Ed Motorcycles «Concept Z»: Και custom και ηλεκτροκίνητο

Τι συμβαίνει όταν συνδυάζεις την αγάπη για την αδρεναλίνη, την ηλεκτροκίνηση και το custom; Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι κάτι σαν και αυτή την μοτοσυκλέτα.

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να βρίσκεται ακόμα σε στάδιο «ανάπτυξης» και προσπαθειών για ευρύτερη διάδοση στην μοτοσυκλέτα, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι θα αφήσει customizers ασυγκίνητους. Μια φατριά που ποτέ δε συμβιβαζόταν με το «έτοιμο προς κατανάλωση», οι customizers μπορούν να αντλήσουν έμπνευση από οτιδήποτε. Ο Αυστραλός Toby Roberts ήταν «άρρωστος» με την αδρεναλίνη από μικρός και κόλλησε το «μικρόβιο» της ηλεκτροκίνησης, όταν είδε για πρώτη φορά το θρυλικό ηλεκτρικό dragster «White Zombie». Από τότε, συνειδητοποίησε ότι πυρήνας των πειραματισμών του, θα είναι η ηλεκτροκίνηση.
 
Η μοτοσυκλέτα που βλέπετε εδώ είναι η Concept Z, ένα μοντέλο που ο Roberts δημιούργησε από το μηδέν. Πρόκειται για μια μινιμαλιστική προσέγγιση στην σχεδίαση μιας μοτοσυκλέτας τύπου flat tracker, με τις κορυφαίες επιδόσεις στην κορυφή της λίστας των απαιτήσεων. Το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας και το ψαλίδι είναι κατασκευασμένα από χρωμιο-μολυβδαινούχο ατσάλι και έχουν σχεδιαστεί στον υπολογιστή, προκειμένου να υπολογιστούν τα μηχανικά χαρακτηριστικά τους. Σε CNC έχουν κατασκευαστεί οι εδράσεις του ψαλιδιού και οι βάσεις των ρουλεμάν του τιμονιού, ενώ το «κουτί» που φιλοξενεί την μπαταρία και τα ηλεκτρονικά της μοτοσυκλέτας λειτουργεί ως φέρον στοιχείο του πλαισίου. Είναι σχεδιασμένο σε CAD και κατασκευασμένο από αλουμίνιο 6061.
 
Για την παροχή της ισχύος, ο Roberts επέλεξε έναν ηλεκτροκινητήρα Zero  75-7R, που αποδίδει 70,7 ίππους και την χορταστική ροπή των 16 kgm στον άξονα του. Η ψήκτρα που διακρίνεται στην κορυφή του κουτιού της μπαταρίας αναλαμβάνει να απάγει την θερμότητα από τον ηλεκτρονικό ελεγκτή, ενώ το ίδιο το μοτέρ ψύχεται χάρη σε ειδικούς αγωγούς αέρα. Το πιρούνι που αποτελεί την εμπρός ανάρτηση προέρχεται από μία Yamaha R6, ενώ το αμορτισέρ είναι εξάρτημα μια Honda CR85 με διαφορετικό ελατήριο. Οι τροχοί είναι 19 ιντσών εμπρός και πίσω.
 
Η επίπεδη σέλα είναι χειροποίητη, ενώ στην κατασκευή που μοιάζει με ρεζερβουάρ εμπρός, ο Roberts ενσωμάτωσε έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο! Η δουλειά ολοκληρώθηκε  με LED φωτιστικά σώματα εμπρός, number board για μάσκα και ένα πίσω γρανάζι 65 δοντιών (!) που υπόσχεται ακραία επιτάχυνση. Πως σας φαίνεται;