Στο δρόμο

Από την πρώτη στιγμή, η θέση οδήγησης, η γεωμετρία και ο εξοπλισμός του δίνουν το στίγμα ενός μοντέλου που έχει σχεδιαστεί με σπορ προσανατολισμό. Κάθεσαι ψηλά, με το σώμα κοντά στο τιμόνι και τα χέρι
2 Φωτογραφίες »

Από την πρώτη στιγμή, η θέση οδήγησης, η γεωμετρία και ο εξοπλισμός του δίνουν το στίγμα ενός μοντέλου που έχει σχεδιαστεί με σπορ προσανατολισμό. Κάθεσαι ψηλά, με το σώμα κοντά στο τιμόνι και τα χέρια να βρίσκουν άμεση επαφή με το μεταβλητής διατομής τιμόνι, μια επιλογή που ενισχύει την αίσθηση ελέγχου και ακρίβειας.

Το Aprilia SR GT 200 είναι από εκείνα τα scooter που δεν χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα για να αποκαλύψουν τον χαρακτήρα τους. Από την πρώτη στιγμή, η θέση οδήγησης, η γεωμετρία και ο εξοπλισμός του δίνουν το στίγμα ενός μοντέλου που έχει σχεδιαστεί με σπορ προσανατολισμό. Κάθεσαι ψηλά, με το σώμα κοντά στο τιμόνι και τα χέρια να βρίσκουν άμεση επαφή με το μεταβλητής διατομής τιμόνι, μια επιλογή που ενισχύει την αίσθηση ελέγχου και ακρίβειας. Τα πόδια δεν έχουν πολλές εναλλακτικές θέσεις, καθώς οι εμπρός πλατφόρμες βρίσκονται αρκετά πίσω, περιορίζοντας ουσιαστικά τη θέση του κάτω μέρους του αναβάτη σε μία μόνο θέση. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο ίδιος δεν αισθάνεται άνετα, αλλά καθορίζει εξαρχής πως το SR GT 200 δεν σχεδιάστηκε για πολύ χαλαρές διαδρομές με ποικιλία εργονομικών επιλογών. Η κατανομή των μαζών, οι μικροί τροχοί και το στήσιμο της εμπρός ανάρτησης προσφέρουν μία σφιχτή, προβλέψιμη και σταθερή συμπεριφορά, χωρίς όμως να καταπνίγεται η πληροφόρηση. Αντίθετα, η ανάρτηση μεταφέρει επαρκή αίσθηση από την άσφαλτο, ενώ καταφέρνει να φιλτράρει τους ενοχλητικούς κραδασμούς, κάτι που βοηθά στις αστικές μετακινήσεις και δίνει αυτοπεποίθηση στο όριο. Η ισορροπία αυτή μεταξύ απορρόφησης και αίσθησης δείχνει προσεγμένη, με σαφή στόχο την οδηγική απόλαυση και τη σιγουριά, ακόμη και σε πιο σβέλτους ρυθμούς. Το scooter είναι ιδιαίτερα πρόθυμο να αλλάξει κατεύθυνση, με το τιμόνι να παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την ευελιξία, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική σταθερότητα και απουσία ασάφειας σε πιο δυναμικές συνθήκες. Ο κινητήρας αποδίδει γραμμικά και επιταχύνει ευχάριστα, διαθέτοντας παράλληλα με επαρκή δόση εκρηκτικότητας, συνδυασμός που αναμένει κανείς από ένα σύγχρονο σπορ scooter. Οι μετρήσεις έδειξαν ότι τα 50 χλμ/ώρα από στάση έρχονται σε 4,2 δευτερόλεπτα και τα 80 χλμ/ώρα σε 9,8, ενώ για να φτάσει από τα 40 στα 80 χλμ/ώρα το SR GT χρειάζεται 6,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα που είδαμε ήταν 117 χλμ/ώρα στο κοντέρ, όπου εμφανίζονται μεν κάποιοι κραδασμοί, όχι όμως σε βαθμό που να ενοχλούν ή να μειώνουν τη σταθερότητα του scooter. Ο αέρας στο στήθος και το κεφάλι του αναβάτη γίνεται αισθητός καθώς η μικρή φυμέ ζελατίνα είναι εκεί για να προσδίδει αισθητικό βάρος στο μπροστινό μέρος ―κάτι που καταφέρνει πολύ καλά― και όχι για να προσφέρει υψηλά επίπεδα ανεμοκάλυψης, μιας που ούτως ή άλλως δεν αναμένεται κάτι τέτοιο από ένα μικρό σπορ scooter. Στα πολύ θετικά η σχεδίαση του πίνακα οργάνων, με την τεχνολογία LCD να προσφέρει άψογη αναγνωσιμότητα ακόμα και με άμεσο ηλιακό φως, ενώ η διάταξη των πληροφοριών και η εργονομία των διακοπτών δείχνουν πως μελετήθηκαν με προσοχή ―αρκεί βέβαια να αφιερώσει κανείς λίγα λεπτά να κατανοήσει τον ιταλικό «τρόπο». Οι καθρέφτες, κλασικοί σε σχεδίαση Aprilia, προσφέρουν ποιοτική εικόνα χωρίς τρεμούλιασμα, αλλά περιορίζονται από τη θέση των αγκώνων του αναβάτη, που πολλές φορές καλύπτουν το οπτικό πεδίο προς τα πίσω. Η τοποθέτησή τους προσφέρει τη σιγουριά που χρειάζεται η διήθηση ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, γεγονός που επαυξάνεται από τις μικρές διαστάσεις του συνόλου αλλά και από τη «συμπαγή» και «δεμένη» του αίσθηση.


Το scooter είναι ιδιαίτερα πρόθυμο να αλλάξει κατεύθυνση, με το τιμόνι να παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την ευελιξία, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική σταθερότητα και απουσία ασάφειας σε πιο δυναμικές συνθήκες.

Το scooter είναι ιδιαίτερα πρόθυμο να αλλάξει κατεύθυνση, με το τιμόνι να παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτή την ευελιξία, ενώ τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης συμβάλλουν σημαντικά στη συνολική σταθερότητα και απουσία ασάφειας σε πιο δυναμικές συνθήκες.

 

Σελίδα 1Aprilia SR GT 200 - Test
Σελίδα 2Εμφάνιση - Ποιότητα κατασκευής
Σελίδα 3Ανεση - Εργονομία
Σελίδα 4Κινητήρας
Σελίδα 5Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Φρένα
Σελίδα 6Στο δρόμο
Σελίδα 7Συμπέρασμα
Σελίδα 8Τεχνικά χαρακτηριστικά
VITALIOTIS
TRENT