net.mototriti.gr τεύχος net.mototriti.gr Scooter τεύχος

Αφιέρωμα: Αγοραστικό στα 800 κ.εκ.

Υπάρχει μια γενιά που βρίσκεται ελάχιστα πιο πάνω από αυτή που έχουμε συνηθίσει και ακούμε συνεχώς. Πρόκειται για τη γενιά των 800, όχι όμως ευρώ, αλλά κυβικών εκατοστών, που αποτελεί μία από τις πλέον ανερχόμενες υποκατηγορίες τα τελευταία χρόνια, με τους εκπροσώπους της να πληθαίνουν χρόνο με το χρόνο.

 
Ένα από τα πλέον ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της υποκατηγορίας αυτής είναι ότι κινείται ανάμεσα σε αυτές των μεσαίου και μεγάλου κυβισμού. Αποτελεί λοιπόν τη μέση λύση για όσους επιθυμούν μεγαλύτερες επιδόσεις από αυτές που μπορεί να τους προσφέρει ένα street 600-650 κ.εκ., για παράδειγμα, αλλά δεν έχουν την οικονομική άνεση να αποκτήσουν ένα των 1.000 και άνω κ.εκ.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό των μοντέλων που βρίσκονται στην υποκατηγορία των 800 κ.εκ., είναι ο ρυθμός με τον οποίον πολλαπλασιάζονται τα τελευταία χρόνια. Πλέον, εκπρόσωπο της υποκατηγορίας αυτής μπορεί να βρει κανείς σε όλες τις κατηγορίες, εκτός των παπιών (φυσικά!), των enduro και των supermoto. Σε όλες τις υπόλοιπες, υπάρχει τουλάχιστον ένα μοντέλο που κυμαίνεται γύρω στα 800 κ.εκ.

Οι μοτοσικλέτες που συμπεριλαμβάνονται στο αγοραστικό αφιέρωμα είναι οι:

Aprilia NA 850 Mana - 9.217 ευρώ
BMW F 800 GS - 9.889 ευρώ
Gilera GP 800 - 9.612 ευρώ
Honda VFR 800 ABS - 13.900 ευρώ
Ducati 848 - 15.400 ευρώ
Harley-Davidson Sportster XL 883 Custom - 11.200 ευρώ
Polaris Sportsman 800 - 14.500 ευρώ

Aλλά ας δούμε τις μοτοσικλέτες και τις δυνατότητές τους:

Εκτός του ότι πρόκειται για την πρώτη μοτοσικλέτα της Aprilia με κυβισμό 839 κ.εκ., το Mana μπορεί να καυχηθεί ότι είναι και η πρώτη που μπορεί να κινηθεί με αυτόματη μετάδοση, με επιλογή σε τρία modes, χωρίς τη χρήση συμπλέκτη. Το Mana μπορεί, δίχως να χάνει μέρος της φιλικής του συμπεριφοράς, να αντεπεξέλθει ικανοποιητικότατα και σε ιδιαίτερα γρήγορους ρυθμούς. Ο κινητήρας με τη βοήθεια του CVT χαρίζει στη μοτοσικλέτα ενθουσιώδεις ρεπρίζ (πλην της επιλογής Rain). Εντύπωση προκαλεί το πόσο καλοζυγισμένη είναι η μοτοσικλέτα, επιτρέποντας κλειστούς ελιγμούς, διατηρώντας και τα δύο πόδια στα μαρσπιέ. Το σύστημα πέδησης παρέχει καλή πληροφόρηση και, αν και δυνατό, διατηρεί γραμμική λειτουργία. Στο όριο, η μοτοσικλέτα είναι προβλέψιμη, φροντίζοντας να ενημερώσει τον οδηγό για την κατάσταση. Στην ασφυκτική κίνηση, η αυτόματη μετάδοσή της είναι αναντικατάστατη, γλιτώνοντας την επιπλέον κούραση από το συμπλέκτη και την επιλογή σχέσης.

