Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
  • Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
  • Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
  • Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
  • Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα
  • Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα

Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30 χλμ/ω στα αστικά περιβάλλοντα

Στις προσθήκες που ενδέχεται να δούμε με το ψήφισμα του νέου Κ.Ο.Κ., περιλαμβάνεται η πρόταση μείωσης του ορίου ταχύτητας εντός αστικού περιβάλλοντος στα 30 χλμ/ω ανεξαιρέτως.

Λύση στο πρόβλημα ή μέσο αποφυγής της;

Στην ομιλία της κυρίας Χριστίνας Αλεξοπούλου, Υφυπουργού Μεταφορών, λίγο πριν τα εγκαίνια της Έκθεσης Μοτοσυκλέτας 2024 στο Metropolitan Expo, αναφέρθηκε πως στις νέες προσθήκες του Κ.Ο.Κ. προτείνεται η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ω εντός αστικού περιβάλλοντος και η ενίσχυση των ελέγχων τήρησής τους. Η απόφαση αυτή εξετάζεται, αφού σύμφωνα με έρευνες με μία μείωση του ορίου στα 50 χλμ/ω, τα θανατηφόρα ατυχήματα με μοτοσυκλέτες θα μειώνονταν κατά 20% ενώ με τον ορισμό του ορίου στα 30 χλμ/ω η μείωση αυτών θα άγγιζε το 80%. Παράλληλα, σημαντικό παράγοντα θα αποτελεί επίσης ο πιο αυστηρός έλεγχος τήρησης των ορίων αυτών, με τους παραβάτες να αντιμετωπίζουν οικονομικές και όχι μόνο κυρώσεις. Παραμένει να δούμε εάν με το ψήφισμα του νόμου θα ισχύει σε όλες τις αστικές οδούς το όριο των 30 χλμ/ω, το αν θα τοποθετηθούν κάμερες ελέγχου σε συγκεκριμένα σημεία ή και αστυνομικοί με ραντάρ μέτρησης ταχύτητας όπως επίσης και το αν θα μειωθούν τα όρια και σε λεωφόρους αντίστοιχα στα 50 χλμ/ω (π.χ. στην λεωφόρο Κηφισίας/Βασιλίσσης Σοφίας).

Πολλές φορές όμως, αιτία των θανατηφόρων ατυχημάτων εντός πόλεων αποτελεί η υπερβολική ταχύτητα, που ξεπερνάει σε πολλαπλάσιο τα όρια, η απροσεξία των οδηγών που παραβιάζουν κόκκινους σηματοδότες και πινακίδες ΣΤΟΠ, ή όταν αυτοί δεν παραχωρούν προτεραιότητα εκεί που πρέπει. Για αυτό λοιπόν, η ταχύτητα που ορίζουν τα όρια καθεαυτή, δεν είναι ο παράγοντας που οδηγεί στα θανατηφόρα ατυχήματα αλλά οι λάθος χειρισμοί των γύρω οδηγών όπως επίσης και των ίδιων των δικυκλιστών αφού στο 50% των ατυχημάτων που τους συμβαίνουν δεν εμπλέκονται άλλα οχήματα. Στα μισά ατυχήματα δικύκλων δηλαδή, οι αναβάτες πέφτουν από την μοτοσυκλέτα τους, είτε λόγω λάθος χειρισμού σε ολισθηρό οδόστρωμα, είτε σε φρένα πανικού είτε από την υπερβολική ταχύτητα. Όταν λοιπόν τα όρια δεν τηρούνται σε μεγάλο βαθμό και πολλοί οδηγοί κινούνται και με διπλάσια ταχύτητα από την επιτρεπτή, θα κρινόταν απαραίτητη η προσπάθεια επιβολής τους και όχι η περαιτέρω μείωσή τους. Ταυτόχρονα το "φτωχό" οδικό δίκτυο ευθύνεται επίσης σε μεγάλο βαθμό για πολλά από τα ατυχήματα που συμβαίνουν, με τον οδόστρωμα να έχει κακοτεχνίες σε πολλά σημεία (λακκούβες, φρεάτια), τον φωτισμό και την σήμανση σε πολλά σημεία να είναι ανεπαρκής, δέντρα και εμπόδια να κρύβουν φωτεινούς σηματοδότες και ταμπέλες αλλά και την ποιότητα της ασφάλτου να μειώνει κατά πολύ την πρόσφυση.   



Σε άλλα δεδομένα ερευνών, ο κύριος Αθανάσιος Τσιάνος, Πρόεδρος του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων, ανέφερε πως εάν το 95% των δικυκλιστών φορούσε κράνος τα θανατηφόρα ατυχήματά τους θα μειώνονταν κατά 50%, στο μισό δηλαδή! Ταυτόχρονα τα θανατηφόρα ατυχήματα με δικυκλιστές κρίνονται 9 με 30 φορές πιο πολλά σε σχέση με αυτά οδηγών αυτοκινήτων σε αντίστοιχες συνθήκες και το πλαίσιο 9 με 30 αναφέρεται διότι υπάρχουν πολλοί παράγοντες που το επηρεάζουν. Ένας προσεκτικός οδηγός δικύκλου που τηρεί τα όρια ταχύτητας και φοράει όλον το απαραίτητο εξοπλισμό, είναι ήδη 9 φορές πιο πιθανό να χάσει τη ζωή του σε ένα αντίστοιχο ατύχημα στην περίπτωση που οδηγούσε αυτοκίνητο, ενώ για τους οδηγούς που δεν φορούν εξοπλισμό και παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας η επικινδυνότητα εκτοξεύεται. Τα όρια λοιπόν θα πρέπει πρωτίστως να τηρούνται πριν οδηγηθούν σε μία ακόμα μείωση αλλά και να βελτιωθεί η οδηγική παιδεία των οδηγών, κάτι που δεν μπορεί να αποτελέσει άμεση λύση αλλά μακροχρόνια. Προς το παρόν οι οδηγοί φαίνεται να φοβούνται περισσότερο τις κλήσεις και την αφαίρεση των διπλωμάτων τους.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »