Διήθηση: Πρέπει επιτέλους να γίνει νόμιμη;

Διήθηση: Πρέπει επιτέλους να γίνει νόμιμη;

Η «διήθηση», όπως λέγεται με μια λέξη η πρακτική της κίνησης των μοτοσυκλετών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, παραμένει εκτός νόμου, ενώ πρακτικά η «ανοχή» την κρατά ζωντανή. Μήπως όμως ήρθε η ώρα για την νομιμοποίηση της;

Η Ελλάδα είναι η χώρα με τις περισσότερες μοτοσυκλέτες ανά 1.000 κατοίκους, σε όλη την Ευρώπη – 160 στους 1000, την ώρα που ο μέσος όρος είναι 67. Τα οφέλη της μετακίνησης με δίκυκλο, σε μια πόλη σαν την Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη, είναι προφανή και ειδικά στις ώρες αιχμής. Κι όμως, η «διήθηση», όπως λέγεται με μια λέξη η πρακτική της κίνησης των μοτοσυκλετών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, παραμένει εκτός νόμου, ενώ πρακτικά η «ανοχή» την κρατά ζωντανή. Μήπως όμως ήρθε η ώρα για την νομιμοποίηση της;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


2 χιλιάδες χλμ. μεγαλύτερη κίνηση στην Αττική αν οδηγούσαν πίσω από τα αυτοκίνητα
Ή κοινώς, μέχρι την Ορεστιάδα και πίσω! Η κίνηση στην Αθήνα είναι… ανυπόφορη ούτως ή άλλως, φανταστείτε τώρα και οι μοτοσυκλέτες να έπαιρναν τον χώρο ενός αυτοκινήτου. Σύμφωνα με έρευνες, το μποτιλιάρισμα θα αυξανόταν κατά 2.000 χιλιόμετρα και θα οδηγούσε ακόμα 62.500 κύκλους αναμονής στα φανάρια! Μόνο στην Αθήνα, κυκλοφορούν 1 εκατομμύριο (!) μοτοσυκλέτες, φανταστείτε λοιπόν οι αναβάτες να μην έκαναν διήθηση, μέχρι που θα έφταναν οι ουρές. Έρευνα στο Βέλγιο έδειξε πως ότι ανά 8 μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν ανάμεσα στα αυτοκίνητα, οι οδηγοί «γλιτώνουν» ένα φανάρι.
 
Γαλλία: Αύξηση 12% στα ατυχήματα με την διήθηση νόμιμη
Όπως γράφαμε και πριν κάποιους μήνες, η Γαλλία ολοκλήρωσε μια έρευνα 5ετούς διαρκείας, κατά την οποία έκανε την διήθηση νόμιμη μελετώντας τα αποτελέσματα στην οδηγική πραγματικότητα. Δυσάρεστο είναι το γεγονός, ότι καταγράφηκε 12% αύξηση ατυχημάτων με δίκυκλα κατά αυτό το διάστημα, όμως πτυχές της έρευνας αμφισβητήθηκαν αφού μεταξύ άλλων, σημειώθηκε γενική αύξηση των οχημάτων σε κυκλοφορία στην τελευταία πενταετία. Με την Γαλλία να απαγορεύει ξανά την διήθηση, οι κινητοποιήσεις μοτοσυκλετιστών ήταν μεγάλες, «παραλύοντας» το Παρίσι για άλλη μια φορά και καταδεικνύοντας τα οφέλη της νόμιμης διήθησης.
 
Αμερική: Νόμιμη διήθηση σε 4 πολιτείες, με πλαίσιο κανονισμού
Οι ΗΠΑ είναι μια από τις πρώτες χώρες στις οποίες η διήθηση επιτρέπεται σε συγκεκριμένα μέρη. Η California ήταν η πρώτη πολιτεία που την «ξεκλείδωσε» ενώ ακολούθησαν οι Washington, Oregon, Utah. Σύμφωνα με την νομοθεσίας, η διήθηση επιτρέπεται όταν τα αυτοκίνητα είναι ακίνητα, ή κινούνται με ταχύτητα μέχρι τα 50 χλμ./ώρα. Η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας κατά την διήθηση δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 25χλμ./ώρα επιπλέον από αυτή των αυτοκινήτων, ενώ σε δρόμους μιας λωρίδας, καθίσταται παράνομη.
 
Με την διήθηση βγαίνουμε όλοι κερδισμένοι
Αφού, αποδεδειγμένα, η διήθηση «ανακουφίζει» σε σημαντικό βαθμό την κίνηση στις πόλεις, τότε φέρνει οφέλη και στην επιβάρυνση της ατμόσφαιρας. Στο Παρίσι, με το που… τόλμησαν να απαγορέψουν την διήθηση, το κυκλοφοριακό χάος που ακολούθησε ήταν άνευ προηγουμένου… Συνεπώς, η καλύτερη λύση είναι η αρμονική συνεργασία οδηγών και αναβατών. Με άλλα λόγια, «κάνε λίγο τον μ@λ@κ@, σε συμφέρει». Σε κάθε περίπτωση, κανένας δεν θέλει ατύχημα, οτιδήποτε και να οδηγεί, οπότε το να μπούμε σε διαδικασίες σύγκρισης, ποιο όχημα και ποια τακτική οδήγησης είναι πιο επικίνδυνη, είναι εκτός θέματος στην προκειμένη στιγμή.
 
Τι πιστεύετε εσείς; Ήρθε η ώρα για να την δούμε αλλιώς σαν χώρα νομιμοποιώντας την διήθηση; Μήπως «και με την βούλα», τα ατυχήματα θα αυξηθούν;