Ο τετρακύλινδρος των 650 κυβικών εκφράζει την επιμονή της Honda στην διάταξη εδώ και δεκαετίες, στην μεσαία κατηγορία. Στην περίπτωση του CBR650R και για το 2021, έχει περισσότερες αλλαγές που τον κάνουν συμβατό με τις προδιαγραφές Euro 5. Όπως δηλώνει η Honda, ο κινητήρας πέρασε τα όρια ρύπων και θορύβου χωρίς να χάσει ισχύ στις ψηλές στροφές και μιλώντας για αυτή, η απόδοση του φτάνει τους 95,2 ίππους και τα 6,4 kgm ροπής, στις 12.000 και 9.500 στροφές αντίστοιχα. Ο κινητήρας δέχθηκε αλλαγές σε πολλά σημεία: Στον εγκέφαλο, τα προφίλ των εκκεντροφόρων, τον χρονισμό της εισαγωγής, το σύστημα της εξάτμισης και φυσικά τον σιγαστήρα και τον καταλύτη, ενώ χρησιμοποιείται και ένας νέος παλμικός αισθητήρας για τον στροφαλοφόρο.
Το μοτέρ χρησιμοποιεί λύσεις για την μείωση των τριβών στο εσωτερικό του, όπως τα πιστόνια με τις ασύμμετρες «φούστες» και ειδική σχεδίαση στα χιτώνια για την ελαχιστοποίηση των αντιστάσεων και της κατανάλωσης λαδιού. Η διάταξη των εσωτερικών αξόνων και των εξαρτημάτων της κεφαλής οδηγούν σε ένα συμπαγές μέγεθος, ενώ οι εξωτερικές σωληνώσεις ψύξης μειώνουν στο ελάχιστο τους εξωτερικούς αγωγούς. Ο ζωηρός ήχος από την εισαγωγή προσθέτει σε αισθητική απόλαυση, χωρίς να γίνεται ενοχλητικός. Μεταξύ μοτέρ και κιβωτίου παρεμβάλλεται συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης, ενώ από ηλεκτρονικά βοηθήματα συναντάμε μόνο traction control (ενός επιπέδου), με δυνατότητα απενεργοποίησης.
Ως γνήσιος μεσαίος τετρακύλινδρος, ο κινητήρας του CBR650R δεν χαρακτηρίζεται από «εκρηκτική» απόδοση, με την φιλικότητα και γραμμικότητα να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά του. Αυτό δεν σημαίνει ότι το CBR είναι… αργό, αφού οι επιδόσεις του είναι αξιοπρεπέστατες: Το 0-100 σε 3,7 δευτερόλεπτα και την «δύσκολη» ρεπρίζ 60-120 σε 5,1, αλλά και την τελική των 230 χλμ/ώρα, δεν τα λες ταπεινά! Παράλληλα, θαυμάσια χαρακτηρίζεται και η κατανάλωση του CBR, αφού με 5,1 λίτρα στα 100 χλμ δεν υπάρχει περιθώριο για παράπονα και μάλιστα από ταχύστροφο I4 με σχεδόν τριψήφια ισχύ…
Αύξησε την ισχύ της Honda CBR 650R, με φίλτρο αέρα DNA, το πρώτο ελληνικό προϊόν που χρησιμοποιήθηκε σε μαζική παραγωγή μοτοσυκλέτας.