Η Yamaha
επιστρέφει δυναμικά στον πόλεμο των superbikes με ένα νέο R1 που θυμίζει το προηγούμενο μόνο στον crossplane κινητήρα με καταγωγή από τα
Μ1 των MotoGP.
Μινιμαλιστικά μικρή κι αγριεμένη, είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσικλέτα με
απόδοση 200 ίππους. Το βαρύ πυροβολικό της είναι το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, του
οποίου η ECU
περιγράφεται ως αδρανειακή μονάδα μέτρησης 6 αξόνων. Αμέτρητοι αισθητήρες της
επιτρέπουν να ενορχηστρώνει πρόσφυση, ολισθήσεις, ανύψωση του μπροστινού
τροχού, φρένα και εκκινήσεις – κοινώς, κατά σειρά: tractioncontrol,
slidecontrol, wheeliecontrol, ABS και launchcontrol. Τα πάντα
παραμετροποιούνται. Και είμαστε ακόμη στη “βασική” έκδοση.
Μετά έρχεται το R1M. Η
ακριβή έκδοση είναι όλα τα παραπάνω συν ένα πλήρες καρβουνένιο κουστουμάκι και
οι ημιενεργές ηλεκτρικές αναρτήσεις της Ohlins. Α, και η δυνατότητα να συνδέεις ασύρματα τον εγκέφαλο της
μοτοσικλέτας με την ταμπλέτα, το smartphone ή το ό,τι θες εσύ και από εκεί να ελέγχεις τα πάντα,
μεταξύ αυτών και τη χαρτογράφηση.