Κίνδυνος-θάνατος οι οθόνες infotainment στα αυτοκίνητα

Χαζεύουν στις οθόνες και σκοτώνουν μοτοσυκλετιστές. Επικίνδυνες σαν τα κινητά μπορεί να γίνουν οι οθόνες των σύγχρονων αυτοκινήτων αποσπώντας την προσοχή των οδηγών. Πιστεύετε ότι το έχουμε παρατραβήξει σε αυτό τον τομέα;

Οι αλλαγές στα αυτοκίνητα την τελευταία δεκαετία είναι τεράστιες, για να το θέσουμε κομψά και μερικές από τις πιο σημαντικές είναι η προσθήκη οθονών infotainment. Μια τεχνολογία που αναπτύχθηκε ταχύτατα, σήμερα οι οθόνες δίνουν βροντερό παρόν στα αυτοκίνητα, ως μέρος συστημάτων με τεράστιες δυνατότητες διασύνδεσης με κινητό τηλέφωνο, πλοήγησης, μουσικής-πολυμέσων και πολλά άλλα. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι οθόνες έρχονται και με έναν σημαντικό κίνδυνο: Αυτόν της απόσπασης προσοχής από την οδήγηση.
 
Το πρόβλημα είναι ήδη μεγάλο, καθώς η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση έχει τορμακτικές διαστάσεις και, αποδεδειγμένα, συνδέεται με τροχαία ατυχήματα. Σκεφτείτε τώρα ένας οδηγός να έχει μια ακόμη, μεγαλύτερη, οθόνη να παίξει. Ο κίνδυνος ατυχήματος δεν αυξάνεται μόνο για τον ίδιο, αλλά και για τρίτους χρήστες του δρόμου και ειδικά για τους μοτοσυκλετιστές: Ήδη, δεν μας βλέπουν! Ένα ατύχημα με εμπλοκή μοτοσυκλέτας γίνεται πολύ πιο εύκολα δυστύχημα, σε σχέση με ένα στο οποίο εμπλέκονται μόνο αυτοκίνητα…
 
Πιο συγκεκριμένα, έρευνα για το θέμα πραγματοποιήθηκε από το Αμερικανικό Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας, προκειμένου να διαπιστώσει στην πράξη την επικινδυνότητα, στην οποία μετείχαν 130 οδηγοί και 30 ολοκαίνουργια αυτοκίνητα. Για να καταφέρουν να βγάλουν ασφαλή συμπεράσματα, χρησιμοποίησαν κάμερες και πνευματικές ασκήσεις ώστε να καταγράψουν το μέγεθος του περισπασμού και της έλλειψης προσοχής. Τα αποτελέσματα ήταν ακριβώς αυτά που θα περιμέναμε, αφού τα σύγχρονα συστήματα τελικά δημιουργούν πολλά και σημαντικά ζητήματα σε ότι αφορά την ασφάλεια.
 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίστηκε στον προγραμματισμό των συστημάτων πλοήγησης, για τον οποίο κατά μέσο όρο χρειάζονται 40 ολόκληρα δευτερόλεπτα, ενώ τους οδηγούς δυσκόλεψαν και οι λειτουργίες με φωνητικές εντολές (voice commands), αλλά και πιο απλές διαδικασίες, όπως η ρύθμιση του ραδιοφώνου ή η κλήση μέσω κινητού τηλεφώνου. Αν κάπου εδώ υπολογίσουμε και τον φυσιολογικό εκνευρισμό που μπορεί να σου προκληθεί, όταν δεν καταφέρνεις να ενεργοποιήσεις κάποια υπηρεσία από το infotainment, τότε η επικινδυνότητα αυξάνεται.
 
Οι παρατηρήσεις της έρευνας κατέδειξαν πως η απόσπαση της προσοχής λόγω του χειρισμού των συστημάτων είναι δεδομένη. Επομένως θα προτείναμε η χρήση τους να γίνεται με φειδώ και όταν είμαστε σταματημένοι δεξιά στον δρόμο.

(Πηγή: Autoagora)

  • Giannis

    Δυστυχώς σε όλους αρέσουν τα μπιχλιμπιδια... Όσο περισσότερα τόσο πιο εντυπωσιακά. Κάτι σαν τα αυτοκίνητα των Ρομά, η αυτών με τα εντυπωσιακά στερεοφωνικά, ενισχυτές και φωτάκια. Απλά σε πιο elegant άποψη. Φυσικά βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Όσα περισσότερα extra, τόσο περισσότερη ζήτηση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εννοείται ότι το διαισθάνονται, πριν προχωρήσουν σε δημιουργες και ανανεώσεις στα μοντέλα τους.