net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Το κράνος της 6D σε τομή. Διακρίνεται η κατασκευή του, με τα δύο κομμάτια αφρολέξ ακι τα ελαστικά παρεμβύσματα.

Διπλό εσωτερικό κέλυφος!

Μια ενδιαφέρουσα τεχνολογία από την εταιρεία κρανών 6D που έχει σκοπό να βελτιώσει την απόδοση και την ασφάλεια του κράνους σε κρούσεις μικρής ταχύτητας αλλά και σε περίπτωση συστροφής κατά το ατύχημα.

 
Τα τελευταία έτη, τα κράνη έχουν εξελιχθεί ακόμα περισσότερο: Υλικά υψηλότερης τεχνολογίας και ποιότητας, μικρότερο βάρος, ακόμα και ποικίλα ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως ενδοεπικοινωνία και…GPS, ενσωματωμένα! Ωστόσο, αυτό που δεν έχει αλλάξει σημαντικά έως καθόλου, είναι η εσωτερική κατασκευή του κράνους. Για την απορρόφηση των κρούσεων, ένα στρώμα EPS (επεκτεινόμενο πολυστυρένιο ή απλούστερα αφρολέξ) αναλαμβάνει την δύσκολη αυτή δουλειά. 

Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία 6D που κατασκευάζει κράνη, η διάταξη αυτή παρουσιάζει μειωμένη λειτουργικότητα σε συνθήκες ατυχήματος με χαμηλότερη ταχύτητα, αλλά και σε συμβάντα όπου το κράνος συστρέφεται στο κεφάλι του αναβάτη. Η 6D έχει ήδη αναπτύξει μια πρόταση, η οποία αποτελείται από δύο κελύφη από αφρολέξ, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με ελαστικά παρεμβύσματα και μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα, με κάποιον βαθμό ελευθερίας. 

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της 6D Bob Weber, η σχεδίαση αυτή «ενεργοποιεί» το κράνος σε πολύ μικρότερες δυνάμεις που μπορούν να ασκηθούν στην κρούση: «Χωρίζοντας την εσωτερική επένδυση σε δύο κομμάτια, έχουμε το εξωτερικό κομμάτι κολλημένο με το κέλυφος και το εσωτερικό σε επαφή με το κεφάλι του αναβάτη. Σε περίπτωση σύγκρουσης, τα δύο κομμάτια μπορούν να γίνουν ένα. Μπορούν να κινούνται ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, μειώνοντας τις γωνιακές επιταχύνσεις, και λόγω ακριβώς αυτής της ανάρτησης πετυχαίνουμε πολύ καλύτερη απορρόφηση κραδασμών σε χαμηλότερης ενέργειας προσκρούσεις» 

«Με την ξεχωριστή επένδυση που κινείται ανεξάρτητα, κάτι ακόμα που κερδίζουμε σε περίπτωση πρόσκρουσης είναι χρόνος. Και σε οποιοδήποτε συμβάν σύγκρουσης προσθέσεις χρόνο, μειώνεις αμέσως την σοβαρότητα των συνεπειών του»

Στην φωτογραφία φαίνεται η κατασκευή του διπλού κελύφους, με τα ελαστικά παρεμβύσματα ανάμεσα στα δύο κομμάτια αφρολέξ. 

Το κράνος έχει ήδη δοκιμαστεί, όπου σημείωσε σημαντικά ανώτερη απόδοση σε κρούσεις χαμηλότερης ενέργειας, ενώ και σε κρούσεις υψηλότερων ταχυτήτων αποδίδει στα ίδια επίπεδα με τα υπάρχοντα κράνη. 

Εμείς βρίσκουμε την ιδέα ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, αν αποδειχθεί ότι λειτουργεί! Μην ξεχνάμε ότι, όσα «gadgets» και αν έχει ένα κράνος, η βασική του λειτουργία είναι να προστατέψει το κεφάλι του αναβάτη. 

 

COOL NEWS - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