H Suzuki GSX750P στην... υπηρεσιακή της αμφίεση.

H Suzuki GSX750P στην... υπηρεσιακή της αμφίεση.

Suzuki GSX 750P Inazuma: Η «αθάνατη» μηχανή της ομάδας Ζ

Η δεύτερη μοτοσυκλέτα που μπήκε σε υπηρεσία για την ομάδα Ζ της Ελληνικής Αστυνομίας, έμελλε τελικά να είναι αυτή που θα ταυτιζόταν με την ομάδα στα μάτια του κοινού.

SUZUKI: scooter κάνε το δικό σου .. εύκολα!

Η χαρακτηριστική μοτοσυκλέτα της «Ομάδας Ζ»

Αν ρωτήσετε οποιονδήποτε μέσο κάτοικο Ελλάδας, για την γνωστή «Ομάδα Ζ» της αστυνομίας, πιθανότατα θα πάρετε την απάντηση «Α ναι, οι αστυνομικοί με εκείνα τα Suzuki». Και, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, αυτή η απάντηση δεν είναι τυχαία! Ποια είναι όμως «εκείνα τα Suzuki», με τα οποία εξοπλίστηκε η ομάδα Ζ;

Ας τα πάρουμε λίγο από την αρχή: Η εν λόγω ομάδα της Ελληνικής Αστυνομίας, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1979, αρχικά με 15 μοτοσυκλέτες συνολικά, ώστε να αντιμετωπίζει ανάγκες άμεσης δράσης. Οι πρώτες μοτοσυκλέτες της ομάδας ήταν οι Honda CB750K και Suzuki GS 750, όμως στα μέσα της δεκαετίας του 80, αντικαταστάθηκαν από την Suzuki GSX 750P, που έμελλε να ταυτιστεί με τους «Ζητάδες» για δεκαετίες
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Με 85 ίππους και 230 κιλά, δεν την έλεγες γρήγορη ούτε και τότε

Οι τεχνικές προδιαγραφές της Suzuki GSX 750P Inazuma, όπως λέγεται η μοτοσυκλέτα, δεν ήταν κάτι εντυπωσιακό ακόμα και για την εποχή της. Όμως οι τεχνικές επιλογές της Suzuki, την δικαίωσαν σε βάθος χρόνου. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 750 κ.εκ. απέδιδε 85 ίππους, ενώ η ροπή του έφτανε τα 6,85 kgm, αριθμοί στα «τυπικά» της εποχής. Το βάρος της μοτοσυκλέτας έφτανε τα 230 κιλά άνευ υγρών, αλλά με όλο τον εξοπλισμό της ειδικής για την αστυνομία έκδοσης P, ενώ στα περιφερειακά συναντούσες πιρούνι συμβατικού τύπου 43 χιλιοστών, ψαλίδι με 2 αμορτισέρ ρυθμιζόμενα στην προφόρτιση πίσω, 2 δίσκους φρένου 300 χιλιοστών εμπρός και έναν 240 χιλιοστών πίσω και διπίστονες δαγκάνες. Κάτι που την έκανε ξεχωριστή για την εποχή ήταν τα ελληνικής κατασκευής τμήματα fairing, που όμως λειτουργούσαν πολύ αρνητικά ως προς την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας, ειδικά στις υψηλές ταχύτητες.
 

Δεν «πέθανε» ποτέ και ας αντικαταστάθηκε

Η ζωή της Suzuki GSX 750P στις τάξεις της ομάδας Ζ μέτρησε «επίσημα» περί τα 10 χρόνια, καθώς στα μέσα της δεκαετίας του 90 αποφασίστηκε η αντικατάσταση τους από τα Yamaha FZ 750 Police. Σύμφωνα και με όσα γράφτηκαν την εποχή εκείνη, οι νέες FZ 750 κρίθηκαν ως καλύτερες για τις απαιτήσεις της ομάδας Ζ, όμως ακόμα και εκείνες είχαν ζητήματα οδηγικής συμπεριφοράς που δέχθηκαν σφοδρές επικρίσεις. Σκεφτείτε, θα πούμε εμείς, τι… άθλος πρέπει να ήταν, να οδηγήσεις σωστά τις GSX 750P! Όμως, όσο πέρασαν τα χρόνια, η Suzuki απέδειξε ότι ήταν μία από τις πλέον «άσπαστες» μοτοσυκλέτες που κυκλοφόρησαν ποτέ σε Ελληνικούς δρόμους. Βασικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός,ότι ο 4κύλινδρος κινητήρας τους δεν ήταν πιεσμένος, εξου και τα 86 άλογα σε σύγκριση με τα 100 των υγρόψυκτων Yamaha...   Αρκετές σε υπηρεσία ή μέχρι και σήμερα, σίγουρα περισσότερες σε λειτουργική κατάσταση από τους λάτρεις τους, επισφραγίζουν το Status της GSX 750P ως την μοτοσυκλέτα-σήμα κατατεθέν των «Ζητάδων», 43 χρόνια μετά την ίδρυση της υπηρεσίας.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »