Απομακρύνονται τα δίκυκλα από τους δρόμους των Βρυξελλών;

Βρυξέλλες: Σκέψεις για...απαγόρευση των μοτοσυκλετών

Την κατάργηση κάθε δίκυκλου οχήματος στο κέντρο της πρωτεύουσας του Βελγίου… τόλμησε να σκεφτεί κυβερνητική οργάνωση της χώρας. Δείτε τι λέει.

Μερικές ειδήσεις απλώς είναι φαιδρές: Τις διαβάζεις και σκας σε νευρικό γέλιο. Μια από αυτές, είναι η παρακάτω, που αφορά την πρωτεύουσα του Βελγίου, τις Βρυξέλλες και το κυκλοφοριακό της ζήτημα. Σε μία αδιανόητη πρόταση, λοιπόν, η κυβερνητική οργάνωση Brussels Environment πρότεινε την πλήρη απαγόρευση των δικύκλων και της κυκλοφορίας τους, σε όλη την ευρύτερη περιοχή των Βρυξελλών.

Μάλιστα, η οργάνωση στηρίζει το επιχείρημά της ως εξής: Με τις μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη να είναι τεχνολογίας Euro4 και τα αυτοκίνητα να έχουν φτάσει πλέον τα Euro6, τα δίκυκλα υποθετικά εκπέμπουν 10 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel συνδυασμένα (!), ενώ τα σωματίδια στα καυσαέρια των δικύκλων βρίσκονται στα επίπεδα, αυτών από αυτοκίνητα πετρελαίου.

Φυσικά μετά τις… προφανείς αντιδράσεις από όλο τον κόσμο, δόθηκαν διευκρινίσεις. Πιο συγκεκριμένα, τα ως άνω αποτελέσματα ίσως επηρεάζονται, από τα δεδομένα του Παρισιού (στο οποίο κυκλοφορούν πάρα πολλά δίκυκλα  και περισσότερα από αυτά των Βρυξελλών), ενώ βρισκόμαστε εν αναμονή της εφαρμογής του Euro5 για τις μοτοσυκλέτες. Ακόμη, έχει καταδειχθεί ότι στις Βρυξέλλες, τα δίκυκλα είναι υπεύθυνα για το 6% της συνολικής μόλυνσης με διοξείδιο του άνθρακα και μόλις για το 0,4% των σωματιδίων…

Και όλα αυτά, λίγο καιρό μετά την έκθεση της Βελγικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και Δικύκλου, ότι οι μοτοσυκλέτες αποτελούν την μόνη λύση στα τεράστια κυκλοφοριακά προβλήματα των μεγαλουπόλεων! Η ομοσπονδία μάλιστα, χαρακτήρισε την πρόταση της Brussels Environment ως μία «άκρως προκλητική πράξη». Αναμένουμε περισσότερα επί του θέματος το οποίο, αν προχωρήσει, μπορεί να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου παγκοσμίως…
 

  • dinosaur

    Πάντως είναι γεγονός ότι όσον αφορά την τεχνολογία αλλά και το marketing των μοτοσυκλετών δεν έχει δοθεί η δέουσα έμφαση στη κατανάλωση και στην ποιότητα των εκπεμπομένων καυσαερίων. Είναι επόμενο να ακούγονται και τέτοιες αντιδράσεις που αναπόφευκτα θα αυξηθούν.