Η σειρά των GS μπήκε μόλις πρόσφατα στα νέα «χωράφια» των 800 κ.εκ. και το αποτέλεσμα είναι το F 800 GS, ένα σκληροτράχηλο on-off με δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα. Το “Travel Enduro” της BMW, παρά το μεγάλο μεταξόνιο, θα πλαγιάσει εύκολα και με απόλυτη ασφάλεια λόγω της πολύ καλής λειτουργίας του πιρουνιού, που κρατά τον τροχό βιδωμένο στο έδαφος. Το φαρδύ τιμόνι δίνει πολύ καλό μοχλό και σε συνδυασμό με την ιδανική κατανομή βάρους αφήνει τον αναβάτη να συγκεντρωθεί στην οδήγηση και να πάρει εντυπωσιακές κλίσεις. Στα χωμάτινα μονοπάτια και σε έντονα ανηφορικά κομμάτια με πολύ χαμηλές ταχύτητες, το μόνο που χρειάζεται είναι λίγη προσοχή, καθώς ο γραμμικός κινητήρας δεν διαθέτει στις πολύ χαμηλές στροφές την απαιτούμενη ροπή, με αποτέλεσμα τα «τσαφ» να έρχονται αρκετά συχνά.

Αν στις μοτοσικλέτες τα μοντέλα της υποκατηγορίας των 800 κ.εκ. είναι ελάχιστα, στα scooter είναι σχεδόν μηδαμινά! Μοναδικό στο είδος του, το βάρος της υποκατηγορίας αυτής σηκώνει αποκλειστικά το Gilera GP 800, το μεγαλύτερο scooter παραγωγής. Σίγουρα, ο πρώτος χαρακτηρισμός που θα δώσεις στο GP 800 είναι τουριστικό scooter. Είναι ισχυρό, άνετο και… εύσωμο. Επιπλέον, συμπεριφέρεται σε μεγάλο βαθμό σαν μοτοσικλέτα και μπορεί να κινηθεί ευέλικτα (όσο βέβαια του επιτρέπει ο όγκος του). Οι καλές εντυπώσεις που θα σου αφήσει στην πόλη θα γίνουν άριστες όταν το scooter της Gilera επιχειρήσει να ταξιδέψει. Ο κινητήρας θα ανεβάσει στροφές γρήγορα και θα χαρίσει υψηλές ταχύτητες στο GP. Σε αυτό το σημείο, το μόνο που θα ενοχλήσει τον αναβάτη είναι τα μποφόρ που θα χαστουκίσουν αρκετές φορές τις μεγάλες επιφάνειες του scooter. Τέλος, σε επαρχιακό δίκτυο, ακόμη και ο πιο απαιτητικός άνθρωπος θα πασχίσει να βρει κάτι να καταλογίσει στο GP. Σταθερό, άξιο εμπιστοσύνης και γρήγορο, το GP 800 θα κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς και θα αργήσει να δείξει τα όριά του.

To VFR 800 αποτελεί μία από τις σταθερές αξίες στην κατηγορία των touring μοτοσικλετών. Τεχνολογικά προηγμένο, προσφέρει άνεση και επιδόσεις, είναι προσεγμένο και οι δυνατότητές του τεράστιες. Ο αναβάτης θα νιώσει πραγματικά άνετα πάνω στο VFR, του οποίου η θέση οδήγησης του δίνει τη δυνατότητα να οδηγήσει σε διάφορα στιλ, από χαλαρό μέχρι sport. Το φέρινγκ κάνει άψογα τη δουλειά του και προστατεύει από τον αέρα, ενώ οι αναρτήσεις απορροφούν με άνεση τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ακόμη και με συνεπιβάτη.

Το Ducati 848 αποτελεί, χάρη στον κινητήρα του, μια μικρογραφία του 1098 και συνδυάζει την τεχνογνωσία της ιταλικής εταιρείας από τα Moto GP και τα Superbikes. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο είναι ένα από τα πολλά μέρη του 848 που έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό το βάρος τους (σε σχέση με το προηγούμενο 749), με αποτέλεσμα το 848 να είναι κατά 20 κιλά ελαφρύτερο και τα συνολικά κιλά του να μην ξεπερνούν τα 168. Επιπλέον, το πλαίσιο είναι σαφώς στιβαρότερο. Οι αναρτήσεις έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα των μεγαλύτερου κυβισμού superbikes της Ducati. Μπροστά συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλ. από τη Showa και πίσω μονόμπρατσο ψαλίδι με αμορτισέρ (επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο) και πάλι από τη Showa. Αισθητικά, το 848 δεν ξεφεύγει από τα σχεδιαστικά πλαίσια στα οποία μας έχουν συνηθίσει οι Ιταλοί στα superbike τους. Η σχεδίασή του είναι επιθετική και αναδύει ιταλικό αέρα, στα πρότυπα των μεγαλύτερων μοντέλων της Ducati. Το φέρινγκ είναι αιχμηρότατο, όπως άλλωστε και η ουρά, κάτω από την οποία δεσπόζουν τα διπλά τελικά της εξάτμισης.

