Γυμνά μέχρι 890cc που κάνουν το 0-100 σε κάτω από 3,5”

Γυμνά μέχρι 890cc που κάνουν το 0-100 σε κάτω από 3,5”

-Η «εκδίκηση» των μεσαίων Streetfighters.
-Triumph Street Triple 765 RS: Τεχνολογία από τα MotoGP.
-Yamaha MT-09: Σταθερή αξία εδώ και 10 χρόνια.
-KTM 890 Duke: Ο «άγριος» Δούκας, Ready to Race.

YAMAHA: Tenere 700 με 700E δώρο Αξεσουάρ

KTM: 390 DUKE 2024 Αποκτήστε το στο δίκτυο ΚΤΜ

Η «εκδίκηση» των Streetfighters

Μπορεί τα γυμνά Streetfighters να μην απολαμβάνουν πλέον την αποδοχή που είχαν πριν 20 χρόνια - με τα Adventure μοντέλα να σαρώνουν στις πωλήσεις – και η μεσαία κατηγορία της να μην αποτελείται πλέον από τετρακύλινδρα θηρία, όμως αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι έχουν «ηρεμήσει» σε σχέση με την «εφηβική τους ηλικία», ούτε ότι δεν συνεχίζουν να αποτελούν απόλυτα όπλα στο δρόμο και στην πίστα. Σε αυτή τη λίστα συμπεριλάβαμε τα 3 μοντέλα που είναι μέχρι 890cc και κατάφεραν στις μετρήσεις του Mototriti να κάνουν το 0-100 σε λιγότερα από 3,5”.
 

Μοντέλο 0-100 60-120 100-0 Iπποδύναμη Τιμή
Triumph Street Triple 765 RS 3,3 3,6 41,5 130 13.990
Yamaha MT-09 SP 3,4 3,5 42,6 119 12.950
KTM 890 Duke GP 3,4 3,4 42,3 115 12.990
 

Triumph Street Triple 765 RS: Τεχνολογία από τα MotoGP

H Triumph είναι ο μοναδικός προμηθευτής κινητήρων στην κατηγορία Moto2 των MotoGP από το 2019, όταν αντικατέστησε τη Honda με έναν τρικύλινδρο κινητήρα 765cc. Μέσα από τις άπειρες ώρες δοκιμών και το τεστάρισμά τους στις πιο απαιτητικές συνθήκες των αγώνων και του σκληρού ανταγωνισμού γεννήθηκε η σημερινή μορφή του κινητήρα, που εφοδιάζει τη σειρά Street Triple 765. Η τελευταία ανανέωση του κινητήρα έγινε για τα μοντέλα του 2023, όπου συναντάμε αύξηση της συμπίεσης (13,25:1 αντί 12,65:1), νέα έμβολα, πείρους  και μπιέλες, ανασχεδιασμένο θάλαμο καύσης, νέες βαλβίδες και εκκεντροφόρους αλλά και κοντύτερες σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων μαζί με επίσης κοντύτερη τελική μετάδοση. Το νέο σύνολο αποδίδει 130 ίππους στην έκδοση RS, ενώ οι μετρήσεις μας το ανακηρύξαν το πιο «σπιρτόζικο» μεσαίο γυμνό, καθώς του αρκούν 3,3” για να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει επίσης 5 Riding Modes, συμπλέκτη ολίσθησης, Quickshifter δύο κατευθύνσεων, Traction Control 4 επιπέδων και Wheelie Control με δυνατότητα απενεργοποίησης.
Οι αναρτήσεις είναι πλήρως ρυθμιζόμενες, με ανεστραμμένο πιρούνι 41mm της Showa μπροστά και αμορτισέρ STX 40 της Öhlins, ενώ το σταμάτημα της Triumph Street Triple 765 RS αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 310mm με τετραπίστονες δαγκάνες της Stylema μπροστά που συνεργάζονται με ακτινική τρόμπα MCS και ένας δίσκος 220mm πίσω, παρουσία Cornering ABS.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Yamaha MT-09 SP: Σταθερή αξία εδώ και 10 χρόνια

