LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Ραντάρ ταχύτητας: Χιλιάδες πρόστιμα πάνε για ακύρωση στην Ιταλία

Διαβάστηκε από 13.962 αναγνώστες (02/10/2025)
Ένα θέμα που είναι καυτό και για την Ελλάδα απασχολεί την Ιταλία και έχει ξεσηκώσει τον κόσμο. Ο λόγος για τα ραντάρ ταχύτητας που όπως υποστηρίζουν οι Ιταλοί επί χρόνια ρίχνουν πρόστιμα χωρίς να έχου

Ένα θέμα που είναι καυτό και για την Ελλάδα απασχολεί την Ιταλία και έχει ξεσηκώσει τον κόσμο. Ο λόγος για τα ραντάρ ταχύτητας που όπως υποστηρίζουν οι Ιταλοί επί χρόνια ρίχνουν πρόστιμα χωρίς να έχουν ελεγχθεί για την αξιοπιστία αλλά και για την ποιότητα τους. Το αποτέλεσμα είναι έσοδα δισεκατομμυρίων από ραντάρ χαμηλής ποιότητας.

Από 30 Νοεμβρίου εκτός λειτουργίας όσα δεν είναι γραμμένα στη πλατφόρμα.
Η κλήση είναι έγκυρη μόνο αν έχει πάρει πιστοποίηση το ραντάρ.
Έσοδα δισεκατομμυρίων από ραντάρ χαμηλής ποιότητας.
11.000 ραντάρ και δουλεύουν λιγότερο από 7.000.

mototriti Team

Από 30 Νοεμβρίου εκτός λειτουργίας όσα δεν είναι γραμμένα στη πλατφόρμα

Ένα θέμα που είναι καυτό και για την Ελλάδα απασχολεί την Ιταλία και έχει ξεσηκώσει τον κόσμο. Ο λόγος για τα ραντάρ ταχύτητας που όπως υποστηρίζουν οι Ιταλοί επί χρόνια ρίχνουν πρόστιμα χωρίς να έχουν ελεγχθεί για την αξιοπιστία αλλά και ότι η ποιότητα τους είναι χαμηλή. Το αποτέλεσμα είναι έσοδα δισεκατομμυρίων από ραντάρ χαμηλής ποιότητας.

Από τις 30 Νοεμβρίου ξεκινά μια νέα εποχή για τα ραντάρ ταχύτητας στην Ιταλία. Όσα δεν έχουν καταχωρηθεί στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου Μεταφορών θα σταματήσουν να χρησιμοποιούνται, σηματοδοτώντας την πρώτη εθνική απογραφή. Στόχος είναι η πλήρης καταγραφή όλων των συσκευών που βρίσκονται σε δρόμους της χώρας, ώστε να μπει τάξη σε ένα σύστημα που επί χρόνια θεωρείται «σκοτεινό». Δήμοι, περιφέρειες, Τροχαία και Καραμπινιέροι έχουν 60 ημέρες για να συμπληρώσουν τα απαραίτητα δεδομένα.
 

Η κλήση είναι έγκυρη μόνο αν έχει πάρει πιστοποίηση το ραντάρ

Το μεγαλύτερο ζήτημα παραμένει η νομιμότητα των προστίμων. Το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε πως μια κλήση είναι έγκυρη μόνο εάν η συσκευή είναι ταυτόχρονα εγκεκριμένη και πιστοποιημένη. Όμως στην Ιταλία, εδώ και δεκαετίες, τα ραντάρ λαμβάνουν απλώς μια γενική έγκριση, χωρίς πραγματική διαδικασία πιστοποίησης. Το αποτέλεσμα; Χιλιάδες πρόστιμα μπορούν να ακυρωθούν με ένσταση, ακόμη και η αφαίρεση βαθμών από το δίπλωμα να θεωρηθεί άκυρη. Πρόκειται για ένα νομικό κενό που «τρέχει» από το 1993 και τώρα βγαίνει ξανά στην επιφάνεια.
 

Έσοδα δισεκατομμυρίων από ραντάρ χαμηλής ποιότητας.

Οι δήμοι αντλούν κάθε χρόνο περίπου 1,5 δισ. ευρώ από κλήσεις για υπερβολική ταχύτητα. Ωστόσο, δεν λείπουν οι κατηγορίες ότι χρησιμοποιούνται συχνά ραντάρ «χαμηλής ποιότητας» με μοναδικό στόχο την αύξηση εσόδων. Η κατάσταση έχει οδηγήσει σε ένα ρυθμιστικό χάος, με τους πολίτες να μην γνωρίζουν αν το πρόστιμο που λαμβάνουν είναι πράγματι έγκυρο και τους δήμους να απειλούνται με απώλεια τεράστιων ποσών από πιθανές ακυρώσεις.
 

11.000 ραντάρ και δουλεύουν λιγότερο από 7.000

Η απογραφή φιλοδοξεί να ρίξει φως και στον πραγματικό αριθμό λειτουργικών ραντάρ. Υπολογίζεται ότι στην Ιταλία έχουν εγκατασταθεί περίπου 11.000 συσκευές, αλλά λιγότερες από 7.000 είναι όντως ενεργές. Αυτή η απόκλιση δείχνει πόσο αναγκαία είναι η καταγραφή: μόνο έτσι θα ξεχωρίσουν τα ραντάρ που λειτουργούν κανονικά από τα ανενεργά ή παρωχημένα. Κι όλα αυτά σε μια χώρα όπου το 10% των ραντάρ παγκοσμίως βρίσκεται ήδη εγκατεστημένο!
 

ESF
ANORAK