net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μπέρδεμα μεγάλο οι παροχές, και λεπτές πολύ οι ισορροπίες που προσπαθεί να κρατήσει / δημιουργήσει, η Dorna.

Νέοι κανονισμοί MotoGP 2016

Μετά τον πρώτο αγώνα του Πρωταθλήματος MotoGP 2015, που έγινε στο Κατάρ, η Επιτροπή των GP συνεδρίασε για να ξεκαθαρίσει την τελική μορφή των βασικών κανονισμών που θα διέπουν το άθλημα από το 2016.

 
Επειδή πολύς λόγος έχει γίνει σχετικά με τις παροχές που κάνει η Dorna προς συγκεκριμένους κατασκευαστές, μετά το εναρκτήριο GP της σεζόν δόθηκε στη δημοσιότητα η τελική απόφαση για τη μορφή αυτών των παροχών όπως θα ισχύσει του χρόνου

Συγκεκριμένα, για όλες τις μοτοσικλέτες των MotoGP του χρόνου ο γενικός κανονισμός θα προβλέπει τα παρακάτω:
  • Επτά κινητήρες ανά αναβάτη για ένα πρωτάθλημα μέχρι 20 αγώνες, με παγωμένες τεχνικές προδιαγραφές. Αυτό σημαίνει πως οι κατασκευαστές δε θα μπορούν να εξελίξουν τους κινητήρες τους κατά τη διάρκεια της σεζόν, με ότι έφεραν στην αρχή θα βγάλουν το πρωτάθλημα. 
  • Οι χωρητικότητες των ρεζερβουάρ θα είναι 22 λίτρα, δύο περισσότερα απ' ότι ισχύει φέτος. 
  • Το ελάχιστο επιτρεπτό βάρος των μοτοσικλετών ορίζεται στα 157 κιλά, ένα πιο κάτω από φέτος.
Περνάμε τώρα στο σύστημα των παροχών προς συγκεκριμένες ομάδες, το οποίο τελικώς θα ισχύσει και για το 2016. Οι παροχές αυτές περιλαμβάνουν 24 λίτρα καυσίμου, 12 κινητήρες ανά αναβάτη και ανά σεζόν, πρόσβαση στο μαλακό λάστιχο για τα χρονομετρημένα, ελεύθερη εξέλιξη του κινητήρα κατά τη διάρκεια της σεζόν και απεριόριστες δοκιμές με τους υπογεγραμμένους αναβάτες της ομάδας. Αποδέκτες αυτών μπορούν να είναι οι κατασκευαστές που δεν έχουν πάρει νίκη σε στεγνό αγώνα κατά τις σεζόν 2013, 2014 και 2015.

Καθορίζονται λοιπόν οι λεγόμενοι «Βαθμοί Παροχών» και οι οποίοι κατανέμονται ως εξής: Τρεις για κάθε νίκη, δύο για κάθε δεύτερη θέση και ένας για κάθε τρίτη. Για το 2015 όταν ένας κατασκευαστής συμπληρώνει τρεις βαθμούς παροχών χάνει το πλεονέκτημα των 24 λίτρων στο ρεζερβουάρ –όπως έγινε ήδη με τη Ducati μετά τον πρώτο αγώνα. Το επόμενο στάδιο που ισχύει φέτος, προβλέπει πως όταν φτάσει στις τρεις στεγνές νίκες, τότε χάνει το μαλακό ελαστικό της κατηγορίας Open και το δικαίωμα απεριόριστων δοκιμών. Ένας νέος κανονισμός που προστέθηκε με ισχύ από το 2016 προβλέπει πως όταν κάποιος κατασκευαστής συμπληρώσει έξι βαθμούς παροχών, ανεξαρτήτως στεγνού ή βρεγμένου αγώνα, τότε θα χάνει άμεσα το δικαίωμα απεριόριστων δοκιμών και θα εξαιρείται του συστήματος παροχών από την επόμενη σεζόν.

Στη συνέχεια περιγράφεται το πιο καυτό θέμα της εποχής στα Grand Prix, το ενιαίο λογισμικό της Dorna που υποχρεωτικά θα φέρουν όλες οι μοτοσικλέτες από του χρόνου. Η απόφαση εξηγεί πως οι ECU της επόμενης σεζόν θα βασίζονται στο software που χρησιμοποιεί φέτος η κατηγορία Open. Για να γίνει μια αλλαγή στον προγραμματισμό της ECU αυτής θα πρέπει να έχουν έρθει σε συμφωνία οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές, Ducati, Honda και Yamaha, οπότε η αλλαγή θα εγκριθεί από τη Dorna και το κόστος θα επιβαρύνει τους παραπάνω κατασκευαστές. Αντίστροφα, αν η Dorna επιθυμεί να προβεί σε τροποποίηση της ECU θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει την ομόφωνη έγκριση των τριών προαναφερθέντων εργοστασίων.

Η τελευταία ανακοίνωση της Επιτροπής των GP πάνω στις αλλαγές κανονισμών, αφορά τις κατηγορίες Moto2 και Moto3 για τη φετινή σεζόν. Συγκεκριμένα, όταν σε κάποιον αγώνα προκύπτει καθυστέρηση στην έναρξή του λόγω αλλαγής κλιματικών συνθηκών αφότου οι μοτοσικλέτες έχουν στηθεί στη σχάρα εκκίνησης, τότε η διάρκειά του θα συντομεύεται στα δύο τρίτα της αρχικά προβλεπόμενης. Αυτός ο κανονισμός απλώς εναρμονίζει τη διαδικασία με ότι συμβαίνει ούτως ή άλλως στην περίπτωση που ένας αγώνας διακοπεί και επανεκκινήσει, προφανώς διότι η τήρηση των χρονικών προγραμμάτων έχει άμεσες συνέπειες στην τηλεοπτική κάλυψη των αγώνων.

 

MOTOGP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