Είναι συζήτησης άξιο, το γεγονός ότι παρά το ότι η νέα γενιά του Fireblade της Honda δεν έχει κλείσει ακόμα ούτε διετία σε κυκλοφορία, διαρροές τεχνικών σχεδίων σε διεθνές επίπεδο μας δείχνουν ότι η επόμενη μεγάλη ανανέωση είναι στα σκαριά.
Σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων αρκετά διαφορετικό από το VTEC!
Μια κάτοψη της κεφαλής: Προσέξτε ότι κάθε τετράδα εκκέντρων έχει μηχανισμό μετακίνησης κατά μήκος του εκκεντροφόρου, ώστε να γίνεται η αλλαγή του προφίλ.
Στα σχέδια για το νέο Fireblade που εμφανίστηκαν, «μπαμ» κάνει η εμφάνιση του συστήματος μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων το οποίο διαφέρει εμφατικά, από το VTEC. Μάλιστα, θυμίζει περισσότερο το «Shiftcam» της BMW, αφού φαίνεται ξεκάθαρα η χρήση δύο προφίλ εκκέντρων στον εκκεντροφόρο, αλλά και σύστημα με πείρους για την αλλαγή από το ένα στο άλλο. Σύμφωνα με την πατέντα, η εναλλαγή θα γίνεται υδραυλικά, με την ίδια την πίεση του λαδιού του κινητήρα και μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα, ενώ το σύστημα θα αλλάζει τον χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής αλλά και εξαγωγής. Προφανώς, στόχος αυτού του συστήματος είναι η εξασφάλιση του επιθυμητού επιπέδου ρύπων, αλλά και απόδοσης του μοτέρ, κάτι απαραίτητο για superbike.
Το νεωτεριστικό ψυγείο που προτείνει η Honda: Η μορφολογική διαφορά σε σχέση με τα υπάρχοντα σχέδια είναι εμφανής!
Νέα ψυγεία «εξωγήινου» σχήματος!
Τα ψυγεία των μοτοσυκλετών γενικά διαφέρουν ελάχιστα σε σχήμα μεταξύ τους, μιας και η δουλειά που κάνουν σε οποιοδήποτε δίκυκλο είναι πρακτικά η ίδια… Φαίνεται πως η Honda θέλει να δοκιμάσει κάτι νέο και σε αυτή την κατεύθυνση, αφού οι νέες πατέντες εμφανίζουν ένα καινούργιο ψυγείο, με σχεδίαση που ξεφεύγει εμφατικά από την πεπατημένη. Οι λεπτές «φέτες» του έχουν αντικατασταθεί από μεγάλου μεγέθους κανάλια κυκλοφορίας του νερού, ενώ το σχήμα του θα επιτρέπει την τοποθέτηση του όσο πιο κοντά στον τροχό γίνεται. Το μεγάλο πάχος του ψυγείου σε σχέση με τις «συμβατικές» σχεδιάσεις είναι επίσης προφανές, κάτι που πιθανόν θα σημάνει ένα μικρότερο μέγεθος και βάρος για το νέο εξάρτημα. Η Honda όμως δεν σταματά εκεί, καθώς οι πατέντες εμφανίζουν και ένα ακόμα ψυγείο… κυκλικού σχήματος! Προφανώς, η εταιρεία έχει προβλέψει την χρήση του σε συνδυασμό με ανεμιστήρα, σε μια τεχνική λύση που θυμίζει ψήκτρες υπολογιστών.
Και εδώ το κυκλικό ψυγείο, μια ακόμα λεπτομέρεια της ίδιας πατέντας.
Προφανώς, μιλάμε για θεωρητικές εφαρμογές της τεχνολογίας μέχρι τώρα, αφού δεν υπάρχει καμία επιπρόσθετη πληροφορία, για το αν και πότε τα σχέδια αυτά της Honda θα γίνουν πραγματικότητα. Ωστόσο, η εργασία της εταιρείας στην περαιτέρω εξέλιξη των μοντέλων επιδόσεων με ΜΕΚ, είναι εμφανής.