Ασφάλεια… αυτοκινήτου, αλλά με τι αντίτιμο; Η Honda πιστεύει ακόμα στους αερόσακους στα δίκυκλα και σχέδια από πατέντες της το φανερώνουν. Πιστεύετε ότι θα αυξηθεί η ασφάλεια με αυτό τον τρόπο;
Το 2006, η Honda υπήρξε η πρώτη εταιρεία μοτοσυκλετών που παρουσίασε τεχνολογία αερόσακου, μελετώντας τα οφέλη της τεχνολογίας στην παθητική ασφάλεια του αναβάτη. Η μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιήθηκε τότε, για να φιλοξενήσει την νέα τεχνολογία, ήταν μία Goldwing, όμως είναι σαφές ότι η εταιρεία θέλει να διευρύνει την χρήση μιας τέτοιας τεχνολογίας και στα μοντέλα ευρείας χρήσης.
Τις τελευταίες ώρες, διεθνή μέσα αποκάλυψαν σχέδια από πατέντα, στην οποία εμφανίζεται η γνώριμη μορφή του PCX, με την χρήση ενός αερόσακου στο μπροστά μέρος. Τα σχέδια εμφανίζουν την τοποθέτηση του συστήματος αερόσακου σε διαφορετικές θέσεις στο εμπρός μέρος: Για παράδειγμα, μπροστά από το τιμόνι στην περιοχή που φιλοξενούνται τα όργανα, αλλά και απευθείας πάνω στο τιμόνι. Ο αερόσακος φαίνεται ότι θα ανοίγει προς τα πάνω, έτσι ώστε σε περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, να περιορίσει την ταχύτητα του αναβάτη, για τον περιορισμό των τραυματισμών του.
Λεπτομέρεια από τον τρόπο που ανοίγει ο αερόσακος.
Σύμφωνα με την ίδια την Honda, μετά από έρευνες που είχε πραγματοποιήσει, το 68% των ατυχημάτων που προκαλούν τραυματισμό αναβάτη δικύκλου είναι μετωπικές συγκρούσεις. Για τον λόγο αυτό, ένας αερόσακος που περιορίζει την προς τα εμπρός κίνηση του αναβάτη σε περίπτωση ατυχήματος, θα μπορούσε να είναι σημαντικός στην αύξηση της ασφάλειας ακριβώς την κρίσιμη στιγμή. Πως θα σας φαινόταν μια ευρεία υιοθέτηση τέτοιων συστημάτων;