Τι είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων;

Τι είναι ο μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων;

Μάθε τα πάντα για τον μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και δες πώς βελτιώνει τη λειτουργία του κινητήρα σου.

Ο μεταβλητός χρονισμός των βαλβίδων (VVT) έχει μακρά ιστορία στις μοτοσυκλέτες και έχει περάσει από διάφορα στάδια. Δεν πρόκειται για νέα ιδέα αφού οι πρώτες εφαρμογές έγιναν τη δεκαετία του `80 με τη Honda να παρουσιάζει το 1983 το σύστημα REV στο CBR400, ενώ το GTR1400 της Kawasaki ήταν εξοπλισμένο με τέτοιο σύστημα το 2006. Παρόμοιες λύσεις είχαμε δει από τη Suzuki και τη Ducati και σήμερα o μεταβλητός χρονισμός επανέρχεται στο προσκήνιο χάρη στο σύστημα ShiftCam της BMW. Όμως πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα καθώς δεν μεταβάλει μόνο το πότε ανοίγουν και κλείνουν οι βαλβίδες, αλλά αλλάζει τελείως το προφίλ των εκκεντροφόρων, που σημαίνει ότι διαφοροποιεί το βύθισμα, τη γωνία επικάλυψης (overlap) και τον χρόνο που μένουν ανοικτές οι βαλβίδες. Το βύθισμα περιγράφει το πόσο πολύ ανοίγει η βαλβίδα και είναι σημαντικό γιατί μεγαλύτερο βύθισμα σημαίνει μεγαλύτερη ροή μείγματος ή καυσαερίων. Το overlap είναι το χρονικό διάστημα για το οποίο παραμένουν ταυτόχρονα ανοικτές οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.   

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »