net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Μεγάλος, ανυπέρβλητος, απίθανος, master, διδάσκαλος, προφέσορας, καθηγητής, ακατάβλητος, ασταμάτητος. Valentino Rossi, και ο θρύλος συνεχίζει να γράφεται.

Δείτε αυτή τη φωτογραφία. Πρώτος είναι ο Marc Marquez, και μόλις 8ος, στο βάθος-βάθος, φαίνεται ο Rossi. Ποιος θα προέβλεπε την κατάληξη;! Ποιος;

Ο κυνηγός έχει φτάσει το θήραμα και ετοιμάζεται να ορμήσει. Κρίμα για το λάθος του Marquez που τον οδήγησε σε πτώση.

Με τη φανέλα του Maradona, ο Valentino Rossi φιλάει το τρόπαιο, έχοντας κερδίσει μία ακόμη πανάξια νίκη. Η επιστροφή του γιατρού στις πρώτες θέσεις είναι γεγονός.

Πρώτος ο Rossi, δεύτερος ο Dovizioso και τρίτος ο... ποιος είπατε; Και όμως! Έκλεισε στόματα ο Cal Crutchlow, αφήνοντας εκτός βάθρου στο νήμα τον Iannone.

Ο Crutchlow έχει ικανότητες, αυτό δεν το αμφισβητεί κανείς. Αυτό που του λείπει είναι η σταθερότητα. Μακάρι να συνεχίσει με τον ίδιο τρόπο, όπως έκανε στην Αργεντινή.

MotoGP, Αργεντινή. Rossi Θεός!

Ο Marc Marquez πλήρωσε ακριβά το ρίσκο της τελευταίας στιγμής στην επιλογή ελαστικού, με το Rossi να 'τιμωρεί' παραδειγματικά τον Ισπανό, παίρνοντας μια ακόμα φοβερή νίκη, αυτή τη φορά στην Αργεντινή.

 
Τα ελαστικά έπαιξαν για μία ακόμη φορά καίριο ρόλο στις επιδόσεις των αναβατών του MotoGP, με τους αναβάτες να μην μπορούν να αποφασίσουν εύκολα ανάμεσα στη γόμα του πίσω ελαστικού. Η σκληρή γόμα έδινε ταχύτητα στην αρχή του αγώνα, παρέδιδε όμως σχετικά εύκολα το πνεύμα, χάρη και στις υψηλές θερμοκρασίες της Αργεντινής. Από την άλλη, η έξτρα σκληρή γόμα έκοβε επιδόσεις αρχικά, έδειχνε όμως ικανότερη να βγάλει δίχως σοβαρό τίμημα όλη τη διάρκεια του αγώνα.

Κι εκεί που όλοι έδειχναν να έχουν κάνει την επιλογή τους, Marquez και Crutchlow... άλλαξαν γνώμη την τελευταία στιγμή (λίγο πριν το γύρο προθέρμανσης, ακριβώς πριν τον αγώνα) -εκτός κι αν αυτή η στάση τους ήταν μέρος σατανικής στρατηγικής. Έτσι από την έξτρα σκληρή γόμα, το γύρισαν στη σκληρή. Μόνο ένας όμως θα κέρδιζε από την κίνηση αυτή, με τον έτερο αναβάτη να χάνει κυριολεκτικά τα πάντα.

Στην εκκίνηση, ήταν ο Aleix Espargaro της Suzuki που έστριψε πρώτος, από τη δεύτερη θέση (φοβερή επίδοση Suzuki και Espargaro σε δοκιμαστικά και διαδικασία Pole). Δεύτερος βρέθηκε ο pole man Marc Marquez, με τον Jorge Lorenzo να μπαίνει από νωρίς στο παιχνίδι -μαζί με το δίδυμο της εργοστασιακής Ducati-, και με τον Valentino Rossi να βρίσκεται πολύ πίσω, στην... όγδοη θέση. Πίσω είχε όμως ο γιατρός την ουρά.

Οι πρώτοι γύροι προσέφεραν χορταστικό θέαμα, με τους πρώτους 4-5 αναβάτες να περνάνε αρκετές φορές... 'φίλερ' ο ένας τον άλλο, μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση, να περάσει πρώτος ο Marquez και να βαλθεί να χτίζει ταχύτατα σοβαρή διαφορά. Ο πρωταθλητής του 2013-2014 γνώριζε πως λόγω ελαστικών χρειαζόταν να απομακρυνθεί άμεσα και πειστικά από τους υπόλοιπους, ώστε να μην τον φτάσουν στο τέλος, όταν τα ελαστικά του θα είχαν γίνει φιτίλια.

Η διαφορά του Marquez έφτασε και τα 4+ δευτερόλεπτα από τους υπόλοιπους, ενώ πίσω του ο Aleix Espargaro δεν μπόρεσε να κρατήσει το ρυθμό των δοκιμαστικών, καταλήγοντας έβδομος στον τερματισμό. Αντιδιαμετρικά αντίθετες ήταν οι επιδόσεις των πιλότων της Movistar Yamaha. Από τη μία ο Jorge Lorenzo άρχισε να κόβει ρυθμό, χάνοντας θέσεις τη μία μετά την άλλη, από την άλλη ο Rossi άρχισε να ανεβαίνει, και να δείχνει έτοιμος για την έκπληξη. Φοβερά δυνατός έδειχνε και ο Cal Crutchlow, όμως οι περισσότεροι πόνταραν σε πτώση για τον 'τουμπάκια' Βρετανό. Όμως ο αναβάτης της περιφερειακής ομάδας της Honda διέψευσε τους πάντες, πάλεψε σκληρά, και κατάφερε στην τελευταία στροφή του αγώνα να περάσει τον Andrea Iannone της Ducati, κερδίζοντας με το σπαθί του την τρίτη θέση του βάθρου!

