Κατατέθηκε ο νέος Κ.Ο.Κ: Kάμερες & πρόστιμα έως 8.000 ευρώ

Σε τροχιά θεσμοθέτησης μπαίνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με αυστηρές προβλέψεις για τροχαίες παραβάσεις, αυξημένα πρόστιμα και την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων για την άμεση ειδοποίηση των παραβ

Σε τροχιά θεσμοθέτησης μπαίνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με αυστηρές προβλέψεις για τροχαίες παραβάσεις, αυξημένα πρόστιμα και την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων για την άμεση ειδοποίηση των παραβατών

Αποστολή κλήσεων μέσω gov.gr με κάμερες από τον Σεπτέμβριο
2000 ευρώ για κινητό και πρόστιμο πλέον στον συνεπιβάτη χωρίς κράνος
30 χλμ/ώρα όριο μέσα στην πόλη και 140χλμ/ώρα σε εθνικές
10 χρόνια φυλάκιση χωρίς αναστολή για δυστυχήματα

Αποστολή κλήσεων μέσω gov.gr με κάμερες από τον Σεπτέμβριο

Σε τροχιά θεσμοθέτησης μπαίνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, με αυστηρές προβλέψεις για τροχαίες παραβάσεις, αυξημένα πρόστιμα και την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων για την άμεση ειδοποίηση των παραβατών. Το σχέδιο νόμου έχει ήδη κατατεθεί στη Βουλή και από σήμερα ξεκινά η επεξεργασία του από την αρμόδια επιτροπή.
Η πιο άμεση αλλαγή αφορά στην εφαρμογή συστήματος αποστολής κλήσεων μέσω του gov.gr, αξιοποιώντας τις κάμερες ασφαλείας που θα τεθούν σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο στην Αττική. Όταν καταγράφεται παράβαση, ο οδηγός θα ειδοποιείται ψηφιακά και θα καλείται να πληρώσει το πρόστιμο ή, αναλόγως του παραπτώματος, να παραδώσει δίπλωμα, άδεια ή πινακίδες.
 

2000 ευρώ για κινητό και πρόστιμο πλέον στον συνεπιβάτη χωρίς κράνος

Το νέο πλαίσιο είναι ιδιαίτερα αυστηρό απέναντι στη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Η πρώτη παράβαση επιφέρει πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 30 ημέρες. Αν ο οδηγός υποπέσει ξανά στην ίδια παράβαση, το πρόστιμο αυξάνεται στα 1.000 ευρώ και η στέρηση διπλώματος φτάνει τους 6 μήνες. Στην τρίτη υποτροπή, το πρόστιμο αγγίζει τα 2.000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος διαρκεί έναν ολόκληρο χρόνο.
Για πρώτη φορά προβλέπεται πρόστιμο και για συνεπιβάτες σε δίκυκλα που δεν φορούν κράνος. Μέχρι σήμερα, υπεύθυνος ήταν αποκλειστικά ο οδηγός. Πλέον, και ο συνεπιβάτης τιμωρείται με πρόστιμο αν αγνοεί το βασικό αυτό μέτρο ασφαλείας.
 

30 χλμ/ώρα όριο μέσα στην πόλη και 140χλμ/ώρα σε εθνικές

Αναδιάρθρωση φέρνει ο νέος ΚΟΚ και στα όρια ταχύτητας. Σε στενούς δρόμους κατοικημένων περιοχών, το ανώτατο όριο ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα. Σε βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα, παραμένει στα 50 χλμ./ώρα. Αντίθετα, στους αυτοκινητόδρομους, το όριο ανεβαίνει στα 140 χλμ./ώρα, μετά από διαβούλευση και λόγω της πτώσης των θανατηφόρων τροχαίων.
Όσον αφορά τις λεγόμενες «κόντρες», τα πρόστιμα εκτοξεύονται. Στην πρώτη παράβαση για συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, το πρόστιμο είναι 2.000 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση διπλώματος για έναν χρόνο. Αν υπάρξει δεύτερη φορά, το ποσό διπλασιάζεται (4.000 ευρώ) και η ποινή φτάνει τα 2 έτη. Στην τρίτη υποτροπή, το πρόστιμο εκτοξεύεται στα 8.000 ευρώ και η αφαίρεση διπλώματος ισχύει για τέσσερα χρόνια.
 

10 χρόνια φυλάκιση χωρίς αναστολή για δυστυχήματα

Η μεγαλύτερη τομή όμως έρχεται στην ποινική μεταχείριση θανατηφόρων τροχαίων. Ο νέος ΚΟΚ συνδέεται με τον Ποινικό Κώδικα και προβλέπει κάθειρξη έως και 10 ετών, χωρίς αναστολή, για οδηγούς που προκαλούν δυστυχήματα υπό την επήρεια αλκοόλ ή με υπερβολική ταχύτητα.
Τέλος, στο ίδιο νομοσχέδιο διευκρινίζεται πως τα ταξί δεν θα επιτρέπεται πλέον να κυκλοφορούν στις λεωφορειολωρίδες, με εξαίρεση εκείνα που είναι ηλεκτρικά ή μεταφέρουν άτομα με αναπηρία. Στόχος είναι η απρόσκοπτη κίνηση των δημόσιων συγκοινωνιών, ειδικά στα κέντρα των πόλεων.
 

ANORAK
EMW