Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας την 10ετία της κρίσης (2010-2019)

Μια πολύ αναλυτική ματιά στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας, κατά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης. Πως προσαρμόστηκαν οι εταιρείες; Ποια μοντέλα επέλεξαν οι αναβάτες; Ποιο είναι το μέλλον που έρχεται;

Aρθρο του Μιχάλη Μάρκου, MBA 
Διευθυντικό Στέλεχος-Σύμβουλος Επιχειρήσεων
& Καθηγητής Διοίκησης Επιχειρήσεων/Marketing



Στη τελευταία χρονιά της δεκαετίας που μας πέρασε (2010-2019), η ελληνική αγορά καινούργιων μοτοσυκλετών/δικύκλων έκλεισε στις 38.230 μονάδες, επίδοση βελτιωμένη κατά 14,5% σε σχέση με την αντίστοιχη του 2018 (33.378 ταξινομήσεις). Αυτή είναι η 2η συνεχόμενη χρονιά με θετικό πρόσημο στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας/δικύκλου από το ιστορικό χαμηλό των 28.852 πωλήσεων το 2017.
 
Τα scooter είχαν πάλι την μερίδα του λέοντος με μερίδιο 61,6% επί του συνόλου, τα παπιά πέτυχαν ποσοστό 23,4% και τέλος οι μοτοσυκλέτες είχαν ποσοστό 14,4%. Στα αξιοπρόσεκτα της χρονιάς είναι ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, μια κινέζικη μοτοσυκλέτα (το Τ310 της Daytona) αναδείχτηκε πρώτη σε πωλήσεις, έχοντας 15 μόλις παραπάνω ταξινομήσεις από το 2ο (του κυρίαρχου της κατηγορίας τα προηγούμενα χρόνια, Honda CB 500X).
 
Τέλος, αξιοσημείωτο είναι ότι οι 6 πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις το 2019, κατέχουν το 84,3% ολόκληρης της αγοράς, αφήνοντας ένα ελάχιστο μερίδιο αγοράς (15,7%) στις υπόλοιπες εταιρίες (με μόλις 4 εταιρείες, να ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο του 1.0% στα μερίδια τους).

Πώς έκλεισε η αγορά το 2019

Το 2019, η αγορά έκλεισε στις 38.230 μονάδες (αύξηση +14,54 %) και η πρώτη εταιρεία σε πωλήσεις, αναδείχθηκε για μία ακόμη χρονιά η SYM με 8.762 μονάδες (αυξάνοντας τις πωλήσεις της κατά +22,55% σε σχέση με το 2018), ενώ ακολουθούν η Honda με 6.198 μονάδες (αύξηση +10,78% σε σχέση με το 2018), η Piaggio με 5.847 μονάδες (αύξηση +6,10% σε σχέση με το 2018). Στην 4η θέση βρίσκεται η Yamaha με 4.600 μονάδες (αύξηση +25,27% σε σχέση με το 2018), στην 5η θέση βρίσκεται η Daytona με 4.510 μονάδες (αύξηση +11,80% σε σχέση με το 2018), στην 6η θέση βρίσκεται η Kymco με 2.350 μονάδες (αύξηση +26,89 % σε σχέση με το 2018), ενώ ακολουθεί στην 7η θέση, η Vespa (με 753 μονάδες και αύξηση +11,23%). Στην 8η θέση βρίσκεται η BMW (με 733 μονάδες και αύξηση +9,90%), ενώ η 9η Keeway, κατάφερε τη μεγαλύτερη αύξηση +42,71% (μέσα στο τοπ 10) σε σχέση με το 2018, πραγματοποιώντας 695 ταξινομήσεις. Την δεκάδα, συμπληρώνει η Suzuki, με 536 ταξινομήσεις (αύξηση +24,07 % σε σχέση με το 2018).
 
Πίνακας 1. Top-10 Εταιρειών σε Ταξινομήσεις στην Ελληνική Αγορά για το 2019
 
Α/Α ΜΑΡΚΑ ΜΟΝΑΔΕΣ ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ  Δ % (2019 vs 2018)
1 SYM 8.762 22,90% 22,55%
2 HONDA 6.198 16,20% 10,78%
3 PIAGGIO 5.847 15,30% 6,10%
4 YAMAHA 4.600 12,00% 25,27%
5 DAYTONA 4.510 11,80% 11,80%
6 KYMCO 2.350 6,10% 26,89%
7 VESPA 753 2,00% 11,23%
8 BMW 733 1,90% 9,90%
9 KEEWAY 695 1,80% 42,71%
10 SUZUKI 536 1,40% 24,07%


Πίνακας 2. Τα Πρώτα 10 Μοντέλα Δικύκλων σε Ταξινομήσεις στην Ελληνική Αγορά για το 2019
 
Α/Α ΜΟΝΤΕΛΑ ΜΟΝΑΔΕΣ
1. PIAGGIO BEVERLY 300 2.526
2. SYM SYMPHONY ST 200i 2.177
3. YAMAHA CRYPTON S 115 1.761
4. DAYTONA DY 125 RS 1.722
5. HONDA ASTREA GRAND 110 1.051
6. PIAGGIO MEDLEY 150 1.034
7. SYM CITYCOM S.300i 1.004
8. PIAGGIO LIBERTY 125 933
9. SYM VF 185 904
10. PIAGGIO BEVERLY 350 809

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