O Marco Simoncelli σε ένα χαρακτηριστικό ενσταντανέ του.

O Marco Simoncelli σε ένα χαρακτηριστικό ενσταντανέ του.

Αφιέρωμα: Marco Simoncelli (1987-2011)

Μία από τις πιο φορτισμένες ιστορίες απώλειας αθλητή στους αγώνες μοτοσυκλέτας είναι αυτή του Marco Simoncelli, ενός αναβάτη που και ο ίδιος ο Rossi χαρακτήριζε «διάδοχό» του, αλλά έφυγε πολύ νωρίς από κοντά μας.

Οι απαρχές και οι πρώτες επιτυχίες

Η ιστορία του Marco Simoncelli έχει κάνει πολλούς φίλους των αγώνων και της μοτοσυκλέτας να κλάψουν. Ο χαρισματικός νεαρός Ιταλός αγωνιζόμενος, με το επιθετικό στυλ οδήγησης, την χαρακτηριστική «αφάνα» στο μαλλί του και τον αριθμό 58 ήταν μόλις 24 χρονών, όταν σκοτώθηκε στην Μαλαισία και το αντίστοιχο Grand Prix. Η ιστορία γίνεται ακόμα πιο λυπηρή, καθώς στο συμβάν του θανάτου του ενεπλάκησαν άθελά τους, άλλοι δύο αναβάτες… Αλλά, ας τα δούμε με την σειρά.

Ο Marco Simoncelli γεννήθηκε στις 20 Ιανουαρίου του 1987, στην Cattolica της Ιταλίας, αλλά μεγάλωσε και έζησε τα παιδικά του χρόνια στην πόλη του Coriano. Όπως όλοι οι αναβάτες αυτής της λίστας, και ο Marco πήρε το ερέθισμα της μοτοσυκλέτας και των αγώνων από τον πατέρα του. Πήρε δώρο μια μοτοσυκλέτα στην ηλικία των 4 ετών και στα 9 του χρόνια έλαβε μέρος στον πρώτο του αγώνα, σε τοπικό πρωτάθλημα. Το 1999 και το 2000 ο Marco κέρδισε το ιταλικό πρωτάθλημα Minimotο φέρνοντας και μια δεύτερη θέση στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα την δεύτερη χρονιά. Τις επόμενες 2 χρονιές, ο Marco θα κατακτούσε 2 τίτλους: Το ιταλικό πρωτάθλημα 125 κυβικών το 2001 και το ευρωπαϊκό 125 κυβικών το 2002, γράφοντας τις πρώτες σημαντικές γραμμές στο αγωνιστικό του βιβλίο.

Το 2002, ο Marco θα μετέβαινε στον κόσμο των Grand Prix, ξεκινώντας τις εμφανίσεις του στην ομάδα Matteoni Racing και τρέχοντας με μοτοσυκλέτα της Aprilia. Καθώς ο Marco μπήκε στο μέσο της αγωνιστικής χρονιάς, δεν έτρεξε σε όλους τους αγώνες, αλλά πήρε τους πρώτους του βαθμούς στο Estoril, τερματίζοντας 13ος. Στην ίδια ομάδα, ο Marco αγωνίστηκε και το 2003, παίρνοντας και μια 4η θέση στην Valencia. Για το 2004, ο Ιταλός άλλαξε ομάδα και μετέβη στην Fiorenzo Caponera, όπου και πέτυχε την πρώτη του pole position και νίκη, στην πίστα της Jerez. Το 2005, ο Marco έκανε την καλύτερη χρονιά του στα 125 κυβικά, με μια νίκη, 6 βάθρα και πλασάρισμα στην 5η θέση της βαθμολογίας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ο πρώτος τίτλος και η άνοδος στα MotoGP

Το 2006, ο Simoncelli θα ανέβαινε στην κατηγορία των 250 κυβικών στην ομάδα της Metris Gilera, όπου μάλιστα οδηγούσε και εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Όπως έλεγε και ο ίδιος, η σεζόν του 2006 ήταν δύσκολη και το καλύτερο αποτέλεσμά του ήταν μια 6η θέση, ενώ για την επόμενη χρονιά ο Marco δεν θα οδηγούσε εργοστασιακή μοτοσυκλέτα. Το 2007, θα κατάφερνε μια 10η θέση στο πρωτάθλημα και δεν θα ανέβαινε στο podium, όμως ο Marco συνέχισε να παλεύει για καλύτερα αποτελέσματα.

