Μετά το XSR700 ήταν λογικό και επόμενο να ακολουθήσει το 900, όπερ και εγένετο στην έκθεση του Μιλάνου. Πέραν της εμφάνισης, αλλαγές σε σχέση με το MT-09 στο οποίο και βασίζεται, δεν υπάρχουν.
H industrial - café racer αισθητική που μας σύστησε η Yamaha με το XSR700, βρήκε εφαρμογή και στο MT-09 λοιπόν. Για την υλοποίηση του, ακολουθήθηκε αναλογικά ακριβώς ο ίδιος δρόμος με τη μικρότερη έκδοση, δηλαδή χρησιμοποιήθηκαν αυτούσια το πλαίσιο και τα περιφερειακά του MT-09, "χτίζοντας" πάνω σε αυτή τη βάση, μια εναλλακτική αισθητική πρόταση.
Εντύπωση προκαλεί η χρήση αλουμινίου στα καλύμματα ρεζερβουάρ, στα φτερά των τροχών, όσο και στη βάση του μονού προβολέα μπροστά. Γενικά η μοτοσικλέτα βρίθει λεπτομερειών που υπερτονίζουν τον "ρετρο φουτουριστικό" χαρακτήρα της , αποτελώντας μια μοναδική -μαζικής παραγωγής- παρουσία.
Όπως ήδη αναφέρθηκε, αλλαγές στα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν υπάρχουν σε σχέση με το MT-09, ως εκ τούτου, το XSR900 φέρει τον τρικύλινδρο κινητήρα με τον crossplane στρόφαλο, απόδοσης 115 ίππων στις 10.000 σ.α.λ. και 8.9 kgm στις 8.500 σ.αλ.
Το αλουμινένιο πλαίσιο τύπου "διαμαντιού", καθώς και οι αναρτήσεις και τα φρένα, είναι επίσης ίδια με το MT-09 και το μόνο που αλλάζει -πέραν φυσικά της αισθητικής- είναι οι τιμές του βάρους , 195 έναντι 191 κιλών (με ABS και στις δύο περιπτώσεις) καθώς και το ύψος της σέλας, 830 έναντι 815 χλστ.
Το XSR900 θα είναι διαθέσιμο από το Φεβρουάριο του 2016 στην αγορά, σε τρεις χρωματισμούς: Κίτρινο - Μαύρο (επετειακό, 60th anniversary), Γκρι Ματ και Μπλε με λευκά "φιλέτα".