Ο απίστευτος Rossi πέρασε μεθοδικά όσους του έκλειναν το δρόμο προς το Marquez, φτάνοντας τον Andrea Dovizioso που ήταν 2ος, και περνώντας και αυτόν, έχοντας μπροστά του 15 γύρους μέχρι τον τερματισμό. Κι εκεί, άρχισε το κυνήγι. Κυνηγός ο Rossi, θήραμα ο Marquez. Ανήσυχη η ομάδα της Repsol Honda στα pits, με τη λύσσα στο μάτι η ομάδα της Yamaha! Κι ο γιατρός να ψαλιδίζει σταθερά τη διαφορά του Marquez. Τρία και κάτι δευτερόλεπτα. Τρία. Δυόμισι! Δύο. "Τον φτάνει, τον φτάνει"! Κι ο Βρετανός εκφωνητής του αγώνα πετάει το πολύ επιτυχημένο: "The doctor will be seing you soon", ήτοι "ο γιατρός θα σας δει σύντομα"!

Μόλις 2 γύροι έμεναν για να ολοκληρωθεί ο αγώνας, όταν ο κυνηγός έπιασε το θήραμα του, και πέρασε μπροστά. Ο Marquez δεν δέχθηκε να μείνει δεύτερος, και ξαναπέρασε εκείνος πρώτος. Όμως ήταν θέμα μερικών στροφών, να περάσει ξανά ο Rossi μπροστά. Κι εκεί έγινε το μεγάλο λάθος από την πλευρά του Marquez. Μη θέλοντας να αποδεχτεί την αποτυχία του ρίσκου με το πίσω ελαστικό, προσπάθησε να ακολουθήσει στη ρόδα του Rossi, πέφτοντας πάνω του μία πρώτη φορά, ενώ όταν ο Ιταλός έστριψε στην επόμενη στροφή, ο Ισπανός βρισκόταν τόσο κοντά που κατέληξε να συγκρούεται ξανά με το γιατρό, με καταστροφικές αυτή τη φορά συνέπειες! Κι αν αναρωτιέστε ποιος χάνει σε σύγκρουση μπροστινού με πίσω μέρους μιας μοτοσικλέτας, η απάντηση είναι "ο πίσω φυσικά". 

Ο Marquez ήθελε τη νίκη πάση θυσία, και τελικά κατέληξε όχι μόνο να χάνει την πρωτιά, αλλά να πέφτει, εγκαταλείποντας τον αγώνα, δίχως να δρέψει ούτε ένα βαθμό! Η κίνηση του θύμισε τον παλιό, παρορμητικό και άκρως επιθετικό Marquez, μην ταιριάζοντας καθόλου με το νέο πρόσωπο που έχει δείξει ο Ισπανός τα τελευταία χρόνια, εκείνο δηλαδή ενός σκεπτόμενου, ώριμου, στρατηγικά άρτιου πρωταθλητή. Η αρχή του σπορ έλεγξε το περιστατικό από όλες τις κάμερες, και τελικά αποφάνθηκε πως αποτελούσε "racing incident", "αγωνιστικό συμβάν", δίχως να τίθεται θέμα περαιτέρω ποινών για κάποιον αναβάτη.

Έτσι, η σημαία του τερματισμού βρήκε τον Rossi πρώτο, και τους φαν του μεγάλου Ιταλού όρθιους να παραληρούν. Το πάρτι στα pits της ομάδας θα κρατούσε μέχρι το πρωί. Αντίθετα, στα pits της Honda, μόνο ο Crutchlow έσωσε την 'τιμή' της εταιρείας, αφού πέρα από την πτώση του Marquez έπεσε ΚΑΙ ο Aoyama (υπεύθυνος για την πτώση του θεωρήθηκε ο Danilo Petrucci, που τιμωρήθηκε με 1 βαθμό ποινής) -αμφότεροι οι πιλότοι της εργοστασιακής Honda έπεσαν στον τελευταίο γύρο! Νικητής της OPEN ανακηρύχθηκε ο Jack Miller της CWM LCR Honda.

Στο βάθρο, ο Rossi έδωσε και πάλι ρέστα, φορώντας τη φανέλα της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Αργεντινής με το νούμερο 10 και με το όνομα του Maradona. Δέκα είπαμε; Μα ο γιατρός έχει εννέα Παγκόσμιους Τίτλους. Λέτε να είχε έξτρα συμβολισμό η κίνηση του Vale; Απίθανος, όπως και να έχει.
 
Μετά και την κατάταξη του GP της Αργεντινής, ο Rossi είναι πρώτος, με τον Dovi να τον ακολουθεί κατά πόδας, με τον Marquez να βρίσκεται μόλις 5ος, τριάντα ολόκληρους βαθμούς πίσω από τον γιατρό.  



 

MOTOGP - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