Η απόκτηση ενός Harley-Davidson δεν αποτελεί απαραίτητα ένα ανεκπλήρωτο όνειρο. Το Sportster 883 είναι μια μοτοσικλέτα που μπορεί να αποκτηθεί εύκολα και να βολέψει τον αναβάτη του παντού. Και, φυσικά, να συγκεντρώσει όλα τα βλέμματα πάνω στο χρωμιωμένο κορμί του!Στο Sportster συναντάμε τον κινητήρα Evolution της H-D, ο οποίος είναι δικύλινδρος, αερόψυκτος, ψεκαστός και έχει χωρητικότητα 882,61 κ.εκ. Βασικό του χαρακτηριστικό είναι τα επίπεδα ροπής που έχει καθ’ όλο το φάσμα λειτουργίας του και τα οποία αγγίζουν τη μέγιστη τιμή των 7,6 kgm από τις μόλις 3.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το κιβώτιο των πέντε σχέσεων, η υπόθεση «επιτάχυνση» είναι εύκολη. Τα φρένα του Sportster διαθέτουν σε ικανοποιητικότατες ποσότητες τα τρία χαρακτηριστικά του τίτλου. Η διπίστονη δαγκάνα του μπροστινού τροχού αγκαλιάζει ένα δίσκο των 292 χιλ., ενώ το πίσω φρένο αποτελείται από μια μονοπίστονη δαγκάνα και ένα δίσκο επίσης 292 χιλ. Η λειτουργία τους είναι εξαιρετική και η μεγαλύτερη συμβολή στο φρενάρισμα είναι του ιδιαίτερα δυνατού πίσω.

Ένα από τα μεγαλύτερου κυβισμού μοντέλα της κατηγορίας, το Polaris Sportsman 800 EFI, αποτελεί μία από τις ισχυρότερες λύσεις για κάθε είδους εργασία, αλλά και για ατελείωτο παιχνίδι στο χώμα!Ο δικύλινδρος και υγρόψυκτος κινητήρας του Sportsman έχει χωρητικότητα 760 κ.εκ. και διαθέτει σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η τελική μετάδοση είναι αυτόματη, με επιλογές για κίνηση στους δύο τροχούς, στους τέσσερις τροχούς και ενεργοποίηση του συστήματος ADC. Επιπλέον, διαθέτει στάνταρ σύστημα φρεναρίσματος του κινητήρα (EBS). Τέλος, οι επιλογές στο κιβώτιο ταχυτήτων είναι νεκρά, όπισθεν, αργή, γρήγορη και parking. Η ενεργοποίηση του μπροστινού φρένου γίνεται με την αριστερή μανέτα και του πίσω με ποδόφρενο. Η δύναμή τους είναι ικανοποιητική και στο τελικό αποτέλεσμα της επιβράδυνσης του Sportsman παίζει σημαντικό ρόλο και το EBS, το αυτόματο φρένο του κινητήρα. Όσον αφορά στις αναρτήσεις, το ανεξάρτητο σύστημα στο πίσω μέρος είναι αυτό που κλέβει την παράσταση. Σε αντίθεση με τον ενιαίο και άκαμπτο άξονα που συναντάμε σε άλλα μοντέλα της κατηγορίας, ο κάθε τροχός μπορεί να εκτελεί τη δική του ανεξάρτητη πορεία πάνω στο έδαφος, το οποίο σημαίνει ότι ελάχιστα εμπόδια θα σταθούν στο δρόμο του Sportsman. Τέλος, η διαδρομή των πίσω αμορτισέρ είναι 241 χιλ. και των μπροστινών 208 χιλ.

 

BEST BUY - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ - ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