Αυτά ήρθαν το 2008. Ο Marco Simoncelli θα στεφόταν πρωταθλητής στα 250 κυβικά, κάνοντας 6 νίκες και 5 πλασαρίσματα στο βάθρο. Η μαχητική του φύση και η επιθετική του οδήγηση τον έφεραν σε μπελάδες, στον αγώνα του Mugello, στον οποίο έκανε μια κίνηση που συζητάται ακόμα: «έκλεισε» την γραμμή του στην ευθεία και ανάγκασε τον Hector Barbera σε επαφή μαζί του, που τον οδήγησε σε πτώση. Πολλοί ζήτησαν την τιμωρία του Simoncelli τότε και τελικά ο Ιταλός θα δεχόταν μια προειδοποίηση από την επιτροπή ασφαλείας των MotoGP. Την επόμενη χρονιά ο Marco παρέμεινε στην κατηγορία των 250 κυβικών, τερματίζοντας στην 3η θέση.

Το 2010 ο Marco θα ανέβαινε στα MotoGP, με την ομάδα της Gresini Honda. H πρώτη του χρονιά ήταν δύσκολη και το καλύτερο αποτέλεσμα του Marco ήταν η 6η θέση, την οποία κατάφερε στους αγώνες της Γερμανίας, της Ιαπωνίας, της Αυστραλίας και της Valencia. Το 2011 ο Simoncelli θα έκανε την καλύτερη, και τελευταία του, χρονιά στα MotoGP. Συνολικά, κατάφερε 2 βάθρα και την 6η θέση στο πρωτάθλημα.
 

Οι αντιδράσεις για το στυλ οδήγησης του

Το επιθετικό στυλ οδήγησής του προκαλούσε αντιδράσεις στα paddocks. Στις κατατακτήριες του Estoril, o Marco είχε μια διαμάχη με τον Jorge Lorenzo ο οποίος τον κατηγόρησε ευθέως για επικίνδυνη οδήγηση, σε συνέντευξη τύπου. Ο Simoncelli είχε υπερασπιστεί τις θέσεις του αστειευόμενος μάλιστα, με τον Lorenzo να αντιδρά έντονα κάνοντας το περίφημο σχόλιο «Παίζουμε με τις ζωές μας εδώ, στα 320 χιλιόμετρα την ώρα!». Στον επόμενο αγώνα, στην Γαλλία, ο Simoncelli θα είχε μια επαφή με τον Dani Pedrosa προκαλώντας την πτώση του, στην οποία ο Ισπανός έσπασε την κλείδα του. Ο Marco θα δεχόταν ποινή διέλευσης από τα Pits και αργότερα, θα δήλωνε δημόσια ότι θα προσπαθούσε να οδηγεί πιο προσεκτικά στους επόμενους αγώνες.

Δυστυχώς, το σχόλιο του Jorge Lorenzo θα έβγαινε προφητικό, για τον ίδιο τον Marco Simoncelli, στον αγώνα της Sepang τον Οκτώβριο του 2011. Αξίζει να σημειώσουμε, κάπου εδώ, ότι παρά τις αντιδράσεις προς το πρόσωπό του, ο Simoncelli θεωρείτο ισχυρός διεκδικητής κορυφαίων θέσεων στο MotoGP, ήταν κολλητός του Valentino Rossi με τον τελευταίο να τον χαρακτηρίζει «διάδοχό του». Αμέσως πριν τον αγώνα της Μαλαισίας, ο Simoncelli είχε τερματίσει 2ος στο Phillip Island και όλα έδειχναν ότι όδευαν προς το καλύτερο. Δυστυχώς, δεν θα ήταν έτσι.

Συνέχεια του άρθρου >>>

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »