IV ήταν ένα πανίσχυρο όπλο (όπως έδειξαν οι νίκες της KR750, του αγωνιστικού αντίστοιχου της H2 στο Isle of Man), όμως για τους περισσότερους αναβάτες ήταν μια «παγίδα θανάτου» ή «ένα ατύχημα εν αναμονή». Και ήταν η συχνότητα και η πληθώρα τέτοιων ατυχημάτων που της έδωσε το πολύ άχαρο ψευδώνυμο Widowmaker.



Φτάνοντας στα μέσα της δεκαετίας του `70,  νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί έκαναν την H2 που «έπινε» περισσότερο από τον Richard Burton και «κάπνιζε» περισσότερο από τον Winston Churchill (για να μην αναφέρουμε τον θόρυβο) να εξαφανιστεί σε ένα μεγάλο σύννεφο καπνού το 1975, μένοντας για πάντα στην ιστορία.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »