Για όποιον έχει οδηγήσει ένα Tracer προηγούμενης γενιάς, δεν αποτελεί έκπληξη η μεγάλη δημοφιλία που έχει αποκτήσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Δυνατός κινητήρας, πλαίσιο διαμάντι, απολαυστική σπορ συμπεριφορά με εξαιρετική ποιότητα κύλισης και αξιοπιστία. Και κρατήστε αυτό το τελευταίο, καθώς όλα παίζουν το ρόλο τους όταν δημιουργείς φανατικό κοινό και θέλεις να βρίσκεσαι συνεχώς στις επάλξεις διατηρώντας την πρωτοκαθεδρία σου. Η Yamaha, έχοντας ήδη βάλει τον «ιχνηλάτη» στο δρόμο της επιτυχίας, γνωρίζει πολύ καλά ότι πρέπει σε κάθε νέα γενιά να βελτιώνει το προϊόν χωρίς να αλλοιώνει το χαρακτήρα του. Η τέταρτη γενιά τροχοδρομεί πάνω σε αυτή τη συνθήκη με στοχευμένες αλλαγές που φέρνουν την άνεση του αναβάτη σε πρώτο πλάνο, ενώ εισάγει και την καινοτομία του αυτόματου κιβωτίου, με τη χειροκίνητη έκδοση να υπάρχει φυσικά πάντα ως βασική επιλογή. Η «βασική» έκδοση του Tracer 9, είναι πιο λιτή εξοπλιστικά και δεν φοράει ημι-ενεργητικές αναρτήσεις, αλλά απολαμβάνει όλων των υπόλοιπων δυνατοτήτων του μοντέλου και αυτό το εισπράττεις άμεσα από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Ελαφριά αίσθηση και συμπλέκτης βελούδο είναι σύμμαχοι σου στην καθημερινότητα, ενώ η άριστη κατανομή βάρους σε κάνει να απορείς αν όντως οδηγείς 900αρι ή κάτι μικρότερης κατηγορίας καθώς μετατρέπει τους ελιγμούς σε παιχνίδι. Η θέση οδήγησης είναι πιο ξεκούραστη καθώς η αναθεωρημένη εργονομία τοποθετεί τον αναβάτη πιο κοντά στο τιμόνι και με όρθιο τον κορμό του. Και αν μεταφέρεις δεύτερο άτομο, η μεγάλη επάρκεια σε χώρο και στήριξη δεν αφήνει περιθώρια για γκρίνιες. Με αυτά τα δεδομένα, η κάλυψη μεγάλων αποστάσεων γίνεται μόνιμη επιδίωξη. Η προστασία από τον αέρα έχει βελτιωθεί σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο χάρη στη νέα ρυθμιζόμενη -με το χέρι- ζελατίνα, ενώ η εξαιρετική ποιότητα κύλισης είναι πανταχού παρούσα, από το ρελαντί έως την τελική των 240+ χλμ./ώρα. Με την προσθήκη cruise control στη βασική έκδοση μπορείς πλέον να ξεκουράζεις τον δεξί καρπό σου σε μεγάλους αυτοκινητόδρομους, ενώ η ρύθμιση του ανά δεκάδα χιλιομέτρων βολεύει αρκετά. Ο πολυαγαπημένος για την απόδοση και τον τρόπο λειτουργίας τρικύλινδρος κινητήρας παίζει και πάλι πρωταγωνιστικό ρόλο και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό πλαίσιο αναδεικνύουν τον απολαυστικό χαρακτήρα του Tracer, όταν βρεθείς σε δρόμο με στροφές. Επιταχύνει πειστικά με πολύ γρήγορο ρυθμό και έχοντας δώσει τα διαπιστευτήρια του σε θέμα αξιοπιστίας, μπορείς να τον πιέζεις όλη μέρα χωρίς περαιτέρω σκέψεις και άγχη. Σημαντικό στη συνείδηση όσων το επιλέγουν όπως τονίσαμε και παραπάνω. Ακόμα και με μια ταχύτητα πάνω, τα αποθέματα ροπής σε «ξεκολλάνε» άμεσα συνοδεία του χαρακτηριστικού τρικύλινδρου ήχου, αλλά η απουσία quickshifter (από τη βασική έκδοση) γίνεται αισθητή. Με τέρμα γκάζι ακόμα και από στάση, δεν σουζάρει (εκτός αν το επιδιώξεις...) και παραμένει απόλυτα σταθερό όσο και αν ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα. Χρειάζεται μόλις 3,5δ. για τα πρώτα 100χλμ./ώρα και 7,8 για μέχρι τα 160χλμ./ώρα, ενώ και στις ενδιάμεσες ρεπρίζ δείχνει τα δόντια του με 4,3δ. με 4η για το 60-120χλμ./ώρα και 5,8δ για το 60-160χλμ.ώρα. Σε καλή άσφαλτο, το Tracer 9 πλαγιάζει με ευκολία παραμένοντας σταθερό στο εσωτερικό της στροφής την ώρα που ξύνει πειστικά τα μαρσπιέ του. Το traction control αναλαμβάνει την πρόσφυση του πίσω τροχού και μαζί με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά σε αφήνει να διασκεδάζεις με ασφάλεια. Οι αναρτήσεις μεταφέρουν σωστή ανατροφοδότηση στον οδηγό ακολουθώντας πιστά τις εντολές του ακόμα και αν αυτές αφορούν πιο γρήγορους ρυθμούς. Καθότι ρυθμιζόμενες, μπορείς να τις σκληρύνεις για πιο άμεσες αντιδράσεις με αντίστοιχο αντίκτυπο στην άνεση και σε έντονες κακοτεχνίες. Τα ελαστικά της Bridgestone κάνουν εξαιρετική δουλειά. Ζεσταίνονται γρήγορα, έχουν άμεση ανταπόκριση και εκτός από τα οφέλη στο χειρισμό έχουν βελτιώσει και την απόδοση στο φρενάρισμα μειώνοντας τις αποστάσεις ακινητοποιήσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όπως δείχνουν και οι μετρήσεις 100-0 σε 44 μέτρα.
Η άριστη κατανομή βάρους σε κάνει να απορείς αν όντως οδηγείς 900αρι ή κάτι μικρότερης κατηγορίας καθώς μετατρέπει τους ελιγμούς σε παιχνίδι.