Από το 2007, το ανώτατο όριο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι τα 130 χλμ./ώρα.
Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στην Ευρώπη – Τι ισχύει στην Ελλάδα
Υποχωρεί το όριο στην Ελλάδα ή απλώς δεν ανεβαίνει;
Πρόστιμα βάση εισοδήματος μέχρι και φυλάκιση
Ρεκόρ ταχυτήτων σε δημόσιους δρόμους μέχρι 417 χλμ./ώρα
mototriti Team
Ρεκόρ ταχυτήτων σε δημόσιους δρόμους
Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες επανεξετάζουν τα όρια ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους, με στόχο την προσαρμογή στη νέα εποχή των ασφαλέστερων οχημάτων και των έξυπνων συστημάτων υποβοήθησης. Η Τσεχία δοκιμάζει όριο 150χλμ./ώρα στην D3, η Ισπανία εφαρμόζει δυναμικά όρια με τεχνητή νοημοσύνη στην AP-7, ενώ η Ιταλία περιμένει το «πράσινο φως» για να ενεργοποιήσει 150άρια όρια σε επιλεγμένα τμήματα.
Υποχωρεί το όριο στην Ελλάδα ή απλώς δεν ανεβαίνει;
Από το 2007, το ανώτατο όριο στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι τα 130 χλμ./ώρα. Σε άλλες κατηγορίες οδών ισχύουν όπως Εθνικές Οδοί: 110–120 χλμ./ώρα όριο και σε κατοικημένες περιοχές τα 50 χλμ/ώρα .Αντί να εξεταστεί ενδεχόμενη αύξηση, όπως σε άλλες χώρες, στην Ελλάδα συζητείται ακόμα και η μείωση των ορίων, χωρίς παράλληλη βελτίωση σε οδική εκπαίδευση ή υποδομές.
Τα πρόστιμα στην Ελλάδα ξεκινούν από 40€ και φτάνουν τα 350€, με ποινές όπως αφαίρεση διπλώματος. Στην υπόλοιπη Ευρώπη: Ισπανία: 600 € ,Γαλλία: Έως 1.500 € , Φινλανδία & Σουηδία: πρόστιμα βάσει εισοδήματος (π.χ. 121.000 € για 30χλμ./ώρα υπέρβαση) και Ελβετία: περίπου 290.000 € για ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα .
Σε χώρες όπως Κροατία, Ηνωμένο Βασίλειο και Γαλλία, η ταχύτητα μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε φυλάκιση.
Ρεκόρ ταχυτήτων σε δημόσιους δρόμους μέχρι 417 χλμ./ώρα
Παρά τις αυστηρές νομοθεσίες, δεν λείπουν οι περιπτώσεις εξωφρενικών ταχυτήτων όπως Ιταλία: 311 χλμ./ώρα από CEO της Telecom , Γερμανία: 417 χλμ./ώρα στην Autobahn (Bugatti Chiron) και Ισπανία: 267 χλμ./ώρα με Porsche 911.
Η τεχνολογία αλλάζει τα δεδομένα, αλλά η συζήτηση για τα όρια ταχύτητας φαίνεται να διχάζει την Ευρώπη – άλλοι πατούν φρένο, άλλοι γκάζι.