Πόσα πραγματικά γλιτώνεις από τα service των ηλεκτρικών;

Πόσα πραγματικά γλιτώνεις από τα service των ηλεκτρικών;

Μπορεί το κόστος απόκτησης ενός ηλεκτρικού δικύκλου να φαίνεται υψηλό για αυτό που παίρνεις σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο, αλλά αν αναλογιστείς το χαμηλό κόστος φόρτισης, τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και την ελάχιστη συντήρηση που απαιτείται, στην πράξη αποδεικνύεται φθηνότερο.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Μπορεί το κόστος αγοράς ενός ηλεκτρικού να είναι υψηλό, όμως σε βάθος χρόνου εξοικονομείς χρήματα από τη χρήση και τα service.

Η αγορά έχει ήδη γεμίσει με ηλεκτρικά scooter που υπόσχονται να κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις πιο οικονομικές από ποτέ, ενώ και οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εξελίσσονται ραγδαία για όσους θέλουν επιδόσεις. Οι τιμές τους σε γενικές γραμμές βρίσκονται ψηλά, αν κάποιος συγκρίνει άμεσα τις επιδόσεις, όμως αυτό θα ήταν μια πολύ επιφανειακή και άνιση σύγκριση, καθώς σε βάθος χρόνου εξοικονομείς χρήματα από τη χρήση και τα service.


Σε βάθος 5ετίας γλιτώνεις 1000 ευρώ, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας.

Το κόστος μιας πλήρους φόρτισης ενός μέσου ηλεκτρικού scooter δεν ξεπερνά το 1 ευρώ, ακόμα κι αν διαθέτει δυο μπαταρίες, ενώ το φουλάρισμα ενός συμβατικού scooter θα κοστίσει κοντά στα 25 ευρώ, ανάλογα με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ. Πολύ σημαντική διαφορά έχουμε και στο κόστος συντήρησης. Ένας βενζινοκινητήρας αποτελείται από χιλιάδες εξαρτήματα και όλα αυτά μπορεί να χρειαστούν αντικατάσταση ή συντήρηση μετά από κάποια χιλιόμετρα. Επίσης χρειάζεται τακτικά αλλαγή λαδιών, που κοστίζουν περίπου 10 ευρώ το λίτρο, και άλλα 10 ευρώ το φίλτρο λαδιού. Για μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα που αλλάζει λάδια κάθε 5.000 χιλιόμετρα, το κόστος της αλλαγής λαδιών σε βάθος 5ετίας είναι περίπου 500 ευρώ, μόνο για τα ανταλλακτικά, χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας που χρεώνεται διαφορετικά σε κάθε εταιρεία.
Μια ακόμα διαδικασία με υψηλό κόστος εργατικών είναι και η ρύθμιση των βαλβίδων, που γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε το κόστος αντικατάστασης του ιμάντα ή της αλυσίδας κίνησης που απουσιάζει από ηλεκτρικά δίκυκλα με ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο στον τροχό. Στα 5 χρόνια χρήσης θα χρειαστείς λογικά 2 φορές αλλαγή αλυσίδας και γραναζιών με συνολικό κόστος περίπου 300 ευρώ.
Ακόμα ένα εξάρτημα που χρειάζεται τακτική αντικατάσταση είναι και τα μπουζί, το κόστος των οποίων δεν είναι αμελητέο, όταν μιλάμε για πολυκύλινδρους κινητήρες. Χρειάζονται αλλαγή κάθε 20.000 χιλιόμετρα, που σημαίνει ότι θα τα αλλάξεις δυο φορές στα 5 χρόνια. Με κόστος 15 ευρώ ανά μπουζί, για μια τετρακύλινδρη μοτοσυκλέτα θα χρειαστείς 120 ευρώ στην 5ετία.


Το service των ηλεκτρικών περιορίζεται σε κάποια αναλώσιμα μικρού κόστους.

Η πιο απλή κατασκευή των ηλεκτρικών και τα πολύ λιγότερα εξαρτήματα μειώνουν το κόστος συντήρησης σε μεγάλο ποσοστό καθώς αυτή περιορίζεται σε κάποια μικρής αξίας αναλώσιμα όπως ελαστικά, τακάκια, υγρά φρένων και τον τυπικό έλεγχο μια φορά το χρόνο. Αν σε όλα αυτά υπολογίσεις ότι ένα ηλεκτρικό δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας, τα οποία μπορούν να φτάσουν τα 135 ευρώ (και ακόμα περισσότερο σε μοτοσυκλέτες μεγάλου κυβισμού) ετησίως, τότε αντιλαμβάνεσαι ότι η απόσβεση των επιπλέον χρημάτων που έδωσες κατά την αγορά γίνεται σε μικρό χρονικό διάστημα.
 
Ανταλλακτικό Κόστος σε βάθος 5ετίας (ευρώ)
Αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιού 500
Ιμάντας / Αλυσίδα 300
Μπουζί 120
Φίλτρο αέρα 30
Σύνολο (χωρίς κόστος εργατοώρας) 950

Σε βάθος 5ετίας γλιτώνεις 1000 ευρώ χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος της εργατοώρας.
Στα ηλεκτρικά αλλάζεις μόνο τακάκια, λάστιχα, υγρά και κάνεις ένα τυπικό έλεγχο κάθε χρόνο.
Μόνο και μόνο από αυτό βγάζεις την διαφορά τιμής (δεν μιλάμε για βενζίνες).
Εσύ θα επιλέξεις καθημερινή οικονομία ή επιδόσεις και ας βάζεις το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη;
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »