Honda Z100 Monkey: Ξέρατε ότι όλα ξεκίνησαν από ένα λούνα παρκ 60 χρόνια πριν;

Honda Monkey : «εμένα με έφτιαξαν για να γελάς»
2 Φωτογραφίες »

Honda Monkey : «εμένα με έφτιαξαν για να γελάς»

Η πρώτη εμφάνιση του Monkey στο πάρκο Tama Tech
Η Honda πήρε έμπνευση από τη χαρά του κόσμου και δώρισε 10.000 μηχανάκια
Το Tama Tech έσβησε αλλά το Monkey πλέον είχε μπει στις καρδιές του κόσμου
Γιατί τα χαμόγελα και οι ιδέες δεν μπαίνουν σε απόσυρση

HONDA: Spring Offer Astrea Grand & Supra X με όφελος έως 160ε.

Η πρώτη εμφάνιση του Monkey στο πάρκο Tama Tech

Στην άκρη του Τόκιο, εκεί που η πόλη αρχίζει να λιώνει μέσα σε πάρκα και χαμόγελα, η Honda έστησε το 1961 ένα μικρό βασίλειο. Το έλεγαν Tama Tech. Κάτι σαν Disneyland με καύσιμο αντί για ζάχαρη. Κι εκεί, ανάμεσα σε μικρά καρτ, μοτέρ που σφύριζαν και αέρα γεμάτο βενζίνη, γεννήθηκε κάτι που έμελλε να γίνει θρύλος — και δεν το ήξερε κανείς ακόμα.

Η Z100 ήταν απλή. Ένας κινητήρας Super Cub 49cc, πάνω σε σκελετό-παιχνίδι. Τροχοί 5 ιντσών, φαρδιά λάστιχα σαν γόβες ΅60s, και ένα πλαίσιο που έμοιαζε να λέει «εμένα με έφτιαξαν για να γελάς». Προοριζόταν για παιδιά. Αλλά όταν ανέβηκε ο πρώτος ενήλικας, όλο το πάρκο πάγωσε για λίγο — και μετά ξέσπασε σε γέλια.

Χέρια έξω, γόνατα ψηλά, πλάτη καμπουριασμένη. Έμοιαζε με μαϊμού σε παράσταση. Και κάπως έτσι, γεννήθηκε το Monkey. Ένα παρατσούκλι που χαράχτηκε στις καρδιές μας κατευθείαν.

Η Honda πήρε έμπνευση από τη χαρά του κόσμου και δώρισε 10.000 μηχανάκια

Η Honda δεν ήταν κουφή. Είδε τα βλέμματα, άκουσε τα γέλια και μύρισε την ευκαιρία. Το 1964 ήρθε το CZ100, λίγο πιο <<κανονικό>> αλλά εξίσου χαριτωμένο. Έπειτα το Z50M του ΅67, που δίπλωνε και χωρούσε παντού — σαν να κουβαλούσες τη χαρά σε σακίδιο. Τριτάχυτο, με αυτόματο συμπλέκτη, σήκωσε την Ευρώπη στο πόδι.

Και το 1968, οι Αμερικάνοι γνώρισαν το Monkey μέσα από το Z50A — το Mini Trail. Δίχρωμο ρεζερβουάρ, χρώμιο, τροχοί 8 ιντσών και μπροστινή ανάρτηση. Χωρίς φώτα στην αρχή, γιατί τα φώτα δεν ήταν ποτέ το νόημα. Το νόημα της ήταν η φυγή. Μικρή φυγή, μεγάλη ψυχή.

Αυτό που ξεκίνησε σαν αστείο σε θεματικό πάρκο, εξελίχθηκε σε κάτι πιο μεγάλο. Σε κάτι που μπαμπάδες, μανάδες και παιδιά οδηγούσαν παρέα τα σαββατοκύριακα. Η YMCA είδε στο Monkey μια λύση για τη νεανική παραβατικότητα: δώσε στα παιδιά τροχούς, μάθε τους να οδηγούν με κανόνες, κι αυτοί θα διαλέξουν τη διαδρομή αντί για τον τοίχο. Η Honda το πίστεψε — και δώρισε χιλιάδες Mini Trails. Το 1970, προσέφερε 10.000 μηχανάκια σε όλη τη χώρα.

Τι άλλο μπορεί να κάνει μια μοτοσυκλέτα;

Το Tama Tech έσβησε αλλά το Monkey πλέον είχε μπει στις καρδιές του κόσμου

Το Tama Tech έκλεισε το 2009, κουρασμένο και άδειο. Από το ένα εκατομμύριο επισκέπτες του 2002, κατέληξε στους 620.000. Αλλά το Monkey είχε ήδη φύγει. Δεν χρειαζόταν πια τρενάκι — είχε αποκτήσει φτερά.

Το ZB50 του 1988 έφερε σπορ αύρα, αλουμινένιο πλαίσιο και εξάτμιση που σήκωνε το βλέμμα. Δεν έζησε πολύ. Το κόστος ήταν ψηλό, το χαμόγελο όχι τόσο φτηνό πλέον.

Και το 2017, το κλασικό Monkey έσβησε. Ή έτσι νόμιζαν όλοι.

Γιατί τα χαμόγελα και οι ιδέες δεν μπαίνουν σε απόσυρση

Το πνεύμα του Monkey έμεινε. Στο Honda Grom (MSX125), με περισσότερους ίππους και λιγότερη παιδικότητα. Αλλά και στη νέα Honda Monkey, που το 2021 επέστρεψε με τεχνικά χαρακτηριστικά δανεισμένα από το Grom, αλλά με ψυχή από άλλο κόσμο.
Γιατί ναι, τα παιδιά που γελούσαν στο πάρκο μεγάλωσαν. Αλλά κάτι τους έμεινε. Μια ανάγκη για απόδραση, χωρίς GPS. Ένα μηχανάκι που δεν μετριέται με specs. Ένα ροκ μηχανάκι, που δεν σε πάει απλώς κάπου — σε πάει αλλιώς.
Και όσο υπάρχουν τέτοιες μηχανές, θα υπάρχουν και λόγοι να οδηγάμε — όχι γιατί πρέπει, αλλά γιατί θέλουμε να νιώσουμε ξανά παιδιά.
 
 

BEST BUY
BEST BUY