Ducati Streetfighter E: Το ηλεκτρικό θηρίο ετοιμάζεται για παραγωγή

Αυτό θα μπορούσε να είναι το τελικό του look – Το ηλεκτρικό Streetfighter της Ducati βασίζεται οπτικά στο V2. Δεν υπάρχουν ακόμη επίσημες φωτογραφίες, γιΆ αυτό και χρησιμοποιήθηκε μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης.
Από την MotoE στους δρόμους - η Ducati κινείται ηλεκτρικά
Οπτικά Streetfighter, μηχανικά MotoE – ένα πρωτότυπο που υπόσχεται
150 ίπποι με 800V και βάρος περίπου 220 κιλά
Από την πίστα στο εργοστάσιο – αλλά όχι ακόμα στην αγορά
Από την MotoE στους δρόμους - η Ducati κινείται ηλεκτρικά
Η Ducati Streetfighter E δεν είναι πια φήμη. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό streetfighter μοντέλο που βρίσκεται ήδη σε φάση δοκιμών, με άμεση τεχνολογική καταγωγή από το αγωνιστικό MotoE V21L. Αν και η εταιρεία δεν έχει ακόμη ανακοινώσει επίσημα την ημερομηνία παραγωγής, η πορεία ανάπτυξης του μοντέλου δείχνει ξεκάθαρα πως η Ducati προετοιμάζεται σοβαρά για την είσοδό της στην ηλεκτροκίνηση με όρους επιδόσεων.
Η ιταλική εταιρεία αποτελεί αποκλειστικό προμηθευτή της σειράς MotoE από το 2023, και μέσα από αυτή τη συμμετοχή έχει αποκτήσει τεράστια τεχνογνωσία στον τομέα των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών υψηλών επιδόσεων. Στόχος της δεν είναι μόνο η τεχνική εξέλιξη, αλλά και η δημιουργία ενός προϊόντος που θα διατηρεί τη φιλοσοφία Ducati — πάθος, απόδοση και τεχνολογία αιχμής.
Οπτικά Streetfighter, μηχανικά MotoE – ένα πρωτότυπο που υπόσχεται
Τα πρώτα πρωτότυπα της Ducati Streetfighter E βασίζονται εμφανώς στο Streetfighter V2, με επιθετική naked σχεδίαση και χαρακτηριστική εμπρός μάσκα. Ωστόσο, κάτω από τα πλαστικά, η μοτοσυκλέτα δανείζεται στοιχεία απευθείας από την αγωνιστική V21L. Το πλαίσιο, οι αναρτήσεις Οhlins, τα φρένα Brembo και η διάταξη της μπαταρίας ακολουθούν τη λογική της πίστας. Η ίδια η μπαταρία, σύμφωνα με τον υπεύθυνο ηλεκτροκίνησης της Ducati, έχει σχεδιαστεί με «περίεργο» σχήμα για να γεμίσει το κενό που αφήνει η απουσία ρεζερβουάρ και θερμικού κινητήρα, χωρίς να θυσιάζει την κατανομή βάρους.
Το σύστημα μετάδοσης και ο ηλεκτροκινητήρας έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μειωθεί το πλάτος στο πίσω μέρος, ενώ το ψαλίδι της V21L έχει αντικατασταθεί για να είναι πιο κοντά στη λογική παραγωγής. Στη δεύτερη γενιά του πρωτοτύπου, έχει γίνει επίσης χρήση λιγότερου carbon, ώστε να κρατηθεί υπό έλεγχο το κόστος παραγωγής.
150 ίπποι με 800V και βάρος περίπου 220 κιλά
Η Streetfighter E αναμένεται να αποδίδει περίπου 150 ίππους και 140 Nm ροπής, με ηλεκτρικό σύστημα 800V – αριθμοί που βρίσκονται πολύ κοντά στην αγωνιστική της καταγωγή. Το πλαίσιο διατηρεί τον ρόλο της μπαταρίας ως ενεργό, φέρουσα μονάδα, ενώ τα περισσότερα μηχανικά μέρη προέρχονται από υπάρχοντα μοντέλα της Ducati.
Το βάρος του νέου πρωτοτύπου φτάνει περίπου τα 220 κιλά, σημαντικά λιγότερο από το προηγούμενο όριο των 225 κιλών του αγωνιστικού. Η μείωση αυτή επιτεύχθηκε μέσω μιας ελαφρύτερης και πιο πυκνής ενεργειακά μπαταρίας, που επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους και σε άλλα σημεία της κατασκευής.
Η εξέλιξη είναι ραγδαία: μόλις πέντε χρόνια πριν, παρόμοιο ηλεκτρικό πρωτότυπο της BMW ζύγιζε σχεδόν 300 κιλά, δείχνοντας πόσο έχει προχωρήσει η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης στις μοτοσυκλέτες.
Από την πίστα στο εργοστάσιο – αλλά όχι ακόμα στην αγορά
Παρότι το concept της Ducati Streetfighter E έχει φτάσει σε ώριμο στάδιο, η εμπορική του πορεία δεν έχει ακόμη ξεκινήσει. Για να μπει σε παραγωγή, θα χρειαστούν νέες γραμμές σε Ιταλία και Ταϊλάνδη, όπου κατασκευάζεται ήδη το 40% της ετήσιας παραγωγής της εταιρείας. Όμως, προς το παρόν, η Ducati δεν έχει ανακοινώσει χρονοδιάγραμμα.
Ούτε και οι ανταγωνιστές βιάζονται. Ο CEO της BMW Motorrad δήλωσε πρόσφατα ότι δεν βλέπει ηλεκτρικό roadster της BMW στην αγορά πριν το 2027, επικαλούμενος τη χαμηλή ζήτηση. Παράλληλα, η έλλειψη νομοθεσίας για τις εκπομπές CO₂ σε μοτοσυκλέτες αποθαρρύνει επενδύσεις – σε αντίθεση με ό,τι ισχύει για τα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η Ducati είναι σαφές ότι ετοιμάζεται. Και όταν η στιγμή φτάσει, θα μπορεί να πει ότι η ηλεκτρική της μοτοσυκλέτα γεννήθηκε στην πίστα.