Στην καρδιά του Yamaha MT-09 SP, βρίσκεται ο γνωστός CP3 κινητήρας της Yamaha, που εφοδιάζει και το Tracer 9. Στην τελευταία γενιά των MT-09 ανασχεδιάστηκε ριζικά, φτάνοντας πλέον τα 889cc - χάρη στην αύξηση της διαδρομής των εμβόλων (62,1mm από 59,1)  - και αποδίδει 119 ίππους. Εφοδιάζεται επίσης με το ηλεκτρόγκαζο του R1 (YCC-T), συνδεδεμένο με το νέο σύστημα ASPG (Accelerator Position Sensor Grip), με αποτέλεσμα την καλύτερη προσομοίωση μιας συμβατικής γκαζιέρας και την εξάλειψη της πολύ απότομης απόκρισης του γκαζιού.  Όχι βέβαια ότι αυτό ενόχλησε το MT-09 SP, καθώς σύμφωνα με τις μετρήσεις μας χρειάζεται μόλις 3,4” για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση, κάτι στο οποίο βοηθά και η μείωση του βάρους κατά 1,7 κιλά. Διαθέτει επίσης συμπλέκτη ολίσθησης, Quickshifter 2 κατευθύνσεων, 4 Riding Modes, Traction Control και σύστημα Anti-Wheelie. Η ΜΤ-09 SP γίνεται η πρώτη γυμνή μοτοσυκλέτα της Yamaha που εξοπλίζεται με μονάδα IMU 6 αξόνων, προερχόμενη από το R1.
Στις αναρτήσεις η Yamaha επέλεξε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 41mm της Kayaba μπροστά με επίστρωση DLC, ενώ πίσω υπάρχει ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ (με την προφόρτιση να αλλάζει χωρίς εργαλεία) της Öhlins. Τα φρένα είναι ίδια με της βασικής έκδοσης του MT-09 και έτσι συναντάμε στο MT-09 SP 2 δίσκους 298mm με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και ακτινική τρόμπα της Nissin, ενώ πίσω έχουμε έναν δίσκο 245mm, παρουσία Cornering ABS, που συνεργάζεται με το σύστημα BC 2 επιπέδων, το οποίο ρυθμίζει ανεξάρτητα την πίεση στο εμπρός και πίσω φρένο

KTM 890 Duke GP: Ο «άγριος» Δούκας, Ready to Race

Το 2018 ήταν μια χρονιά αλλαγής για τους «Δούκες» με την παρουσίαση της δικύλινδρης πλατφόρμας και ο LC8c κινητήρας εξόπλισε το 790 Duke, αποδίδοντας 105 ίππους. To 2020 το 790 Duke έδωσε τη θέση του στο 890 Duke, με τα κυβικά να ανεβαίνουν στα 889cc, την ιπποδύναμη να σκαρφαλώνει στους 115 ίππους και τη σχέση συμπίεσης να φτάνει στο 13,5:1. H αύξηση του κυβισμού έγινε δυνατή μέσω της αύξησης της διαδρομής των εμβόλων, η οποία έφτασε τα 68,8mm, ενώ αύξηση μεγέθους υπήρξε και στις βαλβίδες, με τους εκκεντροφόρους να αποκτούν πιο επιθετικά προφίλ. Με το νέο λοιπόν πρόσωπο, ο LC8c στο σώμα του 890 Duke GP κατάφερε να φτάσει στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 3,4”.
Το 890 Duke εξοπλίζεται επίσης με συμπλέκτη ολίσθησης, 3 Riding Modes και Traction Control (εκτελεί και χρέη Anti-Wheelie), το οποίο μάλιστα λειτουργεί σύμφωνα με την κλίση, χάρη στη μονάδα IMU 6 αξόνων που διαθέτει ο μεσαίος δούκας. Με το προαιρετικό πακέτο Track Mode, μπορεί κανείς να έχει και  Quickshifter 2 κατευθύνσεων, καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης του Traction Control σε 9 θέσεις.
Οι αναρτήσεις προέρχονται από την θυγατρική της KTM, WP (σειρά APEX), με ανεστραμμένο πιρούνι 43mm μπροστά και αμορτισέρ με διαδρομή 150mm πίσω. Δύο δίσκοι 300mm με ακτινική τρόμπα και τετραπίστονες δαγκάνες, μαζί με ένα δίσκο 240mm πίσω αναλαμβάνουν το φρενάρισμα, με το Cornering ABS της Bosch να συντονίζει την προσπάθεια (μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό).