LIVE: κίνηση στους δρόμους
Εξουσιοδοτημένοι αντιπρόσωποι - Συνεργάτες MotoΤρίτη

Test μεταχειρισμένου: BMW S 1000 XR (2017–2020)

Διαβάστηκε από 6.620 αναγνώστες (17/10/2025)
Test μεταχειρισμένου: BMW S 1000 XR (2017–2020)

Καμουφλαρισμένο superbike εξοπλισμένο με τον «λυσσασμένο» κινητήρα 999 κ.εκ.
Sport οδήγηση – Touring εργονομία – σταθερό/άνετο στο ταξίδι, διαβήτης στις στροφές.
Εξοπλισμός με στάνταρ – προηγμένα ηλεκτρονικά και κορυφαία τεχνολογία.
Τιμές μεταχειρισμένων στην Ελλάδα – αξία που κρατά και μεταπώληση υψηλού επιπέδου.

mototriti Team

Καμουφλαρισμένο superbike εξοπλισμένο με τον «λυσσασμένο» κινητήρα 999 κ.εκ.

Η S 1000 XR της περιόδου 2017–2020 διατηρεί την ισχυρή της ταυτότητα ως sport-touring με ρίζες superbike, χάρη στον τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 999 κυβικών εκατοστών, προερχόμενο από την S 1000 RR. Από το 2017 και μετά η απόδοση ανέβηκε στους 165 ίππους, ενώ έγιναν ουσιαστικές βελτιώσεις στη μείωση των κραδασμών στο τιμόνι και στα μαρσπιέ – ένα από τα λίγα σημεία που είχαν σχολιαστεί στην πρώτη γενιά. Ο κινητήρας παραμένει εκρηκτικός ψηλά, αλλά πλέον δουλεύει πιο γλυκά χαμηλά, προσφέροντας πιο πολιτισμένη λειτουργία σε ταξίδι ή καθημερινή χρήση. Η μετάδοση είναι σφιχτή και ακριβής, το quickshifter λειτουργεί άψογα, και συνολικά η αίσθηση είναι «RR-καταγωγής» αλλά με πιο φιλική συμπεριφορά. Το 2020, με τη δεύτερη γενιά της XR, ο κινητήρας επανασχεδιάστηκε εσωτερικά, χωρίς το σύστημα ShiftCam, με στόχο τη βελτίωση της ροπής και τη μείωση του βάρους. Η μοτοσυκλέτα έγινε πιο ελαφριά και πιο ευέλικτη, με καλύτερη ψύξη και πιο ομοιογενή απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών.
 

Sport οδήγηση – Touring εργονομία – σταθερό/άνετο στο ταξίδι, διαβήτης στις στροφές.

Η θέση οδήγησης είναι όρθια αλλά ελαφρώς επιθετική, ιδανική για μακρινά ταξίδια και για δυναμική οδήγηση. Η XR προσφέρει άριστη στήριξη στο σώμα, με φαρδύ τιμόνι και μεγάλη γωνία στρέψης, που διευκολύνουν τόσο στο μποτιλιάρισμα όσο και στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Η αίσθηση από το πλαίσιο είναι στιβαρή, με γεωμετρία που εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Οι αναρτήσεις –ιδίως όταν υπάρχει το ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο Dynamic ESA– προσαρμόζονται άμεσα στις συνθήκες, προσφέροντας σφιχτή αλλά προοδευτική λειτουργία. Τα φρένα έχουν δυνατή αίσθηση και πολύ καλή απόδοση, ταιριαστή με τη δύναμη του κινητήρα και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας χρειάστηκε μόλις 38,9 μέτρα για να ακινητοποιηθεί πλήρως από τα 100 χλμ. / ώρα. Η γενιά του 2020 εισήγαγε νέες βελτιώσεις στην αεροδυναμική και στο φέρινγκ, που μείωσαν τη ροή αέρα προς τον αναβάτη και βελτίωσαν σημαντικά την αίσθηση ηρεμίας σε γρήγορο ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση, η S 1000 XR παραμένει μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις για όποιον θέλει superbike επιδόσεις σε τουριστική πλατφόρμα.
 

Εξοπλισμός με στάνταρ – προηγμένα ηλεκτρονικά και κορυφαία τεχνολογία.

Ακόμη και στις εκδόσεις 2017-2019, η S 1000 XR διέθετε από τη βάση της πλούσιο ηλεκτρονικό οπλοστάσιο με ABS και έλεγχο πρόσφυσης, ενώ οι εκδόσεις με το προαιρετικό πακέτο Riding Modes Pro πρόσθεταν δυναμικά προγράμματα οδήγησης, cornering ABS, πλήρη DTC, quickshifter δύο κατευθύνσεων, cruise control και θερμαινόμενα γκριπ. Το πακέτο Touring περιλάμβανε ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic ESA, κεντρικό σταντ και προεγκατάσταση για GPS, μετατρέποντας την XR σε πολυτελές τουριστικό όχημα. Από το 2020, η δεύτερη γενιά πέρασε σε άλλη εποχή: ψηφιακή οθόνη TFT 6,5 ιντσών με συνδεσιμότητα, πλήρη φωτισμό LED, ακόμα πιο εξελιγμένα συστήματα ελέγχου (Dynamic Traction Control, ABS Pro, Hill Start Control, Engine Brake Control) και πιο λεπτοδουλεμένο Dynamic ESA δεύτερης γενιάς. Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει premium εμπειρία ακόμα και χωρίς πρόσθετα πακέτα, διατηρώντας τον χαρακτήρα και την τεχνολογική υπεροχή της BMW.
 

Τιμές μεταχειρισμένων στην Ελλάδα – αξία που κρατά και μεταπώληση υψηλού επιπέδου.

Στην ελληνική αγορά μεταχειρισμένων, η BMW S 1000 XR της περιόδου 2017–2019 κυμαίνεται συνήθως μεταξύ 11.000 και 16.500 ευρώ, ανάλογα με τα χιλιόμετρα και το επίπεδο εξοπλισμού. Τα μοντέλα του 2020, δηλαδή της δεύτερης γενιάς, εμφανίζονται σε τιμές γύρω από 15.500 έως 18.700 ευρώ, με διαφορές που σχετίζονται με πακέτα, βαλίτσες, πρόσθετο εξοπλισμό και κατάσταση συντήρησης. Η μέση τιμή για ένα καλό, φροντισμένο μοντέλο της περιόδου 2017-2020 διαμορφώνεται περίπου στις 15.500–16.000 ευρώ, γεγονός που δείχνει πόσο ισχυρή παραμένει η αξία μεταπώλησης του. Πρόκειται για μία από τις λίγες sport-touring που καταφέρνουν να διατηρούν σταθερή ζήτηση και υψηλή εκτίμηση, χάρη στην ποιότητα, την απόδοση και τη φήμη αξιοπιστίας της BMW.
 

AUTOAGORA